וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה: "מאסר עולם לכל נשמה שלקח איתי בן דרור"

גלעד גרוסמן

15.2.2012 / 18:30

איתי בן דרור, המואשם שדקר למוות את ילדיו, התלונן בבית המשפט שתנאי מעצרו חמורים מאלה של משה קצב וענת קם, ושלא זכה עדיין לעלות לקבר. פרקליטו: הוא מרגיש שרצח את עצמו

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר)

"פחדתי פחד מוות שילדיי יעברו בעולם האכזר הזה את מה שאני שעברתי" – כך נימק בפני השופטים איתי בן דרור את החלטתו לרצוח בקיץ 2010 את שלושת ילדיו – אור, בן חמש, רוני (8) ועומר (10). הוא התלונן כי חרף מעשיו, הוא מוחזק במעצר בתנאים מחמירים, בניגוד לאלה שזכו להם האסירים משה קצב וענת קם בזמן הדיונים בעניינם.

הבוקר (רביעי) נפתח שלב הטיעונים לעונש במשפטו של בן דרור בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. במהלך הדיון, פנה בן דרור, בן 40, לאשתו לשעבר, לילך שם טוב, והביע בפניה חרטה. "רציתי להציל את ילדיי ולהמשיך לאהוב אותם ולאהוב ואותך עד נשמתי אחרונה", אמר לה. "אני בוכה כל לילה ובוכה ובימי ההולדת של ילדיי, זה מאוד קשה", אמר. בתחילת הדיון, ביקשה התובעת, עו"ד רונית פוזננסקי מפרקליטות מחוז מרכז, לגזור על בן דרור שלושה מאסרי עולם מצטברים - "מאסר עולם על כל נשמה שלקח". פוזננסקי טענה כי הנאשם לא סבל מהפרעה נפשית בזמן הרצח, וביצע את מעשיו בקור רוח.

משפטו של איתי בן דרור. אורי לנץ
רעייתו של בן דרור, בחולצה לבנה, מציגה בפניו את תמונות ילדיהם המנוחים/אורי לנץ

"בין רצח לרצח, הוא ניקה את הסכין במגבת, ולא היה אחוז טירוף", אמרה התובעת, וציינה כי אין הערכה פסיכיאטרית המעלה חשד להפרעה נפשית. פרקליטו של בן דרור, עו"ד רן אלון, ביקש לגזור על מרשו עונש מאסר מופחת בשל קשיים נפשיים מהם סבל לכאורה בעת הרצח. עו"ד אלון אמר כי בן דרור ראה ברצח ילדיו "כאילו הוא רוצח את עצמו", ולכן יש להתייחס לכך כאל מקרה רצח בודד ולגזור עליו רק מאסר עולם אחד.

"אני לא רוצה לראות איש ולא רוצה לראות אף אחד עד יומי האחרון", אמר בן דרור בדיון. "אני רוצה להתאבל על ילדיי שהיו נשמתי חיי. אין דבר חשוב מהם", אמר. הוא גם התלונן כי לעומת נאשמים אחרים, דוגמת הנשיא לשעבר משה קצב והחיילת לשעבר ענת קם, שקיבלו שהות להתארגנות ולסידורים טרם כניסתם למאסר, בית המשפט אף לא התיר לו לעלות לקברם של ילדיו.

עוד על הפרשה:
חשד: רוצח ילדיו הטריד את גרושתו מתוך כתלי הכלא
גרושתו של בן דרור באזכרת ילדיה: "החיים אכזריים"
גרושתו של בן דרור: "אין הקלה עד שיקבל 3 מאסרי עולם"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully