וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 הרוגים בתאונת רכבות בפולין: "עפנו כמו תיקים"

4.3.2012 / 22:38

התאונה הקשה ביותר ב-20 השנים האחרונות אירעה בדרום המדינה כאשר שתי רכבות שנסעו בכיוונים מנוגדים על אותה מסילה התנגשו בחוזקה. ראש הממשלה הגיע לזירה: "נסייע לכולם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

16 בני אדם נהרגו ויותר מ-50 נפצעו אמש (שבת) בתאונת רכבות קשה בעיירה שצ'קוצ'יני בדרום פולין. התאונה, הנחשבת לקשה ביותר שידעה המדינה ב-20 השנים האחרונות, אירעה כתוצאה מהתנגשות בין שתי רכבות בהן היו באותו הזמן כ-350 נוסעים. הרכבות נסעו במהירות גבוהה על אותה מסילה בכיוונים מנוגדים, אך טרם התברר מה הסיבה שהובילה להתנגשותן. "הרגשתי את הפיצוץ", סיפר אחד מנוסעי הרכבת, "האורות כבו, עפנו כאילו היינו תיקים". עוד סיפר הנוסע שניצל בנס מהתאונה הקשה כי "שמענו אנשים צורחים ופשוט התפללנו".

לכוחות ההצלה שהוזעקו למקום לא היה קל להגיע לזירת התאונה היות וההתנגשות אירעה באזור שאינו נגיש לכלי רכב. "היינו צריכים להשאיר את הרכבים במרחק מסויים מזירת התאונה וללכת לפצועים, כשאנו נושאים את כל הציוד הנחוץ עלינו", סיפר דובר כוחות הכיבוי, יאוסלב ווג'טסיק, "אחר כך, הקורבנות הועברו לאמבולנסים שנאלצו גם כן להישאר רחוקים".

גם ראש ממשלת פולין, דונלד טושאק, הוזעק לזירת התאונה הקשה והבטיח לגייס את כל האמצעים על מנת לסייע לנפגעים. "כולנו מביעים צער עמוק על הקורבנות ובמיוחד שולחים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם באסון", אמר והוסיף כי "כמו תמיד, הרשויות ינסו לספק כל סיוע אפשרי לקורבנות ולבני משפחותיהם".

עוד באותו נושא:
לפני כשבועיים בארגנטינה: הפסים נגמרו, הרכבת המשיכה; 48 נהרגו
צפו: התנגשות רכבות ואוטובוס תועדה בארגנטינה
נובמבר 2010 - מול המצלמה: התנגשות רכבות גרמה לפיצוץ עז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully