וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך להשפיע על המדינה - התפקדות המונית לליכוד

גיל קדרון

15.2.2012 / 6:09

המחאה החברתית לא השיגה את מטרותיה, ורוב הציבור מרגיש כי אינו מיוצג בשלטון. גיל קדרון טוען כי האפשרות הטובה ביותר למקסם את ההשפעה של האזרחים היא להתפקד לליכוד

בארצות הברית מפגינים זה כמה חודשים ה-"99 אחוז" נגד האחוז הבודד, כשתהום של מיליארדי דולרים מפרידה בין חסרי ההשפעה למשפיעים באמת. אבל בארץ, כל ההבדל הוא 64 שקלים לשנה, עלות ההתפקדות למפלגה.

ההמצאה הפוליטית המצחיקה הזו יצרה מצב שבו ביום יום נציגי הציבור רואים בנו מטרד, אך מרגע שהתפקדנו - אנו נכנסים למועדון אקסקלוסיבי בו חברי הכנסת פונים אלינו מיוזמתם, מזמינים אותנו לפגישות, מחזרים אחרינו, עונים לשאלות שלנו, ומסבירים לנו למה הצביעו כפי שהצביעו. כי הם יודעים שיש לנו זכות לפטר אותם. ממש גן עדן אזרחי. עלות הכניסה לגן הזה, שצריך להיות נחלת הכלל אבל שייך, בחסות החוק, רק למתי מעט, היא 5.30 שקלים לחודש בלבד.

מהסיבה הזו התחלנו יוזמה להתפקדות המונית לליכוד. חשוב להבהיר כבר עכשיו: האנשים שאנחנו פוקדים אינם אנשים מתוך המערכת או תומכי ליכוד. זוהי התפקדות מחאה, אבל כזו שיש בכוחה להשיג תוצאות בפועל. ההתפקדות היא כלי השפעה ולא "מחזקת" את המפלגה. זהו בעצם איתות ברור לפוליטיקאים ברשימה על כך שאיננו מרוצים מעבודתם, ושבדעתנו להחליף את מי שלא יפעל למעננו באנשים משלנו.

סיכויי ההצלחה של המהלך גבוהים מאוד. 35 אלף איש שווים מנדט אחד בבחירות הכלליות, אבל מי שמחליטים מי "יישב" על המנדט הזה הם מספר חברי מפלגה קטן בהרבה. צריך 150 אלף איש בשביל להכניס חמישה חברי כנסת דרך מפלגה חדשה, אולם עשרת אלפים מספיקים בשביל להכניס אותם דרך רשימת הליכוד.

ההצבעה ביום הבחירות אינה רלוונטית

נכון, יש עוד דרכים להשפיע - אבל ההיסטוריה הוכיחה שהשיטה הקיימת, שמתגמלת קבוצות לחץ על חשבון הציבור, נותרה על כנה, ואנחנו ממשיכים להידפק. בו בזמן, פייגלין קצר הצלחות רבות (על חשבוננו) בזכות 15 אלף מצביעי האיחוד הלאומי שהכניס למפלגה.

אז אם תהיתם מדוע, על אף ש-85 אחוזים מהציבור תמכו במחאה החברתית, כל מה שקיבלנו הוא דיור לחרדים, עלייה במחירי החשמל, הכפלת שכר הרבנים, תוספת של 3,000 שקלים למשכורתם של חברי הכנסת ותספורות לטייקונים - התשובה היא כי אנחנו לא רלוונטיים, כל עוד אנחנו לא יכולים לפטר חברי כנסת ולהכניס חדשים במקומם. מי שרלוונטי הוא שמפעיל את הפוליטיקאים לעבוד שעות נוספות בשביל לאשר שלושה קרוואנים על גבעה שלא מעניינת 99 אחוזים מהציבור.

פתק ההצבעה שאתם משלשלים ביום הבחירות הכלליות איננו רלוונטי, כפי שגילה לנו פייגלין, אופנוענים, ועדי העובדים וציבורים אחרים. אתם יכולים להשפיע בפועל על רשימת הליכוד ולהצביע למפלגה אחרת. אלה הם חוקי המשחק, ואי אפשר להשפיע באמת מבלי לשחק אותם, לפחות בשלב זה. מה שחשוב הוא מיקסום ההשפעה של האזרחים על האנשים שמנהלים את המדינה. או במילה אחרת: דמוקרטיה.

המטרה - להכניס חמישה אזרחים לכנסת

על בסיס הרעיון הזה גייסנו בחודשיים האחרונים 2,000 איש ואישה שהחליטו לקחת את גורלם בידם. בליכוד מתקיים הקרב על הדמוקרטיה, בזירות חופש הביטוי, עצמאות בית המשפט והזכות להשתכר ולחיות בכבוד בישראל. המטרה שלנו היא – שימו לב – להכניס לפחות חמישה אזרחים לכנסת דרך הפריימריז של הליכוד. לשם כך הקמנו את "הרשימה האזרחית". נשמע חסר סיכוי? בפריימריז מספיקים בין 1,000 ל-2,000 קולות להכניס חבר כנסת, להבדיל מ-35 אלף בבחירות הכלליות. נשמע חסר תוחלת? האם יש דרך אחרת להכניס אזרחים ללא אינטרסים פוליטיים אישיים לעמדות מפתח?

למי פונים? לכל המגזרים שמרגישים שדופקים אותם ושאין להם מוצא אחר – רופאים, עובדים סוציאליים, פרילנסרים, אנשי מעמד הביניים, עובדי קבלן, אזרחים שוחרי דמוקרטיה. התפקדו דרכנו לליכוד ותחליפו את הפוליטיקאים שהתעלמו מכם בקיץ בחמישה אנשים כמוכם. בעצם, אין סיבה שאדם רציונלי, שתמך במחאה החברתית, יוותר ביודעין על הזכות לפעול למען האינטרס שלו, ויתלה את כל תקוותיו בדרכים שהוכחו כלא אפקטיביות: עוד הפגנה, עוד שביתה, עוד הצבעה בבחירות הכלליות. הגיע הזמן לנסות משהו, שכבר הוכח אמפירית כעובד.

אז התפקדו עכשיו בעבור 64 שקלים בלבד לשנה, והצטרפו אלינו. הכסף הזה יחזור אליכם בריבית כשנעביר את חוק חינוך חינם, נציל את הרפואה הציבורית, נרים פה דיור ציבורי ונחזיר את המדינה לאזרחיה.

* גיל קדרון מתמודד מטעם "הרשימה האזרחית" לליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully