וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל מודעי, נשיאת ויצו לשעבר, מתה בגיל 81

ענת שלו

4.3.2012 / 11:50

מודעי הייתה הנשיאה הרביעית של ויצו העולמית ונשיאת כבוד בארגון. "רבים הכירו אותה כמלכת יופי בדימוס, אך יופיעה הפנימי ומנהיגותה היו מרשימים אף יותר"

מיכל מודעי, שהייתה הנשיאה הרביעית של תנועת ויצו העולמית ונשיאת כבוד של הארגון, הלכה לעולמה בסוף השבוע. מודעי, בת 81 במותה, הייתה אלמנתו של יצחק מודעי, שכיהן כשר האוצר. בנה, בועז מודעי, מכהן כשגריר ישראל באירלנד.

בת למשפחת סלומון מירושלים, מודעי הייתה במשך השנים פעילה חברתית בולטת. לויצו היא הגיעה בשנת 1968. היא כיהנה במספר רב של תפקידים בסניף הישראלי של הארגון ובמטה העולמי שלו. בין היתר, יזמה מודעי את המקלט הראשון של ויצו לנשים מוכות. ב-1999 זכתה מודעי בפרס ראש הממשלה לפעילות התנדבותית. ב-2004, קיבלה את אות יקירת העיר תל אביב-יפו.

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית, ספדה למודעי, ואמרה כי מדובר באבדה קשה לתנועת ויצו ברחבי העולם ולחברה הישראלית בכלל. "לאורך השנים, הייתה מודעי אחת הנשים המזוהות ביותר עם התנועה ואחד הסמלים המובהקים למנהיגות נשית, חזקה ואלגנטית בישראל ובעולם היהודי. רבים הכירו אותה דווקא כמלכת יופי בדימוס, אך יופייה הפנימי, ומנהיגותה, היו מרשימים אף יותר מיופייה החיצוני הרב".

הלנה גלזר, יו"ר הוועד הפועל הציוני ונשיאת ויצו העולמית בשנים 2012-2004, אמרה: "מודעי היתה ציונית אמיתית, אוהבת הארץ, מודל להערכה ולחיקוי. היא תחסר לכולנו מאוד".

הלווייתה של מודעי תיערך היום (ראשון) בשעה 15:30 בבית העלמין בנחלת יצחק.

לפנייה לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully