וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחבורה ציבורית בשבת: חשבו על החולים בבתי החולים

יורם קניוק

27.2.2012 / 6:50

רבים מתנגדים ליוזמתו של ראש העיר תל אביב לקדם נסיעה של אוטובוסים בעירו בשבת. יורם קניוק סבור שטענותיהם מגוחכות, וקורא לאפשר למשפחות לבקר את יקיריהם בבתי החולים

אלפי בני אדם שוכבים מידי יום בבתי החולים וגם בשבת, ואם לחלק גדול מהם אין מכונית בבית – הם יישארו בודדים. בני משפחות החולים, אם אינם חרדים, עובדים בימות השבוע, ושבת הוא היום האחד שבו הם יכולים לבקר את יקיריהם בבתי חולים. לרבים מהם אין אפילו רכב פרטי, ונסיעה במונית מחולון, בת ים צפון או תל אביב לתל השומר עולה כ-70 שקלים לכל כיוון.

בפרק מ' בספר דברים כתוב שמותר לעלות במעלית של שבת, אם כך מדוע לא יהיו אוטובוסים של שבת שנהגיהם ינוחו ביום אחר כפי שנהוג בעולם. הלא למנוע מחולים לראות את אהוביהם הינו מעשה רע ומתנשא. בתי החולים בשבתות הינם היקומים הכי נעולים והכי בודדים בעולם. המזנונים סגורים, האוכל קר, האוויר סגור והעצב רב.

קראתי מיני טענות מגוחכות של חילוניים נגד הרעיון האנושי של חולדאי לעשות כמו בכל עיר בעולם – תחבורה ציבורית בשבתות לאלה שיקיריהם מחכים להם. כואב לי שישנם אנשים שאינם מתירים את התחבורה הציבורית ביום המנוחה היחיד הקיים, על מנת לסייע למי שאינו עשיר דיו כדי לנסוע בשבת לים בקיץ, לצאת אל מחוץ לעיר או לנסוע עם ילדיו, ולאפשר לבני משפחות חולים לראות את יקיריהם.

רחמו על המאושפזים - הם עדיין חיים

שכבתי ליד חולה אנוש, שבכה למשפחתו שבירושלים. הוא היה במצב רע והאחות הפרטית שלו חלתה. האחיות של בית החולים היו עסוקות, כי מספרן בשבת אפסי (בגלל קדושת השבת), וביקשתי מאחות שנקלעה במקרה לפינתנו להביא לאיש מים, שכן לא יכולתי עדיין ללכת והאיש כנראה ידע שימיו ספורים. האיש היה דתי, ואשתו בירושלים אינה עונה לטלפונים משום שאסור לענות לטלפונים בשבת ככתוב בספר ויקרא בפרק כ"ו. כאשר האישה באה ביום ראשון בבוקר וראתה שהוא מת, היא כמעט מתה בעצמה.

הרב עובדיה יוסף, הנחשב לגדול בתורה, שאינה כנראה התורה של הרמב"ם, של רש"י, של הרמב"ן או של סולבייצ'יק, שעבדו קשה וידעו משהו על פיקוח נפש והיו מתירים השתלות איברים שמצילים חיים, פסק שלשים לימון בתה בשבת זה עבודה והיא אסורה, כמו שקבע בפסיקה אחרת שמותר להרוג כינים בשבת כי הם חלק מזיעת האדם ואינם יצורים חיים.

בשם חולים כה רבים בבתי החולים, רחמו עליהם. תנו תחבורה ציבורית בשבתות, כי הם עדיין חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully