וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הטליבן הפיל כלי טיס אמריקאי בלתי מאויש?

25.2.2012 / 21:09

בטליבן נטלו אחריות על הפלת המל"ט שהתרסק, לכאורה, הערב בגבול פקיסטן-אפגניסטן. "אנשינו אומנו לפעולה כזו", אמרו בארגון. ארה"ב הכחישה, כפי שעשתה עם המל"ט שנפל באירן

מפקד בכיר של כוחות הטליבן אמר כי הארגון אחראי להתרסקות מל"ט אמריקאי הערב (שבת) לא רחוק מגבול פקיסטן-אפגניסטן, וציין כי "אימנו את חיילינו לסוג כזה של פעולה". בוושינגטון, עם זאת, הכחישו כי ארגון הטליבן הוא האחראי להפלתו.

מוקדם יותר דיווחו גורמים במודיעין הפקיסטני כי כלי טיס אמריקאי בלתי מאויש התרסק הערב בצפון ווזיריסטן, כשהוא "צולל ואחר כך עולה בלהבות". הגורמים ציינו כי הם מוסיפים לחקור את התקרית. פעילי הטליבן ציינו כי צילמו את כלי הטיס בעודו מתרסק ויפרסמו מחר את תמונותיו.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה ארצות הברית מכחישה כי נפילת כלי טיס שלה נובע מהפלתו או יירוטו על ידי גורמים אסלמיים. בחודש דצמבר האחרון טענו דיווחים בתקשורת האירנית כי כלי טייס אמריקאי בלתי מאויש הופל על ידי משמרות המהפכה. בהודעה שהתפרסמה מאוחר יותר מטעם נאט"ו נאמר כי "כלי הטיס שהאירנים מדברים עליו עשוי להיות מטוס אמריקאי ללא טייס שאבד בשבוע שעבר בזמן משימה באפגניסטן. אנחנו עדיין מנסים לברר מה עלה בגורלו".

כמה חודשים קודם לכן דיווחו כלי התקשורת בטהרן כי מטוס אמריקאי ללא טייס נורה בידי אירן כשחג מעל המתקן פורדו להעשרת אורניום שבמרכז מחוז קום. לדברי חבר ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט, עלי דפסרי, "מטרתו של המל"ט הייתה לזהות את מיקום המתקן להעשרת אורניום וכן לאסוף מידע אודות היכולות הגרעיניות של טהרן, בשירות סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA".

עוד בנושא:
אירן: הפלנו מל"ט אמריקאי, נגיב מחוץ לגבולותינו
אירן: "הפלנו מל"ט אמריקאי מעל מתקן גרעיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully