וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסערה: לדרי הרחוב בלוינסקי נמצאה קורת גג

ענת שלו

16.2.2012 / 21:35

לאחר אינספור יוזמות והתארגנויות לעזרה לדרי הרחוב לקראת הסופה הגדולה הצפויה, הצליחו פעילים חברתיים, בשיתוף עם מגן דוד והצלב האדום, למצוא פתרון דיור לסוף השבוע

סוף השבוע הסוער שעומד בפתח, עם צפי למשקעים רבים ורוחות חזקות ואף שלג במקומות מסוימים בארץ, שימח את לבבם של אזרחים רבים חובבי חורף אך הכניס למתח רבים מן הפליטים ודרי הרחוב ואת אלה המנסים לפעול לרווחתם. בשבועות האחרונים דיווחו באופן קבוע ארגוני הסיוע על כ-200 מבקשי מקלט השוהים בגינה ללא קורת גג אשר מתקשים להתגונן מפני גל הקור.

בעוד העיריות ברחבי הארץ נערכות לנזקי הסופה האפשריים, מאות מתנדבים ברחבי הארץ עושים כמיטב יכולתם כדי לעזור לפליטים ולדרי הרחוב להתגונן מפני נזקי מזג האוויר, הקור והיעדר האוכל. יגאל שתיים, פעיל חברתי, מפעיל את "מרק לוינסקי" אשר למעלה מחודש פועל בתמיכת מאות מתנדבים ומספק אוכל, בגדים ושמיכות לפליטים. הערב, לאחר ישיבה עם נציגי מגן דוד אדום והצלב האדום, שהתרגשו מהפניות של יגאל וחבריו לאנשים לעזור לפליטי גן לוינסקי לקראת הסערה הגדולה, הוחלט על תוכנית פעולה: עשרות אנשים יקבלו טיפול רפואי מיידי עוד הערב ושבעים פליטים נוספים ישוכנו החל ממחר בבניין בשכונת יד אליהו, שם יינתן מענה לכל צרכיהם.

"הם הדהימו אותי", סיפר שתיים לוואלה! חדשות, "כבר עמדנו לנסות להעביר חלק מהפליטים ללון מחר בבית הספר הדמוקרטי ביפו ופתאום הם הגיעו עם ההצעה שלהם. הם ראו את הפנייה שלנו בפייסבוק, שהיו לה מאות שיתופים, וזה עשה את שלו. בבניין יהיו לסידורי שינה, מקלחות ובגדים ואוכל חם. חוץ מזה, לאחר סוף השבוע, ימשיכו להיות איתנו בקשר ולתת טיפול רפואי מיידי שזה מאוד חשוב, יש כאן פליט אחד שבגלל זיהום טיפשי בגב יכול היה למות".

"מורגש כאן גל סולידריות - הפוך לחלוטין ממה שמשדרת הממשלה"

עם השמחה על הפתרון לדרי הרחוב בגינת לוינסקי ממשיכים ב"מרק לוינסקי" ובהתארגנויות שונות לספק אוכל בהתנדבות, שמיכות וכל הבא ליד במשמרות כל ערב. "אני לא יכול להסביר כמה משמחת אותי ההיענות הזאת. אני מקבל שתיים-שלוש הודעות כל פעם במכשיר אחר – פייסבוק, סמסים – המון כוונות טובות, והצעות שניישם עוד בעתיד. מורגש כאן גל סולידריות חזק – הפוך לחלוטין ממה שמשדרות הממשלה והעירייה".

בעיריות השונות ברחבי הארץ התכוננו מבעוד מועד לקראת הסופה שתיערך בסוף השבוע, עם חלוקת צוותים כוננים למקרה של פגעים שונים. מעיריית תל אביב נמסר כי צוותי התפעול ונציגי המוקד העירוני יתוגברו בסוף השבוע כדי לתת מענה לשלל הפניות הצפויות בנוגע לנזקי הסופה העתידיים כמו הצפות, נפילת עצים, היפערות בורות בכבישים, נפילת תמרורים, שיבוש מערך הרמזורים ועוד. כיבוי האש יתוגבר אף הוא, כמו גם האגפים השונים בעירייה כמו אגף בינוי ותשתית, אגף התברואה ותאגיד המים. העירייה אף נערכת לפתיחת חדר מצב חירום ומרכזי פינוי – במידת הצורך.

לקריאה נוספת
מפוני לוינסקי שבו למאהל: "היינו פה לפני המחאה"

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully