וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות ישראלים גודשים את כבישי רמת הגולן

קובי דוד

3.3.2012 / 14:18

המטיילים הגיעו לראות את השלג, אך אלפים מהם תקועים בפקקים: "אנחנו ברכב כבר מספר שעות". אתר החרמון נותר סגור למבקרים, אולם הוא צפוי להיפתח מחר או מחרתיים

השלג הצטבר ברמת הגולן - כל המדינה הגיעה לראות: רבבות מטיילים גודשים בשעות אלו (שבת) את צפון רמת הגולן, במטרה לחזות בפלא הלבן. כבישי הגולן אמנם נפתחו כולם לתנועה, אולם הם צרים מלהכיל את כמות המבקרים הגדולה, ונכון לעתה אלפי בני אדם תקועים בפקקים שנוצרו בצירי הצפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני נוער ממרום גולן גולשים מהר בנטל עם אבובים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו תקועים ברכב מספר שעות, אין לנו כבר סבלנות להיות בתוכו", סיפרו לוואלה! חדשות בני משפחה שנמצאים בפקקים בצפון הרמה. "הגענו מטבריה לצפון בשעות הבוקר המוקדמות, כדי לראות את השלג במג'דל שמס, אבל כנראה שנאלץ לוותר ולחזור הביתה מאוכזבים". כוחות המשטרה של מחוז צפון ואגף התנועה נמצאים בכוננות גבוהה באזור, ומבקשים מציבור הנהגים לנהוג בסבלנות וזהירות רבה.

פקקים בדרך לגולן בשלג, מרץ 2012. אבירם אלעד, ספק 500
המשטרה נמצאת בכוננות גבוהה, ומבקשת מציבור הנהגים לנהוג בזהירות וסבלנות. הפקקים בצפון רמת הגולן/ספק 500, אבירם אלעד

ובינתיים, התושבים המקומיים מרוצים משטף המבקרים. שפי מור, מקיבוץ מרום גולן שלמרגלות הר החרמון אמר כי "זו חגיגה גדולה לעיניים. אלפי מטיילים הגיעו משעות הבוקר אלינו. הילדים בחוץ משחקים בשלג". רבים מן הבאים שמו פעמיהם לחרמון, אולם אתר הסקי נותר סגור למבקרים, לפחות להיום. שאול אוחנה, מנכ"ל אתר החרמון, מסר כי "העובדים נמצאים בחרמון על מנת לפתוח את האתר למבקרים כבר ביום ראשון או שני". מאתמול בלילה נערם בחרמון עוד כמטר של שלג, וברכבל התחתון שכבת השלג עומדת על למעלה משני מטרים. "השלג יורד לסירוגין, מעורב עם גשם", ציין אוחנה.

רמת הגולן בשלג, מרץ 2012. אבירם אלעד, ספק 500
המבקרים בפקקים, אך המקומיים מרוצים. רמת הגולן צבועה לבן/ספק 500, אבירם אלעד

נראה כי עשרות אלפי המבקרים מגיעים ברגע האחרון האפשרי, שכן על פי תחזית מזג האוויר הסערה העזה הפוקדת אותנו לאחרונה צפויה להירגע היום, עם היחלשות הגשם ועלייה קלה בטמפרטורות. היום יהיה מעונן עם גשם מקומי ורוחות ערות. מחר ירד גשם מקומי מצפון הארץ ועד צפון הנגב, שייחלש בשעות אחר הצהריים. ינשבו רוחות ערות ותחול עליה נוספת של הטמפרטורות. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד נאה עם עליה קלה נוספת של הטמפרטורות. בשלישי צפוי להיות מעונן חלקית גם כן.

הטמפרטורות החזויות להיום ברחבי הארץ: ברמת הגולן מתשע מעלות ביום ועד שלוש מעלות בלילה, בצפת מחמש מעלות ביום ועד שתי מעלות בלילה, בטבריה מ-15 מעלות עד שמונה, בחיפה מ-11 עד שמונה, בתל אביב מ-15 עד עשר מעלות, בירושלים משמונה מעלות ביום ועד ארבע בלילה, בבאר שבע מ-12 עד שבע מעלות, ובאילת ינועו הטמפרטורות מ-17 מעלות ביום ועד תשע מעלות בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully