וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות, S&P בשיא של 4 שנים

נמרוד הלפרן

27.2.2012 / 23:33

מדד S&P 500 עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2008 וטיפס ב-0.2% מאז יום שישי. מדד דאו ג'ונס נותר ללא שינוי. שרי האוצר של מדינות ה-G20 לא ממהרים לתמוך שוב באירופה

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (שני) במגמה חיובית ומדד S&P 500 עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2008, לאחר שנתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב האפילו בהשפעתם על סירוב שרי האוצר של 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) לבקשת גוש היורו להגדיל את היקף הסיוע הבינלאומי לבלימת משבר החוב באירופה.

מדד דאו ג'ונס נסגר ללא שינוי; מדד S&P 500 שנסגר ביום שישי ברמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008, טיפס ב-0.2%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.92% - רמתה הנמוכה ביותר זה כשלושה שבועות.

מספר החוזים למכירת בתים בארה"ב גדל בינואר ב-2% לעומת החודש הקודם, לרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010, כך מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה של 1% לאחר ירידה של 3.5% בחודש הקודם. לעומת חודש ינואר 2011 קפצו החוזים למכירת בתים ב-8%.

"לאור השיפור בתנאים בשוק הדיור, המגמה בפעילות חתימת החוזים מצביעה על כך שאנחנו נמצאים בדרך לעלייה משמעותית יותר במכירות השנה", אמר הכלכלן הראשי של איגוד סוכני הנדל"ן, לורנס יאן. לדבריו, השיפור במכירות צפוי להביא להתייצבות מחירי הבתים בארה"ב ואולי אף לצמיחה מתונה במחירים.

אכזבה אירופית בפסגת G20

מרבית שרי האוצר של מדינות G20 שהשתתפו בפסגה שנערכה במקסיקו סיטי בסוף השבוע התנו תמיכה בינלאומית נוספת באירופה, בהגדלת היקף התמיכה של מדינות גוש היורו עצמן. בה בעת, מדינות גוש היורו התחייבו כי יעריכו מחדש את עמידותה של קרן החילוץ האירופית.

גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, שלחה אתמול רמזים סותרים לגבי נכונותה להגדיל את תמיכתה בקרן החילוץ למדינות היבשת. חברי פרלמנט במדינה טענו בשבוע שעבר לאחר אישור חבילת החילוץ השנייה של יוון כי הטלת משמעת תקציבית על מדינות שנמצאות במשבר חוב היא חשובה הרבה יותר כדי להרוויח את הביטחון בשווקים ולהחיות את הצמיחה הכלכלית מאשר הגדלת קרן החילוץ.

בה בעת, גרמניה מנסה להרגיע את הלחץ לגיוס כספים נוספים להצלת הכלכלה ולהדגיש את הצורך בשינוי מבני באיחוד האירופי. "אין תועלת בתמרוץ כלכלי כאשר ישנה בעיה מבנית", אמר שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה. "האסטרטגיה לערום עוד ועוד חובות היא תעלול שלא יעורר צמיחה בטווח הארוך". שר האוצר של ארה"ב גייתנר טען כי צעדי אירופה הצליחו אמנם למנוע "קטסטרופה" ביבשת, אך יש לעשות יותר.

"קיימת הסכמה נרחבת כי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אינה יכולה להוות תחליף לחומת מגן אירופית מפני המשבר, וכי קרן המטבע אינה יכולה להתקדם בתכניותיה ללא בהירות גבוהה יותר מצד אירופה לגבי צעדיה", אמר אתמול שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר.

מניות במוקד המסחר: ברקשייר התאוויי חברת האחזקות של וורן באפט, אמנם בחרה לו כבר יורש מיועד, אך היורש עצמו אינו יודע שנבחר לתפקיד, כך אמר באפט בראיון לרשת הטלוויזיה CNBC.

בראיון הגן באפט על החלטתה של ברקשייר לא לחשוף את שמו של האדם שנבחר להחליפו כמנכ"ל ברקשייר ואמר כי הוא השקיע בהרבה חברות שלא ידע מי יהיה האדם הבא שינהל אותן. הוא הסכים לאשר כי המנכ"ל הבא של ברקשייר "כנראה עומד בראש אחת מהחטיבות בתוך החברה".

במכתב השנתי שלו לבעלי המניות של ברקשייר התאוויי, שפורסם ביום שישי, כתב באפט כי ברקשייר כבר בחרה לו יורש, אך לא חשף במכתבו מיהו היורש המיועד. לחברה שני מועמדים חלופיים לגיבוי, בנוסף ליורש המוכתר, כתב באפט בן ה-81.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully