וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקים מערך הסברה חדש

איזי ליבלר

4.3.2012 / 4:36

אמנם, אין זה טוב לדעת שבעלי תפקידים מרכזיים במשרד ראש הממשלה - אחד מגופיה החשובים ביותר של הממשלה - עסקו לאחרונה במאבקים פנימיים מרים במקום למלא את תפקידם, אך יש לציין כי בעיית ההסברה של ישראל אינה קשורה לעימותים האישיים והיא לא החלה עם כהונת הממשלה הנוכחית. הבעיה טמונה בכך שלישראל אין אסטרטגיה עקבית שתבטיח כי המשרדים העסוקים במידע ובהסברה ינוהלו באופן יעיל ומתואם, ברמה הפוליטית והצבאית כאחת.

היה אפשר לצפות מראש ממשלה כמו נתניהו, אשר ניחן ברגישות כה רבה לחשיבותה המכרעת של ההסברה, כי תיקון מצב עניינים זה יהיה בעדיפות עליונה. אך למרבה האירוניה, אף שאנו נמצאים כיום בעמדה ייחודית שבה קל יותר להציג את האמת שלנו, העמדה הישראלית עדיין אינה מוסברת בעולם בצורה אפקטיבית.

מגמה זו הופגנה רק לאחרונה, בעת שטיפלנו באופן שגוי במשבר הנוכחי בשיחות השלום עם הפלסטינים. הצדק היה איתנו - ההסברה לא הצליחה להמחיש זאת. הרי אנו הסכמנו לגשת לשיחות ללא תנאים מוקדמים. הפלסטינים פוצצו את השיחות משום שדחינו את דרישתם המקוממת להסכמה להקפאה נוספת בבנייה בהתנחלויות ולהכרה בקווי שביתת הנשק 1967 כנקודת הפתיחה למשא ומתן. אולם הפלסטינים הצליחו לשכנע את התקשורת הגלובלית כי השיחות ננטשו בעקבות עקשנות ישראלית. רק כעבור ימים הסביר דובר של ממשלת ישראל, באיחור ניכר, כי הפלסטינים סירבו אפילו להקשיב לדרישות הביטחון שלנו, ולכן זה בלתי הגיוני שנתחיל לשרטט מפות לפני כן.

גירוש המוני דווקא של יהודים

הכישלון ארוך הטווח של כל ממשלות ישראל נובע מאדישותן לחשיבות המכרעת שבקידום המאבק התקשורתי על צדקת דרכנו באופן מהיר ואפקטיבי. לעומת זאת, הפלסטינים, באופן עקבי ושיטתי, מבטאים את גרסתם המעוותת והשקרית אשר, אבוי, מקובלת כיום על רוב העולם.

שוב ושוב שומעים על האוכלוסייה המתרבה של פליטים עקורים ודואבים, ש"גורשו" כביכול בידי ישראל, ונדמה שהרמנו ידיים בכל הקשור להפרכת השקרים הללו ולהפניית תשומת הלב לעובדה כי בעת שהמדינה היהודית הוקמה, התבצע דווקא גירוש המוני של יהודים ממדינות איסלאמיות.

בעוד במהלך ביקורו הקודם בוושינגטון, נתניהו הסביר לאובמה באופן נחרץ מדוע גבולות 67', בתוספת חילופי שטחים, יהיו מתכון לאסון - ישראלים האחראים להסברת עמדותינו שתקו בזמן שהאירופאים ואחרים לחצו עלינו ליישם את הנוסחה הזו. אם לא נשכיל לדחות כיום בתוקף את הדרישות הללו, אובמה שלאחר בחירתו מחדש עלול להתעודד ולכפות את הגבולות ההרסניים עלינו. כמו כן, עלינו ללחוץ על האמריקאים ועל אחרים לתמוך באופן רשמי בדחייתנו את "זכות השיבה", כפי שהרשות דורשת. עלינו להדגיש כי תוצאת יישומה תהיה סופה של המדינה היהודית.

הכזבים שולטים בכלי התקשורת

נתניהו ניחן בכישרון מיוחד לביטויה של צדקת ישראל. אך מוכשר ככל שיהיה, אם לא יבטיח כי הממשלה תעסיק אנשים מוכשרים בעלי יכולת תגובה מהירה במסגרת מלחמת הרעיונות, הוא יהיה אחראי לכישלונותינו בתחום זה. עליו להכיר בעובדה שאחת העדיפויות הראשונות של משרדו חייבת להיות מיסודו של קישור אפקטיבי בין צה"ל, משרד החוץ והרשויות האחרות, וזאת כדי להבטיח כי ישראל תגיב באופן זריז ויעיל מול הקמפיינים המכפישים המתמשכים המנוהלים נגדנו.

במצב הנוכחי עד שאנו מגיבים לתחבולות של הפלסטינים, הכזבים כבר שולטים בכלי התקשורת. יש אינסוף דוגמאות לכך. צריך רק להיזכר ב"טבח" בג'נין, בעלילת הדם של מוחמד א-דורה, בדו"ח גולדסטון, במשט המרמרה ובשטף המתמשך של האשמות השווא אשר תגובותינו אליהן היו תמיד מאוחרות מדי, ולעיתים קרובות - בלתי יעילות.

עמדתנו מבוססת על עובדות שאינן ניתנות להפרכה, אך יש לשווק אותה באופן ברור ומקצועי. אחריותו של משרד ראש הממשלה היא ליישם זאת. הגיעה העת שראש הממשלה יתערב בכך אישית, ואם חלק מצוותו הנוכחי אינו מסוגל למלא את תפקידו - עליו לגייס צוות חדש הכשיר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully