וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: גניבת כלי רכב של מתנחלים במהלך נסיעה

יהושע בריינר

4.3.2012 / 21:30

לאחרונה מתנחלים מדווחים שפלסטינים גונבים מהם כלי רכב בצירי תנועה מרכזיים. הפלסטינים גורמים לנהג לעצור בצד הכביש ומיד גונבים את רכבו. הפתרון: בובת חייל ליד הנהג

בשבועות האחרונים נאלצים תושבי יהודה ושומרון להתמודד עם תופעה מטרידה: לא עוד טרור בכבישים, אלא עלייה משמעותית במספר אירועי שוד של כלי רכב באמצע צירי תנועה מרכזיים. בחודש וחצי האחרונים אירעו בגדה המערבית, ובעיקר באזור השומרון, 13מקרים בהם נשדד כלי הרכב במהלך נסיעה. השודדים השתמשו בשיטות יצירתיות על מנת לעצור את כלי הרכב ולהשתלט עליו. כך למשל במספר מקרים סימן רכב פלסטיני לרכב ישראלי לעצור בצד בשל תקר בגלגל, במקרה אחר בוצעה תאונה קלה במכוון כנגד הרכב הנשדד על מנת שזה יעצור בצד הכביש ובמקרה אחר נשדד הרכב בעת שעצר בצד הדרך על מנת לקנות בדוכנים של פלסטינים.

בעקבות התופעה והתגברות המקרים, הורה מפקד משטרת מחוז ש"י על הקמת צוות משימה מיוחד שכבר עצר שלושה פלסטינים חשודים. בנוסף, הוציא פיקוד המרכז הנחיות לתושבי ההתנחלויות למניעת הגניבות. בין היתר הונחו הנהגים לנעול מבפנים את הדלתות במהלך הנסיעה וכן שלא לבצע עצירות בדוכני הפלסטינים בצירי הדרכים. כמו כן הונחו המתנחלים להימנע מיציאה מהרכב כאשר הוא מונע והתבקשו להיות חשדנים בכל פעם שנהג רכב אחר מבקש מהם לעצור.

גם במשטרה פועלים למיגור התופעה, ובשבוע שעבר עצר צוות החקירה פלסטיני מאזור קלקיליה לאחר שהחוקרים הציבו רכב פיתיון שנשדד סמוך להתנחלות צופים. במקרה אחר נעצר פלסטיני מאזור רמאללה בחשד למעורבות בשוד רכב סמוך לענתות, כאשר ביים תאונת דרכים על מנת לשדוד רכב של תושבת ההתנחלות. יש לציין כי מרבית מקרי השוד בוצעו כנגד נהגות.

יחד עם זאת, המתנחלים עצמם לא ממתינים לתוצאות פעולות כוחות הביטחון, וועד מתיישבי השומרון החליט לנקוט בפעולות עצמאיות. חברי הוועד החליטו להושיב בובות גומי של חיילים על יד הנהגות בתקווה שאולי זה מה שירתיע את השודדים. כך למשל ביישוב הר ברכה כבר ישנה רשימה של נשים שלוקחות לנסיעותיהן את הבובות על פי סדר שנקבע מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully