וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה למכולות: "טיב טעם" ו-AM-PM יפעלו בשבת

גלעד גרוסמן

22.2.2012 / 18:59

כ-20 בעלי מכולות בתל אביב עתרו נגד פתיחת סניפי הרשתות בשבת ודרשו מהעירייה לחייבם לסגור את הסניפים ביום הקדוש. בית המשפט פסק כי הטלת הקנסות על ידי העירייה מספקת

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (רביעי) עתירה שהגישו כ-20 בעלי מכולות בתל אביב, שדרשו לחייב את העירייה לסגור את הסניפים של רשתות AM-PM ו"טיב טעם" שפועלים בשבת.

העותרים טענו קיימת אכיפה לא שיוויונית של חוקי המנוחה, וכי הרשתות אינן נפגעות מהקנסות שמטילה העירייה, בניגוד לבעלי המכולות הקטנות, ולכן הם נהנים מיתרון משמעותי בעוד להם נגרמים נזקים כלכליים משמעותיים. מנגד, העירייה, באמצעות עו"ד רחל אביד, טענה כי החוק המאפשר לעירייה להחליט להטיל קנסות בלבד, ואין להתערב בשיקול דעתה. "טיב טעם", באמצעות עורכי הדין מנחם אברמוביץ' ואנדרי ניקל, ממשרד המבורגר עברון ושות', ו-AM-PM באמצעות עורכי הדין מאיר פורגס ושלומי ברכה ממשרד ש. בירן ושות' טענו שסביר שבעיר אשר חרטה על דגלה את הסיסמה "עיר ללא הפסקה", תנקוט העירייה במדיניות אכיפת חוק העזר באופן שלא ימנע את פתיחתם בשבת של בתי עסק מסוג מסוים.

השופטת אסתר קובו קבעה כי כאשר העירייה מחליטה כיצד לנהוג כלפי בתי עסק שפועלים בשבת, אין לה סמכות להתחשב בהשפעה על רמת התחרות בשוק או על הכנסתו של בעל עסק זה או אחר. היא קבעה כי לא הוכח שהעובדה שהעירייה מסתפקת בקנסות אינה סבירה. היא הוסיפה שטענת העותרים על פגיעה באיכות חייהם של התושבים בשל הפעלת חנויות בשבת לא הוכחה, וגם דחתה טענה נוספת בעתירה שהחוק נועד לשמור על קדושת השבת. "חוק רישוי עסקים לא נועד להבטיח שמירה על המסורת היהודית", הבהירה.

בפסק הדין הבהירה השופטת כי על בית המשפט לנהוג בריסון כאשר הוא מתערב במדיניות האכיפה של העירייה, ובמקרה הזה, ההחלטה להטיל קנסות ולא לסגור את הסניפים סבירה. היא גם הטילה על בעלי המכולות לשלם לעירייה הוצאות משפט בגובה 75 אלף שקלים.

בעלי המכולות הודיעו כי בכוונתם לערער לבית המשפט העליון. "אנחנו חשים כי לא מצאנו צדק בבית המשפט, שהשית עלינו פיצויים בסכום עתק לעירייה", אמר קובי ברמר, בעל מכולת ברחוב שינקין וממובילי המאבק. "ניאלץ לפנות בבקשה לתרומה כדי לכסות את הסכום, שרק מבליט את אפסיותם של הקנסות בגובה 600 שקלים שמחלקת העירייה לבתי עסק שמפרים את החוק. אנחנו מרגישים שמאתנו חולבים כסף ולהם נותנים פרס".

  • עוד באותו נושא:
  • מכולת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully