וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכת השמאל: הוויכוח הפוליטי העכשווי

דרור אידר

21.2.2012 / 7:29

מה יעשה גוף פוליטי שמשנתו הנאיבית התפרקה לגזרים מול המציאות האכזרית? מה יעשה השמאל עם מנטרות השלום "עכשיו" ו"עם אויבים" ו"חומוס בדמשק" ושאר אסתטיזציות פוליטיות שיותר משנועדו לעזור לישראל לשרוד, נועדו לסמא את עיני ההמון מלראות נכוחה את המחיר והסיכון? יודה על האמת? ישנה את דרכו? מה פתאום!

הוויכוח הפוליטי הפך מזמן לוויכוח סוציו-פוליטי, כלומר בין קבוצות אוהדים, בין שבטים. העובדות והטיעונים אינם משנים - כעת הצד שפעם היה הגמוני מבקש להחריב לצד השני יישובים, מדיניות, מחקר אקדמי, להחריב את יכולתו למשול ולממש את רצון הבוחרים. אגב, בין להחריב ובין להחרים רק אות אחת.

עיתון "הארץ" מסתמן כמוצב האקטיבי של חבורת הנואשים המתמעטת. בתשתיתו הבסיסית הפכה הציונות לאידיאה מתה ותחתיה קמה אידיאת זכויות האדם ומדינת כל אזרחיה. ודוק: זכויות האדם, לא זכויות היהודים; הרי אנחנו לא אתנוצנטרים. אשר על כן, כל התורם לארגונים ציוניים המכונים בעגה השמאלית "ימניים", ראוי להוקעה. ומי אם לא העיתונאי הלוחם אורי בלאו ראוי למלאכת השיסוי. אחרי תקדים שלום עכשיו ובנק לאומי, שיטת ההפחדה עובדת. לתורמים קל יותר להזדהות עם ארגוני שמאל מבית מדרשה של הקרן החדשה לישראל, גם אם מטרתם היא חיסולה של ישראל כמדינה יהודית והקמת ישות מדינית אחרת תחתיה. משום כך, התרומות לארגונים השמרניים נעשית פעמים רבות במחשכים. שח"ו לא ישמעו ויחרימו.

"הארץ" סימן את גדעון סער כמטרה בגלל ציוניותו

אחת המטרות הקבועות של השמאל היא שר החינוך גדעון סער. מה חושב לעצמו סער, שאיש ליכוד ראוי להיות שר חינוך? האתה תחנך את ילדינו המתקדמים, השואפים מגיל ינקות אוויר פסגות קוסמופוליטי חד-מימדי ללא כניסת אוויר לאומי או ציוני מזוהם?

טלילה נשר מוכיחה בכתבותיה באיזה בית גידול תקשורתי התחנכה (גל"צ...). שבוע אחר שבוע היא מוצאת מכשפה אחרת בארון התוכניות של משרד החינוך. הפעם ניתכה חמתה על ציון "יום גוש קטיף" במערכת החינוך. אוי אוי אוי, מערכת החינוך מלמדת שבגוש קטיף היו חקלאים ציונים שהפריחו את החולות השוממים; שההתיישבות שם היתה מעשה ציוני קלאסי. התוכנית לא נוקטת עמדה ישירה באשר לתוכנית הפוליטית לעקירת היישובים, אבל בהחלט מציינת את המחיר הכבד של מעשה זה, לרבות ההשלכות שלו. אפשר להמשיך לדבר בטיפשות של הנסיגה החד-צדדית שהפכה את דרום הארץ לבן ערובה של ארגון איסלאמי השואף להשמדתנו, אבל הקסאמים (עדיין) לא הגיעו לרחוב שוקן. כדאי שנשר תהפוך גם בספרי הלימוד המזכירים את מרד החשמונאים, תשעה באב, פורים (חג פשיסטי הרוקד על דמו של לוחם חופש פרסי...) וכן הלאה.

"הארץ" נלחם בגדעון סער בשל ציוניותו ושורשיותו, בשל הסיורים הלימודיים לחברון ולשילה ותמיכתו בתנועת אם תרצו. שר חינוך שהוא אנטיתזה לשרידים ולאלונים. אכן, על סער אפשר להחיל את דבריו של פפוס בן יהודה "אשריך שנתפסת על דברי תורה". על "הארץ" כדאי להחיל את המשך דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully