וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר כי החזיק סכין עבודה ברכבו: "העתיד שלי נהרס"

14.2.2012 / 14:46

חקלאי טוען כי שוטרים עצרו אותו לחקירה מיותרת מבלי להפעיל שיקול דעת והתחשבות, וחושש: "בגלל גחמה של שוטר, ייפגע שירות המילואים שלי". המשטרה: הוא נחשד בעבירה חמורה

בילוי ליל שישי הפך לבילוי בתחנת המשטרה: נ', חקלאי תושב הצפון, רק רצה לצפות בסרט ב"סינמה סיטי" בגלילות כשנעצר בחשד להחזקת סכין. לשוטרים שמצאו את הסכין במכוניתו, סיפר כי היא משמשת אותו בעבודתו, בדומה לציוד החקלאי הרב שהיה ברכב. אך למרות ההסברים, הוא נלקח לחקירה ונפתח לו, לראשונה בחייו, תיק פלילי. "בגלל גחמה של שוטר", הוא אמר לוואלה! חדשות, "העתיד שלי שרוף".

החזקת סכין היא עבירה פלילית שדינה חמש שנות מאסר. כדי להימנע מהרשעה, על בעל הסכין להוכיח כי החזיק בה למטרה כשרה. נוכח מעשי האלימות הרבים והתגברות אירועי הדקירה בסופי השבוע, המשטרה מרבה לעצור חשודים שברשותם נתפסות סכינים. עם זאת, השוטרים בשטח צריכים להפעיל שיקול דעת בבואם לעצור חשודים, ולטענת נ', שיקול הדעת שהפעילו השוטרים שעצרו אותו היה מוטעה מהיסוד.

נ', בן 34, הגיע לבלות את סוף השבוע אצל חבר בתל אביב. בליל שישי הם הגיעו ל"סינמה סיטי" כדי לצפות בסרט בהצגת חצות. בשעה שלוש לפנות בוקר הסתיים הסרט, והשניים חזרו לטנדר של נ' כדי לחזור הביתה. אלא שאז, עצרו אותם לבדיקה שוטרי סיור מתחנת גלילות.

"אם אתה מסרב לחיפוש, תיכנס לניידת"

"התכוונו לצאת מהחניון, ובאזור הייתה תנועה ערה של ניידות, לפחות חמש או שש", נזכר נ'. "תוך כדי נסיעה לעבר היציאה מהחניון, נסע מולנו רכב ללא אורות וחסם אותנו. זיהינו שמדובר בניידת, שבה ישבו שני שוטרים ושוטרת. הם הזדהו בתור שוטרים אך בלי להציג תעודות, וביקשו שנראה להם רישיונות ותעודה מזהה".

נ' וחברו הציגו לשוטרים את מסמכיהם, אך בכך לא היה די. "כעבור כמה דקות, הגיעה ניידת נוספת, והשוטרים ביקשו לערוך חיפוש בטנדר. "שאלתי אם יש להם צו, איזושהי עילה לחיפוש. אחד השוטרים אמר לי: 'אם אתה מסרב לחיפוש, תיכנס לניידת, ואתה מעוכב לחקירה'".

"מכיוון שאין לי מה להסתיר", אמר נ', "מיד אמרתי שאני מסכים שיערכו חיפוש. אפילו הוצאתי פנס מתא הכפפות כדי להאיר להם את הרכב". עוד לפני שהתחילו השוטרים לחפש במכונית, ציין נ' בפניהם כי הוא מחזיק סכין ברכב. לדבריו, הוא הוציא את הסכין מנרתיק שהיה מאחורי מושב הנהג, והסביר להם שמדובר בכלי עבודה. "ניסיתי לתאר את מהות הכלי הזה, שהוא משמש אותי לחתוך צינורות, בדי יוטה, ואפילו כדי לאכול בשטח. בלי הכלי הזה, אני לא יכול לעשות את העבודה שלי. בנוסף הראיתי להם שכל ציוד העבודה שלי נמצא איתי ברכב".

נ' נלקח לחקירה בתחנת גלילות, ובמהלך החיפוש שנערך שם במכונית, מצאו בה השוטרים סכין נוספת שהייתה בתא הכפפות. נ' נעצר, ונכבל באזיקים בידיו וברגליו. "כל הזמן הזה שיתפתי פעולה, רק רציתי ללכת הביתה. ברגע ששמו עלי את האזיקים, התחלתי להרגיש מושפל. במהלך החקירה אמרתי לאחד השוטרים: 'חביבי, באיזו זכות אתה מזלזל בי ככה? אתה שוכח איזה מדים אתה לובש? התפקיד שלך הוא לשרת ולהגן'". לדבריו נ', כל העת לא נאמר לו במה הוא חשוד ומדוע הוא נאזק.

המשטרה: החזקת סכין היא עברה חמורה ומסוכנת

נ' שוחרר ממעצר בשעה שבע בבוקר ובערבות של 500 שקלים. כעת הוא ממתין להחלטת הפרקליטות אם יוגש נגדו כתב אישום. "אני משרת במילואים ביחידה מובחרת והגדוד שלי זכה באות הצטיינות מהרמטכ"ל בשנה האחרונה. אני עושה כארבעים ימי מילואים בשנה, ומה שמצחיק הוא שלהחזיק M-16 זה בסדר, אבל אם יש לי סכין ברכב לצרכי עבודה – אני עבריין". לדברי נ', הוא חושש שהרישום הפלילי יפגע בשירות המילואים שלו.

נ' אמר כי בכוונתו לפנות למטה הארצי של המשטרה, ולהילחם כדי לסגור את התיק נגדו. "אני עובד הרבה עם שוטרים בצפון, בגלל מכת הגניבות של ציוד חקלאי. מעולם לא הייתה לי בעיה איתם, אבל מאז המקרה, כשאני רואה ניידת משטרה, אני מפחד. זאת תחושת השפלה שבחיים שלי לא חוויתי".

"אני לא הטיפוס שיתווכח עם אנשים שעושים את עבודתם. נתתי את הסכין, נתתי פנס, הסכמתי לחיפוש כבר בחניון. כל מה שרציתי זה ללכת הביתה", הוסיף נ'.

ממחוז תל אביב של המשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מנהלת פעילות ענפה כנגד עבירת החזקת סכין, שבתי המשפט במקרים רבים ציינו את חומרתה ואת הסיכון הרב הטמון בה, בדגש על מתחמי הבילוי. במקרה זה נתפסו שני סכינים בכליו של החשוד. בסיום חקירתו שוחרר".

מחקר: עליה של 140% בשימוש בסכין בעבירות אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully