וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעין הסערה: גשם מעורב בשלג בי-ם, צפון הגולן חסום

קובי דוד ורמי שני

29.2.2012 / 17:07

עקב סופת שלגים בצפון נסגרו מספר צירים בגולן, כביש 959 עדיין חסום. במרכז מנסים להשתלט צוותי חברת החשמל על קווים שניתקו בגלל קריסת עצים ובדימונה קרס גג השוק העירוני

גדעון צנטנר

(צלם: גדעון צנטנר, קובי אליהו. עריכה: מיכאל ברגמן)

שלג מעורב בגשם החל לרדת אחר הצהריים (רביעי) בירושלים ובגוש עציון וסופת שלגים משתוללת אחר הצהריים ברמת הגולן. בעקבות הסופה נחסם לתנועה כביש 959 נחסם מקיבוץ גונן עד לצומת האמיר (צומת ווסט), כביש 978 שנחסם לתנועה, נפתח אחרי זמן קצר לתנועה. כמו כן, בצומת הערבה-דימונה אובך כבד מגביל את הראות וציבור הנהגים התבקש לשמור על כללי הנהיגה הזהירה באזורים אלה.

מעיריית ירושלים נמסר כי היא נערכת במתכונת מצומצמת ועל בסיס טרקטורים עירוניים וצוותים לטיפול במפגעי הרוח. עוד נמסר כי כיוון שמחר בלילה יתכן וייערם שלג בעיר, העירייה נערכת לפתיחת מטות אזוריים והיא שוכרת כלים לפינוי צירים החל משעות הלילה.

השלג בחרמון החל לרדת בבוקר, אז הוא נערם לגובה של עשרה סנטימטרים, והאתר נסגר לכניסת מבקרים. בהתאם לתחזיות, הוחלט במטה השלג של מועצה אזורית גולן להקדים את סיום יום הלימודים והסעות התלמידים מבית הספר אביטל בצפון הגולן לשעה 13:00. כמו כן, תשעה צוותי פילוס של מע"צ וכחות צה"ל נפרסו בכבישי צפון הגולן ונערכים לפילוס הצירים הראשיים. בשל השלג הכבד הוחלט עוד כי פעילות החינוך הבלתי פורמלי ביישובי צפון הגולן לא תתקיים היום. החלטה על קיום יום הלימודים מחר תתקבל מחר בשעות הבוקר המוקדמות, בהתאם לבטיחות הכבישים להסעות התלמידים.

תושב קיבוץ מרום גולן, יהודה וולמן, סיפר לוואלה! חדשות כי "כמויות השלג שיורדות במרום גולן גורמים אושר רב לילדים שיצאו מוקדם יותר מהלימודים אבל גורמים לנו ההורים להעסיק את הילדים בתוך הבתים. השלג משבש תכניות שנקבעו מראש. אני מחר אמור לקיים פגישה מאוד חשובה מחוץ ליישוב, אבל בשל מזג האוויר אצטרך לבטל אותה או שאצא מהיישוב היום בלילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
החרמון המושלג פברואר 2012. משה אסרף, ג'יליס
החלטה על קיום יום הלימודים מחר תתקבל מחר בשעות הבוקר המוקדמות/ג'יליס, משה אסרף

הסערה לא פסחה גם על הדרום ובשעות האחרונות נמסר על מספר רב של עצים שנפלו בגלל מזג האוויר הסוער בערים שונות בדרום הארץ ובנגב. כמו כן ניזוקו עמודי תאורה, רמזורים, קווי מתח ותקשורת ותשתיות אחרות. צוותים וטכנאים של הערים והיישובים פועלים בשעות אלה לתיקון התקלות ולסילוק מפגעים.

בדימונה קרס הגג של השוק העירוני. מדובר במבנה בשטח של כ-600 מטרים רבועיים שבו היו באותה שעה עשרות בני אדם, אולם כשהבינו פקחים שהיו במקום שהגג עומד לקרוס הם הוציאו במהירות את כל הסוחרים והקונים שהיו במקום. איש לא נפגע. "השוק הזה נבנה לפני כעשר שנים והוא זכה בפרסים על העיצוב האדריכלי שלו", סיפר ראש העיר, מאיר כהן, "קרה ממש נס היום בדימונה שאיש לא נפגע. אנשי השיטור העירוני הבחינו כי העמוד המרכזי מתנדנד ועומד לקרוס. הם מיהרו לפנות את כל האנשים מהמקום, ודקות אחר כך התמוטט המבנה בגלל הסערה המשתוללת באזור.

בחברת החשמל עובדים על תיקון התקלות

צוותים של חברת החשמל עדיין עובדים בסביון על תיקון קו החשמל שנקרע כתוצאה מנפילת עץ ובכן בפתח בפתח מסיימים עוד מעט את החיבור מחדש של קו החשמל שנהרס. מהחברה נמסר כי לקראת מזג האוויר הקשה "הצוותים ערוכים ומוכנים לכל קריאה ותקלה".

בשאר חלקי הארץ ימשיך להיות היום גשום לפרקים מצפון הארץ ועד הנגב, וכבר בשעות הבוקר החל לרדת גשם במרכז הארץ ובשפלה. בשירות המטאורולוגי ממשיכים להזהיר מפני רוחות ערות שינשבו בדרום הארץ, במהירות שתגיע עד 75 קילומטרים לשעה. הטמפרטורות צפויות לרדת במידה ניכרת, ומזג האוויר יהיה קר מהרגיל. בדרום הארץ יהיה אביך וקיים חשש מפני שיטפונות וסופות חול, ומפני הצפות בנחלי ים המלח והבקעה. הרחצה בחופי הים התיכון מסוכנת.

הטמפרטורות החזויות היום ברחבי הארץ: בהרי הגליל מחמש מעלות בצהריים עד אפס מעלות בלילה, בטבריה מ-13 מעלות בשעות הצהריים עד שמונה בלילה, בחיפה מעשר עד שש, בתל אביב מ-15 עד עשר מעלות, בירושלים משש עד שתיים, בבאר שבע מ-13 עד שמונה, ובאילת ינועו הטמפרטורות מ-20 מעלות בשעות הצהריים עד 11 מעלות בלבד בלילה.

בסוף השבוע צפוי לרדת גשם לסירוגין מצפון הארץ ועד הנגב. ימשיך להיות קר מהרגיל וינשבו רוחות ערות, וצפוי שלג בהרי הצפון וייתכן שגם בהרי המרכז. בליל שבת ייתכן שלג גם בירושלים.

עוד באותו נושא
הסופה מגיעה לשיא: עצים קרסו בכל הארץ, דרכים נחסמו
האובך שלפני הסערה: הסופה מגיעה הלילה


וואלה מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully