וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לשופט סולברג

גלעד גרוסמן

21.2.2012 / 11:13

בטקס השבעת שופטים חדשים לבית המשפט העליון, ביקשה נשיאת בית המשפט "להפריך את הגרסאות והסיפורים שקדמו למינויים". השופט החדש זילברטל על ביניש: "מנהיגה אמיצה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש הביעה הבוקר (שלישי) צער על "עוגמת הנפש שנגרמה לשופט נועם סולברג ולבני משפחתו על רקע היותם תושבי גוש עציון". זאת על רקע העתירה שהגישה תנועת "יש גבול" נגד מינויו בטענה כי אינו ניחן בטוהר המידות הנדרש לשופט בבית המשפט העליון בשל מגוריו בהתנחלות.

במהלך נאום שנשאה ביניש בטקס השבעת שופטים חדשים לעליון שנערך בבית הנשיא בירושלים, אמרה כי היא מנצלת את ההזדמנות כדי "להפריך חלק מהגרסאות והסיפורים שקדמו למינויים לבית המשפט העליון". כמו כן, היא הכחישה שצבי זילברטל, אשר הושבע אף הוא לבית המשפט העליון, מקורב אליה, ואמרה כי תשמח אם כך יהיה בעתיד.

"כולם היו בני", אמרה ביניש על השופטים שמונו. על זילברטל, היא אמרה כי הוא שופט מצוין, וכי הוא מביא עמו לבית המשפט העליון את האיכויות האופייניות לו ולדרכו. על סולברג אמרה: "הוא הצטיין בכל אשר פנה. הוא יתרום לבית המשפט תרומה רבת שנים".

זילברטל עצמו נפרד בנאומו בטקס מביניש, שיוצאת לגמלאות בשבוע הבא, והגדיר אותה "מנהיגה אמיצה ונאורה", שלדבריו "ניווטה בבטחה את הרשות השופטת, שבתקופת כהונתה נדמתה לעתים קרובות לספינה מיטלטלת במים סוערים".

"קריסת מערכות זו מחלה"

מוקדם יותר, התייחס במרומז נשיא המדינה, שמעון פרס, להתכתשות בין בית המשפט לכנסת. "קריסת מערכות זו מחלה שנגרמת כשאין דיאלוג בין הצדדים המקיימים את האיזון הפנימי, כשהתאים מפסיקים לדבר אחד עם השני, כשהם נהיים ברוגז ולא אכפתיים. אז יש סכנה לחיי אדם. התרופה הקלה ביותר זה כששומרים על המערכת, על עליונותה, על עוצמתה ועל כוחה".

מלבד סולברג וזילברטל, הושבעו היום ארבעה שופטים נוספים – אילן איטח מונה לבית הדין הארצי לעבודה, כרמי מוסק מונה לבית המשפט המחוזי בירושלים, עירית וינברג-נוטוביץ מונתה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, ועו"ד טל לליאני שהם לבית משפט לנוער במחוז דרום.

עוד באותו נושא:
עתירה נגד בחירת סולברג: לא למנות מתנחל לעליון
מיהו שופט העליון החדש נועם סולברג?
סולברג: "אני נכנס לתפקיד בחיל ורעדה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully