וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין משטרה לוועדת אור: רייף ירה למרות שלא נשקפה סכנה לחייו

8.7.2002 / 19:36

כך העיד היום קצין המבצעים של מחוז הגליל בזמן מהומות אוקטובר; סגן ניצב ירון מאיר הוסיף: "הוא היה כמעט שם, אבל לא שם"; רב פקד רייף בעדותו לחברי הוועדה: סימנתם אותי

סגן ניצב ירון מאיר, שהיה קצין המבצעים במחוז הגליל בזמן מהומות אוקטובר במגזר הערבי, אמר היום כי לרב פקד גיא רייף לא נשקפה סכנת חיים שחייבה אותו לירות לעבר המפגינים, כך דווח בגלי צה"ל. "הוא היה כמעט שם, אבל לא שם", סגן ניצב מאיר בעדותו בפני ועדת אור, בהתייחסו לטענת רייף כי ירה לעבר המתפרעים בגלל שחשש לחייו.

רפ"ק רייף היה מפקד תחנת משגב בזמן אירועי אוקטובר. סגן ניצב מאיר החליף את רב-פקד גיא רייף בגזרת משגב. רייף, ממוזהרי ועדת החקירה, העיד בשבוע שעבר בפני הוועדה. עדותו של רייף, שבא מלווה בעורך דין היתה רצופה התנצחויות והערות קולניות בינו ובין חברי הוועדה.

רייף הוזהר על שפתח באש בניגוד לפקודות ופעל בניגוד לפקודות בארבע מהתקריות הנבדקות בוועדה. רייף כבר אישר בעבר שירה אש חיה בשלוש הזירות הראשונות, אבל דחה את החשד ששניים מההרוגים נפגעו מקליעיו.

בתשובה לאחת השאלות שהפנה אליו פרקליטו הכריז: "קודם כל אני מוצא פה לנכון להודות לוועדה שסימנה אותי". "תסלח לי", קטע אותו השופט תיאודור אור, "אני מבקש ממך לנהוג בנימוס. תתייחס לגוף השאלה, אנחנו עוסקים פה בעובדות". רייף: "או.קיי, סליחה, אבל גם בעובדות - אני לא היחידי שיריתי, ונמצאו תרמילים במקום ושום דבר לא נלקח לבדיקה". "אני מציע לאדוני לא להתנצח", ניסה שוב השופט אור, "כי לכל דבר יש הסבר, ואינני מתכוון לתת לך אותו פה".

סגן מפקד מחוז הצפון במשטרה לשעבר, תת ניצב אבי טילר, תקף היום את חברי הכנסת הערבים במהלך עדותו בפני ועדת אור. תת ניצב טילר טען שהח"כים לא פעלו להרגיע את המתפרעים הערבים במהלך אירועי אוקטובר. טילר הוסיף: "עם ראשי הרשויות הערביות היה לנו קשר רציף, להבדיל מחברי הכנסת הערבים שהובילו קו מתלהם ובוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully