וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שוך הסערה: הגשמים ייחלשו ותחל התחממות

קובי דוד, רמי שני, יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

2.3.2012 / 22:04

שירת הברבור של הסופה שפקדה גם את הרי ירושלים, נותנת אותותיה האחרונים והעלתה את מפלס הכינרת ב-9 ס"מ. מאידך, הביאה הסערה גם לאסונות, בהם מותה של ילדה שטבעה במודיעין

רשות הטבע והגנים

(צילום: יובל בן אבו, שגב דהן, עמיר אלוני – רשות הטבע והגנים, אלון בן מאיר - רשות נחל הקישון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

בשורת השלג המשמחת שהגיעה אתמול (שישי) מירושלים - שם לראשונה מזה ארבע שנים כיסה שלג את רחובות העיר - הצטרפה לתוצאותיה המשמחות של הסערה, שהביאה לעלייה נוספת במפלס הכינרת, בתשעה סנטימטרים. מפלס הכינרת עומד כעת על 212.28 - מטרים, כאשר לכנרת מלאה חסרים עוד 3.48 מטרים.

שירת הברבור של הסערה צפויה להימשך גם הלילה, בו צפוי לרדת גשם מקומי קל בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, כשעדיין צפוי שלג קל בפסגות הרי המרכז וירושלים. שלג קל ייתכן גם בהרי הצפון והנגב. במהלך היום יעלו הטמפרטורות איך יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל בעונה, כשגשם מקומי ברובו קל יירד ברוב חלקי הארץ ורוחות ערות ינשבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלג חזר לבירה בתום ארבע שנים. בית וגן נצבע לבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך לצד הבשורות המשמחות מהבירה והכינרת, הביא מזג האוויר הסוער גם למספר אירועים קשים, כאשר בעיקרם ילדה בת 7 ממודיעין עילית נהרגה במי ואדי של נחל מודיעין בעיר, לאחר שנסחפה וטבעה.

מחקירה ראשונית של נסיבות מותה, עולה כי אביה יצא עמה ועם שני אחיה הקטנים מביתם הסמוך, במטרה לתעד אותם על רקע מזג האוויר הסוער. האב, אברך, יצא מן הבית עם ילדיו, ובשעה שהשגיח על שני אחיה הקטנים, איבד קשר עין עם בתו הקטנה, ששמה יעל שפר. האב הנסער הזעיק מיד את כוחות ההצלה והמשטרה, שפתחו בסריקות נרחבות בסיוע מסוק, רכבי שטח וצוותי הצלה נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדה נסחפה וטבעה במי הואדי. נחל מודיעין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר למעלה משעה הצליחה יחידת הג'יפים של זק"א בסיוע מסוק לאתר את הילדה בסמוך למקום בו נעלמה. הילדה אותרה כשמצבה קשה, מחוסרת הכרה ובטמפרטורות גוף נמוכה מאוד. בתחילה הצליחו צוותי ההצלה לייצב את מצבה ולפנותה לבית החולים לילדים ספרא שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם נאבקו הרופאים על חייה, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדה פונתה לבית החולים לילדים ספרא, אך בתום ניסיונות החייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע נוסף אתמול, שני שוטרים ממחוז תל אביב התהפכו עם רכבם, ג'יפ פרטי, כשנסעו בצהריים בסמוך ליישוב פדואל שבשומרון, עד אשר נחת רכבם בתוך נחל שילה. כוחות רבים של צה"ל והמשטרה, בהם גם מסוק ויחידת צוללנית, הגיעו למקום ומצאו את הרכב שקוע במים, בשטח שבין היישוב בית אריה לעיר אלעד, וחילצו את השניים ללא פגע.

נחל שילה. סוכנות תצפית - אוהד אמיתון, אסור להשתמש
השוטרים התהפכו עם רכבם אל הנחל, אך חולצו בשלום. נחל שילה/אסור להשתמש, סוכנות תצפית - אוהד אמיתון

בחמישי קרסה רפת במושב חניאל שבעמק חפר, בשל מזג האוויר הסוער, ולכדה תחת ההריסת 40 פרות אשר מחציתן מתו כתוצאה ממכות שספגו מהגג הקורס. "הרפת נראתה כמו זירת פיגוע", אמר שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב שהגיע בשעות הבוקר למקום. "הפרות נלכדו תחת הרעפים, חלקן כבר היו ללא רוח חיים כשהגענו ואחרות נפצעו, במה שדרש חילוץ נפרד עבור כל פרה ופרה", הוסיף. בסיומו של החילוץ, שארך כשבע שעות, חולצו, כאמור, 20 פרות אשר עברו נבדקו וטופלו בידי השירותים הווטרינריים. הנזק שנגרם למשק מוערך ביותר ממיליון שקלים.

רפת קרסה בשל מזג האוויר. מועצת החלב, ספק 500
הרפת קרסה, 20 פרות מתו. הרפת במושב חניאל/ספק 500, מועצת החלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully