וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראי הארץ היקרים: אנחנו בסכסוך עבודה

24.2.2012 / 13:17

רק ב"הארץ": ועד העובדים פירסם היום בעמוד הראשי של העיתון מודעה על סכסוך העבודה עם ההנהלה. את המודעה מימנה אגודת העיתונאים. עמוס שוקן אישר אותה בעצמו

קוראי עיתון הארץ נחשפו הבוקר (שישי) אל סכסוך העובדים הגועש במערכת העיתון: ועד העיתונאים של הארץ פרסם בעמודו הראשי של העיתון מודעת ענק בגודל רבע עמוד ובה עדכן את הקוראים בדבר סכסוך העבודה והסיבות שהביאו לו, וקרא להם להביע תמיכה בעובדים.

"אנחנו יודעים שעבורכם הארץ הוא יותר מעוד עיתון. הוא סמל לעיתונות שהייתם רוצים: איכותית, אינטליגנטית ומעמיקה שעוסקת בדברים החשובים והמעניינים, שוחרת דמוקרטיה, צדק ושלום", נפתחה המודעה, תחת הכותרת "הודעה חשובה לקוראי הארץ". "גם עבורנו 'הארץ' הוא יותר ממקום עבודה, הוא בית, שמעניק תחושת שליחות לכל אחד מאתנו. אנחנו יודעים שכמו ענף העיתונות כולו, 'הארץ' מתמודד עם משבר כלכלי לא פשוט, ואנחנו מקווים ובטוחים שהעיתון יעבור אותו בהצלחה".

"אולם כחלק מהמתמודדות עם המשבר, נקטה לאחרונה הנהלת 'הארץ' בצעדים חד-צדדים בניגוד לחוק: פיטורים של עיתונאים וקיצוצי שכר של עשרות אחוזים לעשרות גרפיקאים, בניגוד להסכמות עם ועד העיתונאים. ההנהלה עשתה זאת מבלי לעדכן אותנו מראש, כך שלא יכולנו להגן על חברינו בעוד מועד", כתבו העובדים, אשר קראו לקוראי העיתון שלא להחרים אותו אלא להביע מחאה בפני מו"ל העיתון עמוס שוקן ולהצטרף לקבוצה שפתחו אמר בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה נפרסה על רבע עמוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעמוד הפייסבוק הרשמי של עיתון הערץ, אליו מועלה מדי בוקר שער העיתון המודפס, הוצב קישור לאותה קבוצה שפתחו העובדים.

"ההחלטה לפרסם את המודעה נפלה כבר ביום רביעי בערב, ושוקן ידע כבר אתמול שזו המודעה שהולכת להתפרסם", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בוועד עיתונאי הארץ. "מי שהזמין את המודעה בשם הוועד זה מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא, ושוקן ניסה לשכנע אותו לרדת מזה אבל הוא לא הסכים". לפני שבועיים הכריזה אגודת העיתונאים כי תעמיד לרשות מאבק העובדים סכום של 700 אלף שקלים שישמש אותם בצעדיהם הארגוניים.

"אחרי שהוא לא הצליח לשכנע את בר-מוחא לרדת מזה הוא זימן אותנו לפגישה דחופה אתמול בערב, וטען שפרסום מודעה כזו זו הגזמה, והציע ללכת לקראת המפוטרים בהגדלה של הפיצויים שלהם. בכל מקרה, הוא לא אסר את פרסום המודעה".

"וועד העיתונאים לא תכנן במקור שהמודעה תהיה בעמוד הראשון, אלא בעמוד השני או השלישי", אומר גורם המעורב בפרטים אשר פירט את השתלשלות העניינים. "עלות מודעה כזו היא עשרת אלפים ש"ח, והאגודה אישרה את ההוצאה. במחלקת המודעות של העיתון חזרו אל האגודה ואמרו להם שהעמודים הללו לא פנויים, אבל ניתן לפרסם מודעה בעמוד הראשון בעלות של 15 אלף ש"ח, ואחרי דין ודברים הם סגרו על מחיר של 13 אלף".

האגודה העלתה את התמיכה הכספית בוועד

"בר-מוחא שהזמין את המודעה אישר את העמוד הראשון ושלח למחלקת המודעות את המודעה", הוסיף הגורם. "מיד כשהם ראו את התוכן שלה הם עדכנו את ההנהלה, ושוקן מיד יצר קשר עם בר-מוחא. אחרי שהוא לא הצליח להוריד אותו מהרעיון טען שוקן שהמחיר של 13 אלף הוא נמוך מדי, ודרש עבור הפרסום 17 אלף ש"ח, והאגודה אישרה את זה", אומר הגורם.

"מה שיצא מכל השיחה הזו בין שוקן לבר מוחא זה שהאגודה בסוף העלתה את התמיכה הכספית בוועד למיליון ש"ח, בתגובה לאותה התמקחות", הוסיף הגורם. "הרי אותם 4,000 ש"ח הם כלום לעומת ה-700 אלף המקוריים שהאגודה הקצתה למאבק של הוועד. ההנהלה של האגודה מאשרת להם בעניין הזה כל דבר שהם צריכים, בלי לשאול שאלות בכלל".

גורם ב"הארץ" אמר לוואלה! ברנז'ה: "זה מראה על האצילות של שוקן. זה יכול לקרות רק ב'הארץ'. בינינו, דבר כזה יכול לקרות ב'ידיעות אחרונות'?".

ועד העובדים ושוקן קבעו להיפגש שוב בהמשך השבוע. ביום ראשון תתקיים על גג בניין הארץ אסיפת עובדים, ובה יבקשו נציגי וועד העובדים את אישורם לפתיחה בצעדים ארגוניים, לרשות השבתת העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully