וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: הכלבה לא אוכלת הרבה, אבל שמנה כמו בלון

ד"ר איל נחמיאס

6.3.2012 / 10:47

ד"ר איל נחמיאס מסביר על תכונותיו של גזע דוג דה בורדו, למה לכלב לוקח המון זמן עד שהוא עושה את צרכיו ואם אפשר לתת תותים ובננות לכלבה שאוהבת פירות?

כלב בולדוג אנגלי. Boyan Dimitrov, ShutterStock
שמנה כמו בלון גז. כלבה שהתנפחה/ShutterStock, Boyan Dimitrov

עיקרתי את כלבתי כשהיתה גורה. היום היא בת שלוש ונראית כאילו בלעה בלון גז שעומדת להתפוצץ בכל רגע. היא בקושי זזה, מתעייפת מהר ומתקשה לנשום. היא לא אוכלת הרבה ואני מוציא אותה לטיול שלוש פעמים ביום. האם יש סיכון בריאותי?

תשובה: מצבה של כלבתך לא בהכרח קשור לעיקור שעברה. יש כלבים וכלבות רבים שעברו עיקור/סירוס, ולא השמינו. ודוגמה הפוכה - יש אצלי כעת כלבה בטיפול שלא עוקרה, והיא שמנה בדיוק לפי תיאורך.

ההשמנה עלולה להיות כתוצאה מבעיה הורמונלית, כמו למשל תת פעילות בלוטת התריס או מחלת קושינג (עודף קורטיזול בדם כתוצאה מהפרעה הורמונלית בבלוטת יותרת הכליה). לעתים כלבים חולי לב מתקשים בפעילות גופנית ומראים סימני עייפות לאחר מאמץ קל מאד - כלבים כאלו נוטים גם להשמין.

ניתן לבדוק את הכלבה על ידי בדיקות דם הורמונליות , בדיקת לב בהקשבה, צילום וא.ק.ג ואולי גם בדיקות אקו לב, בדיקת גרוי של בלוטת יותרת הכליה = מבחן ACTH.

לטיפול בהשמנה מומלץ מזון רפואי בלבד בשם OM של פורינה. המזון עשיר בחלבון ועוזר לשמירה על מסת גוף רזה, מכיל סיבים בכמות מוגברת ורמת פחמימות ושומן מופחתת.

אני מעוניין בדוג דה בורדו. האם הוא יכול להיות בחצר שלי משש בבוקר עד שש בערב לבד בלי להפוך את כל החצר? אם כלב מגזע זה דורש הרבה פעילות יש לו נשירת שיער? איך הוא ככלב משפחה?

אילוסטרציה. ShutterStock
מתאים למשפחה? דוג דה בורדו/ShutterStock

תשובה: דוג דה בורדו הוא כלב יחסית לא מאוד פעיל. יחד עם זאת יש לזכור שכל כלב שלא יזכה למנת טיול יומית וחשיפה לגירויים מחוץ לבית, עלול לפרוק את התסכול שלו על החצר, במיוחד כשמדובר בגור צעיר וכלב גדול יחסית.

ככלב משפחה הוא מקסים ונוח, ממש ענק חביב. בנוגע לנשירה, קיימת מדי פעם נשירה במעבר עונות, אך הנושא יכול להצטמצם על ידי בחירה של מזון איכותי כמו פרו פלאן לגזע גדול או סנסיטיב במקרה של רגישות לבעיות עור או רגישות למרכיבי מזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה גודל התא בו אמור לשהות כלב בכלבייה? האם נורמלי שכלב יהיה בתא ימים רבים בלי שיוציאו אותו לחצר?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
החיים זה לא פיקניק בכלביות/מערכת וואלה, צילום מסך

תשובה: "חוק צער בעלי חיים" קובע את התנאים להחזקת כלב והתקנות פורסמו בשנת 2009. לגבי כלבים וחתולים יש ציון מיוחד של גודל הכלוב. בכל אופן ברור כי רצוי שהכלב ייצא לטיולים, אך לצערי אין חוק המחייב זאת.

למה לכלב שלי לוקח המון זמן למצוא מקום לעשות את צרכיו? לפעמים לוקח לו חצי שעה.

כלב בולדוג שחור צרפתי בדשא. ShutterStock
שעה עד שהוא עושה קקי/ShutterStock

תשובה: לעתים כלב שמהסס לעשות את הצרכים סובל מדלקת בדרכי השתן או מבעיה רפואית אחרת. לעתים מדובר פשוט בסימון טריטוריה. אם מדובר בכלב זכר לא מסורס, כדאי לבדוק את נושא בעיית הפרוסטטה. הגדלת בלוטת הערמונית עלולה לגרום ללחץ והיצרות של השופכה ובכך למעשה הכלב מנסה לעשות, אבל קשה לו. בכל מקרה, מומלץ לסרס כדי למנוע זאת.

יש לי צ'יוואווה עם שיער ארוך ונשירה חזקה. עם omega 3 יש שיפור, ועדיין הבית והבגדים שלנו מלאים שערות. מה עושים?

כלבים. ShutterStock
הבית מלא שיערות. זוג צ'יוואוות/ShutterStock

תשובה: נשירת שיער קשורה לא רק לטיפול בחומצות שומן חיוניות אלא גם באיכות המזון באופן כללי ובעיקר ברמת החלבון ובנעכלות שלו. מזון איכותי עשיר בחלבון ועם ערך ביולוגי גבוה ימנע נשירה. במיוחד חשוב להרחיק פרעושים, לספק פעילות גופנית ולהקפיד על הברשה תכופה. גזע זה דורש טיפוח של הפרווה, ובקרוב, עם חילופי העונות תהיה נשירה מוגברת. מומלץ לתת מזון איכותי לגזע קטן, שהוא עשיר יותר בחלבון ומרוכז במיוחד, ולקחת את הכלב לטיפוח אצל בעל מקצוע.

האם אפשר לתת לכלבה בת שנה פירות? היא אוהבת תותים, תפוחים ובננה. אבא שלי נותן לה גלידה, שוקולד ומאכלים מתובלים. דבר נוסף, אם קורה משהו לכלב, תאונה או מחלה, למי להתקשר? יש וטרינרים שעובדים סביב השעון?

אילוסטרציה. ShutterStock
אפשר לתת לכלבה תותים, תפוחים ובננות?/ShutterStock

תשובה: כל מה שציינת לא מומלץ לכלבים. שוקולד אפילו רעיל, וגם תותים עלולים לעתים לגרום לבעיות. תזונה נכונה ובריאה לכלב תמנע השמנה ובעיות רפואיות שונות, ותספק לכלב את כל צרכיו.

יש וטרינרים שעובדים סביב השעון, וניתן למצוא אותם בדפי זהב. בכל מקרה, רצוי לשמור על הכלבה ברצועה, לעשות פעילות גופנית והליכות. לספק תזונה מאוזנת ואיכותית. יש "פרו פלאן עוף וחתיכות", שמתאים לכלב אנין טעם מאחר והטעימות שלו גבוהה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully