וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הנספים בתאונה בירושלים: "הילדים נשרפו חיים"

ניר יהב

16.2.2012 / 13:51

העדים לתאונת הדרכים מצפון לבירה תיארו את המראות הקשים. "האוטובוס היה מעוך לגמרי, לא נותר ממנו כלום. שהאל יעזור לנו". אחרים עדיין מחפשים אחר קרוביהם בבתי החולים

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

עדי ראייה לתאונת הדרכים שהייתה הבוקר (חמישי) מצפון לירושלים, ושגבתה את חייהם של לפחות עשרה בני אדם, אמרו כי המחזה הקשה שנגלה לעיניהם היה אחד המזוויעים שאי פעם ראו. קרוביהם של הנספים בתאונה מקווים כי יוכלו לנצל את שלושת ימי הזיכרון עליהם הכריז יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כדי להתאבל כראוי על הילדים שנהרגו.

אוטובוס הסעות שהסיע ילדים פלסטינים מממחנה הפליטים שועפאט התנגש במשאית סמוך להתנחלות אדם (גבע בנימין), אחרי שככל הנראה החליק על כביש רטוב. חמישה ילדים ומבוגר נהרגו בתאונה ו-39 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות. כמעט כל הפצועים מתגוררים במחנה הפליטים, ורבים מהם פונו לבתי חולים ברשות הפלסטינית, בסיוע צוותים של הסהר האדום.

מוחמד אבו רביע, נהג מונית מענאתא שבפאתי שועפאט, סיפר לוואלה! חדשות על הרגעים הקשים, בהם ניסה לאתר בבית החולים את קרובת משפחתו, בת ארבע, שהייתה באוטובוס שעלה באש ונשרף כליל. "באתי עם המונית מרמאללה, ושמעתי שהייתה תאונת אוטובוס, אבל לא האמנתי שמדובר בתאונה כל כך קשה", אמר. "כשהגעתי, ראיתי שהאוטובוס מעוך ושרוף לגמרי, ושאחרי שפינו ממנו את הילדים, לא נותר ממנו כלום. שאלוהים יעזור לנו".

הרוגים בהתהפכות אוטובוס ילדים ליד ירושלים. עומר מירון
זירת התאונה/עומר מירון

לדברי אבו-רביע, בזירת התאונה נשמעו זעקות רבות של ילדים וקולות בכי. "אחי התקשר אלי, ואמר לי שהנכדה שלו הייתה באוטובוס", סיפר בכאב. "הורדתי מיד את הנוסעים מהמונית שלי ונסעתי לבית החולים ברמאללה כדי לחפש את הנכדה. כשהגעתי, גיליתי שהיא נפצעה קל, ושהיא שוחררה הביתה. היא בכתה הרבה, ונרגעה רק כשנפגשה עם אמה ואבא שלה".

"קשה לדמיין בראש את התמונות האלה"

מוחמד אמר כי האווירה בענאתא ובשועפאט קשה מאוד. "יש אבל כבד, ילדים נשרפו למוות וכולנו משפחה אחת ומכירים זה את זה", אמר. הוא העריך כי אחרי ההלוויות, תחושת הכאב רק תיעשה קשה יותר. "קשה לדמיין בראש את התמונות האלה. עכשיו אני רק מחכה לתשובה היכן נמצא בנו של השכן שלי, שהיה גם הוא באוטובוס. בדקנו בכמה בתי חולים אבל הוא לא אושפז בהם. אנחנו מחכים לתשובה מבית חולים נוסף".

מחקירה ראשונה של המשטרה עולה כי התאונה נגרמה בשל תנאי מזג האוויר הקשים והכבישים החלקים, אחד מכלי הרכב איבד שליטה והחליק. המשאית שהתנגשה באוטובוס הגיעה מכיוון מזרח והאוטובוס נסע לכיוון מערב, ושני כלי הרכב התנגשו זה בזה כמעט חזיתית. ממגן דוד אדום נמסר כי הצוותים שפינו את יתר הפצועים לבתי החולים הדסה הר הצופים נמצאים בקשר עם בית החולים ברמאללה. בין הפצועים שהועברו לישראל שני ילדים שאושפזו בבית החולים בילינסון במצב קשה. גבר כבן 50, שנפצע בינוני ונחבל בגפיים וסובל מכווית אושפז בבית החולים שיבא.

הרשות הפלסטינית קיבלה אישור מיוחד להכניס כוחות משטרה לבית הספר "נור אל-הודא", שבתחומו נמצא גן הילדים, על אף שזהו שטח באחריות של עיריית ירושלים. חברת הפרלמנט הפלסטיני, ג'יאהד אבו זאנד, אמרה לוואלה! חדשות כי היא עומדת בקשר עם שר הבריאות הפלסטינית ועם משפחות הילדים הלחוצות. "אני לחוצה מאד כאילו הם הילדים שלי. המצב קשה מאד ואני מנסה להרגיע את ההורים, שגם ככה לחוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully