וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בצפת פתחו את הברז - וגילו סולר במקום מים

קובי דוד

29.2.2012 / 14:23

דיירים במרכז קליטה בשכונת כנען הבחינו באמצע הלילה בריח חריף נודף מהצינורות. "מזל שהילדים לא שתו, זה היה יכול להיגמר באסון", סיפרו. תקלה זהה אירעה בסוף 2010

רגע לפני שמחירי הדלק שוברים שיא חדש, תושבי שכונת כנען בצפת "נהנים" מזרימה חופשית של סולר, בפעם השנייה בשנה וחצי בלבד. אתמול בלילה (שלישי), דלף סולר לצינורות המים של מרכז הקליטה בשכונה, ומאז שעות הבוקר מנסים טכנאים לתקן את התקלה ולאתר את מקורה. משרד הבריאות אסר על דיירי המרכז להשתמש במים לשתייה, לבישול או לרחצה. מכליות מים הוצבו במקום עד שתתוקן התקלה.

"קמתי מהשינה כדי לשתות מים מהברז", סיפר אחד הדיירים במרכז הקליטה, "והרחתי ריח חריף. כשפתחתי את הברז גיליתי לתדהמתי שזורם ממנו סולר. מזל שהילדים שלי לא שתו מהמים המזוהמים, אחרת זה יכול היה להיגמר באסון. צריך לטפל בבעיה הזו אחת ותלמיד".

זו לא הפעם הראשונה שדיירי מרכז הקליטה מגלים סולר בברזי השתייה בדירות. בחודש דצמבר 2010, טכנאים חיברו בטעות צינור ממשאית סולר אל ברזי המים של הבניין. תיקון התקלה ארך כמעט שבוע ימים, במהלכם תושבי הבניין נותרו ללא מים זורמים בברזים.

עיריית צפת: "מדובר באירוע מקומי"

יורם אבן צור, דובר תאגיד המים פלג הגליל, מסר כי נעשים מאמצים לתיקון התקלה. "מדובר בשטח פרטי של מרכז הקליטה ולא בשטח ציבורי. התאגיד, יחד עם משרד הבריאות, לקח דגימות מים, ואתמול בלילה נפסלו המים לשתייה, לבישול ולרחצה. תאגיד המים הפעיל נוהל חירום, כולל אספקת מים במכליות חדישות. בשלב זה מתחילים לבצע חיטוי וניקוי של המים".

מעיריית צפת נמסר כי "מדובר באירוע מקומי, שמטופל על ידי אנשי מרכז הקליטה. יש לציין כי אין השלכות של דליפה לשכונת כנען עצמה".

מהסוכנות היהודית, האחראית על הפעלת המרכז, אמרו כי ידרשו "בדיקה מקפידה ויסודית, שתבטיח כי הבעיה לא תחזור על עצמה בשלישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully