וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מטר שלג בחרמון: "תושבים בגולן לכודים בבתים"

קובי דוד

1.3.2012 / 12:26

המערכת החורפית רק מתחזקת: בקיבוץ מרום גולן פועלים לפנות כ-60 ס"מ של שלג מהכבישים שנחסמו, ובחלק מבתי הספר באזור לא מתקיימים לימודים. "זה כמו באירופה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, קובי אליהו, עריכה: מיכאל ברגמן)

המערכת החורפית ממשיכה גם בשעות הצהרים (חמישי) בכל רחבי הארץ. במרכז נושבות רוחות ערות ויורד גשם לפרקים, בדרום מעונן ויורד גשם לפרקים וישנן זרימות קלות בנחלי צפון הנגב. באתר החרמון משתוללת סופת שלגים וביישובי צפון הגולן נערם השלג לגובה של כ-60 סנטימטרים. בבית הספר היסודי "אביטל" שבמרום גולן לא התקיימו היום לימודים. שלג מעורב בגשם יורד כעת באזור חברון.

מזג האוויר הסוער גרם לחסימה של רוב צירי התנועה בגולן. תושבי צפון הרמה מסתגרים כעת בבתיהם. הלילה נערם מטר אחד של שלג באתר החרמון שהתווסף לשני מטר שהצטברו מסופת השלגים האחרונה. "האורחים שהגיעו לצפות בשלג תקועים בתוך היישוב ולא יכולים לצאת ממנו", סיפר שפי מור מנהל תיירות מרום גולן. "אנחנו מנסים לחלץ את רכביהם תחת הקור העז והשלג הכבד שלא מפסיק לרדת. מדובר בשכבת שלג עבה שמגיעה לגובה של 60 סנטימטרים". לדבריו, "ביישוב יש גם הפסקת חשמל לאחר שגזע עץ קרס על כבל חשמל, אבל אין לנו מה להתלונן הכל פה לבן ויפה כמו באירופה".

גם בקיבוץ אל-רום הולכת ומתחזקת סופת השלגים. "כבר הרבה זמן שלא ראינו כמות כזו גדולה של שלג", סיפר תושב הקיבוץ, "יש התרגשות גדולה בתוך הקיבוץ. הכי מאושרים הם הילדים שיצאו לשחק בשלג ולבנות בובות משלג".

שלג באלרום, צפון רמת הגולן מרץ 2012. נעמה חן אולפני אלרום, ספק 500
קיבוץ אל רום, הבוקר/ספק 500, נעמה חן אולפני אלרום

בכפר הדרוזי מג'דל שמס, השוכן למרגלות הר החרמון, התנועה עצרה מלכת וכל תושבי הכפר מסתגרים בבתיהם. "מדדנו כבר כ- 70 סנטימטרים של שלג", סיפר בעל עסק לציוד סקי, שאפי כאמל, "הסערה עדיין לא הסתיימה. משעות הבוקר המוקדמות טרקטורים מפלסים את הכביש הראשי שחוצה את הכפר שחסום לתנועה בגלל כמויות השלג. הבוקר רוב האנשים לא יצאו לעבודה והחליטו להישאר בבית בגלל הקור העז והטמפרטורות הנמוכות".

עקב סופת השלגים שמשתוללת באתר החרמון מאתמול האתר סגור למבקרים. מנכ"ל החרמון, שאול אוחנה, אמר כי "סופת השלגים עדיין משוללת באתר. כל הדרכים חסומות ואנו מנסים לפלס את השלג עד כמה שניתן תחת מזג אוויר סוער במיוחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נזקי מזג האוויר לא פסחו גם על המרכז. משרד הפנים הודיע בצהריים כי בשל מזג האוויר הסוער חופי תל אביב הפתוחים גם במהלך החורף אסורים לרחצה. מדובר בחופים הבאים: צוק צפון, נורדאו, נפרד, חוף ירושלים, חוף אביב וחוף פרישמן.

על פי תחזית מזג האוויר, היום צפוי לרדת שלג בהרי הצפון ובהרי המרכז, כולל בירושלים. כמו כן, צפוי לרדת גשם לפרקים לכל אורכה של הארץ, מלווה ברוחות ערות וייתכנו אף סופות רעמים בודדות. בדרום עדיין ייתכן אובך. כמו כן, קיים חשש לשטפונות והצפות במקומות המועדים. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

מעיריית ירושלים נמסר כי היא החלה בהיערכות לאור התחזית לירידת שלג בירושלים במהלך הלילה וסוף השבוע. העירייה תעמיד בכוננות כ- 50 מפלסות-טרקטורים לפינוי שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הכינה 40 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. כמו כן, יוכן מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבוקר רוב האנשים לא יצאו לעבודה והחליטו להישאר בבית בגלל הקור העז והטמפרטורות הנמוכות". מרום גולן, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות החזויות להיום ברחבי הארץ: ברמת הגולן מארבע מעלות ביום ועד שתי מעלות בלילה, בצפת משתי מעלות בלבד בצהריים עד 1- בלילה, בטבריה מ-14 מעלות בשעות הצהריים עד שמונה בלילה, בחיפה מתשע עד שש, בתל אביב מ-13 עד שמונה מעלות, בירושלים מארבע מעלות ביום עד אפס בלילה, בבאר שבע מ-12 עד שש מעלות, ובאילת ינועו הטמפרטורות מ-20 מעלות בשעות הצהריים עד 13 מעלות בלילה.

הגשמים של היממה האחרונה הובילו לעליית מפלס הכנרת. המפלס עלה בארבעה סנטימטרים מאתמול והוא עומד כעת על גובה של 212.37- סנטימטרים. דובר רשות המים, אורי שור, אמר לוואלה! חדשות כי "בעקבות הגשמים בצפון הארץ, בעיקר במרכז ובדרום הגולן, התפתחו ביהודיה ובבריכת המשושים ספיקות גדולות מאוד. ספיקות השיא במשושים הגיעו הבוקר ב- 09:20 ל-80 קוב לשנייה וביהודיה ל-70 קוב לשנייה, ספיקות כאלו לא נרשמו במשושים מאז 1.3.09, וביהודיה מינואר 2004".

וואלה! מזג אוויר
הסערה בתמונות: קודר, גשום וקר - אבל מצטלם נהדר
אתמול: עצים קרסו בכל הארץ, דרכים נחסמו

שתפו אותנו בתמונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully