וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה בפופוליזם

אסף שלונסקי

23.2.2012 / 13:39

בפופוליזם הישראלי אין הבדל בין שני קצות הקשת הפוליטית. מימין מקריצים הצעות חוק על הצהרת נאמנות לתסריטאים ושירת ההמנון במשחקי כדורגל, ובשמאל ימצאו כבר את ההצעה הקנטרנית התורנית לנגח את הקואליציה. השבוע אנחנו חווים את הפופוליזם הזה במיטבו, מצידה של מחזיקת גביע הפופוליזם הישראלי - עיריית תל אביב.

סיעת מרצ במועצת העיר הגישה הצעה שהתקבלה, ולפיה תבקש העירייה של רון חולדאי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. הנה, אנחנו כאן בתל אביב, אבירי החופש והפלורליזם, נוכיח שאפשר לשנות את הסטטוס קוו בשם הנאורות. חכו חכו, עוד נראה להם, ללובשי השחורים האלה, מי כאן שולט.

אבל הנושא הדתי-חילוני ממש לא משחק כאן תפקיד כי כרגיל, המציאות מפשטת את הדברים. רובם המוחלט של קווי האוטובוס שעוברים ברחובות תל אביב נוסעים גם בערי הלוויין, כך שמשרד התחבורה לא אמור ולא יכול לבדל את תל אביב מערים אחרות, שפחות מעוניינות ברעש האוטובוסים ברחובותיהן בשבתות.

בקווים שנוסעים בתל אביב בלבד - קו 4, קו 5 וקו 16 - אמנם לא מופעלים אוטובוסים, אבל מוניות שירות עובדות במהלך כל השבת, במחיר גבוה מעט יותר. האמת היא שכל נוסע תל-אביבי שחפץ בשירותיהן של מוניות השירות יכול לחכות כמה דקות בתחנה וליהנות בדיוק מאותם שירותים שמציעה התחבורה הציבורית גם באמצע השבוע. מה שנקרא סטטוס קוו.

בסיעת מרצ יודעים זאת כמובן. הם הטילו את הפצצה, העירייה הצטרפה, אבל מייד כולם מיהרו לסייג: "זה לא אנחנו קובעים". בעצם אמרו - "אם זה יצליח, תנו לנו את הקרדיט. אבל כשלא יקרה כלום לפחות תדעו שניסינו".

הניסיון הזה, הזול, של אנשי מרצ לקבל קצת פוש פוליטי לאחר שסיעת "עיר לכולנו" השאירה אותם מאחור בבחירות האחרונות, נראה משעשע במיוחד על רקע המחאה החברתית של הקיץ האחרון.

הסוף של המשבר הזה כבר כתוב

להזכירכם, רבים מיושבי האוהלים ברוטשילד הגיעו למחות על מדיניות הממשלה, אבל לא פחות מכך על המדיניות החזירית של עיריית תל אביב, ובתוכה סיעת מרצ שיושבת בגאון בקואליציה, עם סגנית ראש עיר בשכר גבוה של יותר מ-30 אלף שקלים לחודש.

אבל באמת, למה שזה יפריע להם? הם קפצו לשדרות, רקדו בהפגנות וקיוו שאף אחד לא ישים לב מי מאשר כאן מגדלים, מי נותן עוד היתרים למשרדים, מי מכר 20 אחוזים ממתחם גינדי ללא דיור ציבורי, ומי בעצם אחראי לכך שתל אביב עוברת שינוי דמוגרפי וסוציו-אקונומי עמוק, והכל בחסות החוק.

מובן שכאשר נוצרה הזדמנות, בדמות טעות בציטוט של מנהיג אגודת הסטודנטים, מיהרו בעיריית תל אביב לפנות בצעד חד-צדדי את המאהל, בטענה שיש שם סמים ולכלוך. בכל זאת, עישנו שם נרגילות.

הסוף של המשבר הזה כבר כתוב. כולם ירוויחו. החרדים יקפצו, יבכו על שבירת הסטטוס קוו ויקבלו נקודות על עצירת המהלך; בעיריית תל אביב יצעקו נגד הכפייה, יוסיפו עוד שמן למדורת ההסתה החילונית ויסחטו זכויות בקרב על הנאורות; במרצ יספרו לייקים בפייסבוק וידחפו אותם לאתר המפלגה, בהנחה שעוד תישאר כזו אחרי הבחירות לכנסת.

ובשבת בצהריים, בשיא החום של אוגוסט, יעלו שני פיליפינים, סטודנט, ערבי מיפו ורווק מזדקן על קו 5, בדרך אל הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully