וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה נגד העצמאות: מי יקבל הכסף על ח"כ שנאן?

פנחס וולף

14.2.2012 / 22:49

מפלגת העבודה דורשת לקבל את תקציב מימון המפלגות המגיע מכניסתו לכנסת של שנאן, שיושבע מחר בחבר סיעת העצמאות - וזאת למרות שנבחר על סמך מקומו ברשימת מפלגת העבודה

מפלגות העבודה ועצמאות רבות על הכסף: יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, דרש הערב (שלישי) מיו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, לקבל את יחידת מימון המפלגות של שכיב שנאן, שמחר יושבע כחבר כנסת במקומו של השר להגנת העורף לשעבר, מתן וילנאי.

למרות העובדה ששנאן יצטרף לסיעת העצמאות שפרשה לפני שנה ממפלגת העבודה, הרצוג טוען כי תקציב מימון המפלגות מגיע דווקא לסיעת העבודה ולא לעצמאות. "שנאן נבחר כמועמד לכהן כחבר כנסת בזכות בוחריה של מפלגת העבודה ועל בסיס זכויות הבחירה שנקבעו בחוקתה", כתב הרצוג. לדבריו, "חוק מימון המפלגות לא כיוון לכך כי ח"כ חדש שנכנס לכנסת, אשר נבחר על בסיס קולות של מפלגתו הקודמת, יעבור למפלגה אחרת וייקח עמו גם את הזכויות הכלכליות על רקע 'פרישתו' ומעברו לסיעה החדשה למעט אם הדבר נקבע בהוראה מפורשת בחוק".

עוד נכתב כי "שנאן שובץ ברשימת העבודה בכנסת כמועמד אשר שוריין במיוחד לכך מטעם המחוז הדרוזי בו הוא נבחר, מתוקף שיטת המחוזות הייחודית למפלגת העבודה. יצוין כי הוא נבחר על ידי 1,200 מצביעים בלבד ממחוז הבחירה המשוריין והוא שובץ לפני מתמודדים רבים אשר גרפו מספר קולות גדול בהרבה. לא יעלה על הדעת כי חבר כנסת שנבחר בזכות קולותיה של מפלגה מסוימת, יעביר איתו את זכויות המימון של אותה מפלגה - למפלגה אחרת. הניסיון לראות בכך חלק ממעשה התפלגות שאירע לפני למעלה משנה, הרבה לפני שנכנס לכנסת, עומד בניגוד להיגיון ואין לו על מה לסמוך מבחינה חוקית. ההוראה הקיימת בתקנון הכנסת לפיה יכול שנאן, לכאורה, לבחור תוך 24 שעות מהשבעתו לאיזו סיעה ישתייך כחבר כנסת חדש, עוסקת אך ורק בזכויות ההצבעה ואין לה ולא כלום עם חוק מימון מפלגות".

לסיכום, הצהיר ח"כ הרצוג בשם מפלגת העבודה כי "נבקש שכספי יחידת המימון המגיעים מכוח חוק המפלגות בגינו של מר שנאן, יגרעו מסיעת עצמאות וישולמו במלואם לזכותה של סיעת העבודה בכנסת", דרש הרצוג. "סיעתנו שומרת לעצמה מלוא הזכויות ויכולת הפעולה כדי להבטיח את האמור".

מוקדם יותר נקבע כי שכיב שנאן יוכל לשוב לכנסת כחבר סיעת העבודה, למרות שכיום הוא מכהן כמנהל מחוזי במשרד הרווחה, וחרף פנייה ליועץ המשפטי של הכנסת לפסול את מועמדתו. היועץ, איל ינון, אמר כי אין סיבה לפסול את מועמדותו של שנאן, שכן היא אינה חלק מהסייגים שנקבעו בחוק. ב"עצמאות" בירכו על ההחלטה, ואמרו כי שנאן יהווה "תוספת כוח משמעותית לסיעה".

מנכ"ל מפלגת העצמאות, אושי אלמליח אמר בתגובה כי "לאחר הפילוג נחתם הסכם המסדיר את סוגיית מימון המפלגות. מפלגת העצמאות מתכוונת לפעול ברוח הסכמים אלו ובהתאם לחוק. אני ממליץ למפלגת העבודה לנהוג בהתאם".

בדרך לסין: וילנאי צפוי להתמנות לשגריר בבייג'ינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully