וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "לפיד מנהיג מפלגה לצרכי פנים בלבד"

פנחס וולף

16.2.2012 / 20:35

בזירה הפוליטית האשימו את המתמודד החדש בכך שנותר מעורפל בדברים שנשא עם הופעתו הראשונה. יו"ר מרצ: "הוא מייצג אבדן דרך אידיאולוגי". ש"ס: "זו אחיזת עיניים"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יותם בן-דוד)

הופעתו הפומבית הראשונה כרץ לכנסת של המתמודד החדש יאיר לפיד גררה אחריה ביקורות חריפות. על מה שנאמר, ובעיקר על מה שלא נאמר בנאום. ח"כ נחמן שי (קדימה) התייחס הערב (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות לדבריו של יאיר לפיד בכנס "ועידת העיר לעסקים" באילת ואמר כי "הופעתו הפומבית הראשונה מלמדת על מה שיש, ובעיקר על מה שאין. חסר לו מצע מדיני. למדינה ש-63 שנותיה עברו בהיסטוריה ארוכה של מאבקים מדיניים וצבאיים, לא יכולה להתייצב מפלגה עם שאיפות להנהגה בלי שתניח לפני הציבור דרך להתמודדות עם הסוגיה הפלסטינית, יחסים עם העולם הערבי ומעמדנו בזירה הבינלאומית. מסתבר שזו מפלגה לצרכי פנים שמתעלמת מהמציאות המזרח תיכונית והאיומים על אופיה היהודי דמוקרטי של מדינת ישראל".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, טענה גם היא כי נאומו של לפיד היה מעורפל ואמרה כי הוא "הוכיח בשורה של קלישאות שהוא לא יותר מקדימה ב'. הוא מייצג אבדן דרך אידיאולוגי, טשטוש מוסרי ופופוליזם כתפיסת עולם". עוד אמרה גלאון על לפיד כי אמירותיו מזכירות לה את תשובתו של לוי אשכול לשאלה "'קפה או תה? - שיהיה חצי תה וחצי קפה'. המשמעות של תשובה כזו היא שמירת המצב הקיים, המשך הכיבוש, הגדלת הפערים החברתיים. מה שצריך זה לא מרכז אלא כיוון. לפיד אומר לציבור מה שנדמה לו שהוא רוצה לשמוע, ובפועל ימשיך במינוי מקורבים, בשירות בעלי-ההון במסווה מזויף של צדק חברתי, ובחבירה לימין ולמתנחלים בתמורה לשריון בממשלה - בדיוק כפי שעשו מפלגות 'מצב הרוח' שקדמו לו".

גם בתנועת ש"ס, שהוזכרה לרעה בנאומו של לפיד, הגיבו הערב לדבריו ואמרו כי "כמי שחירף נפשו וסיכן עצמו למען המדינה בעת שרותו בעיתון במחנה, וכאחד שהשכלתו הלימודית פחותה מההשכלה המוקנית ברשת החינוך של תנועת ש?ס, לפיד מנסה מזה תקופה בלהטוטי לשון לאחז את עיניו של הציבור הישראלי, אך כנראה שהציבור הישראלי אינטלגנט דיו, כדי להבין שמדובר באחיזת עיניים בלבד". בנאומו תקף לפיד את התנועה באמרו כי ש"ס היא ההוכחה שתמיד יש מה לעשות: "תראו איך ש"ס מסובבת את כל המדינה הזו? למה? כי הם יודעים מה הם רוצים? תמיד יש מה לעשות אם אתה רוצה מספיק".

"המדינה שייכת לנו - אלו שמשלמים מסים, שילדיהם מתגייסים לצבא"

לראשונה מאז הכריז על פרישה מתפקידו בערוץ 2 לשם ריצה לפוליטיקה, פרש הערב לפיד באופן פומבי את משנתו. לפיד דן במצב מעמד הביניים, קרא לשינוי שיטת הממשל ותקף את המפלגות הדתיות שלדבריו מחזיקות את המדינה כבת ערובה, אולם כאמור, רק הנושא המדיני נעדר מהנאום.

"למי שייכת המדינה הזאת?", שאל בפתח דבריו, "תענו לי על השאלה הזאת, זו השאלה שבגללה אני כאן". אז פנה לפיד להסביר מי להשקפתו השתלט על המדינה: "מדינה לא שייכת לקבוצות אינטרס ולוביסטים, ולא לטייקונים ולמפלגות שמשתלטות על ועדת הכספים ומאיימות על ראש הממשלה שיעזבו את הקואליציה, ולא לזורקי אבנים על חיילי צה"ל", אמר והוסיף: "המדינה שייכת לנו, היא שייכת לאלו שמשלמים מסים, שהולכים למילואים, שילדיהם מתגייסים לצבא. היא שייכת למעמד הביניים הישראלי".

לקריאה נוספת
יאיר לפיד: "אנחנו דורשים את המדינה בחזרה"
יאיר לפיד על "פרשת התארים": "רדיפה פוליטית"
המל"ג קבעה: יאיר לפיד לא יוכל ללמוד לתואר מתקדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully