וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: למה הכלב שלי כל הזמן מלקק לעצמו את איבר המין?

ד"ר איל נחמיאס

14.2.2012 / 12:04

הווטרינר של וואלה! בעלי חיים ד"ר איל נחמיאס מסביר איך לזווג זוג ארנבות, איך מחסלים תולעים אצל כלבים, ויכול להיות שכלב בן שש סובל מהתקרחות?

גור כלב מתגרד. ShutterStock
למה כלבים מלקקים לעצמם?/ShutterStock

יש לי פודל ננסי בן חמישה חודשים. רציתי לדעת מה פשר ליקוק הרגליים ואיבר המין שלו בכל פעם שהוא במנוחה. הוא יכול לשכב דקות ארוכות וללקק את עצמו.

תשובה: יש בדיחה: "מדוע כלב מלקק לעצמו? כי הוא מגיע". ליקוק עצמי של כלב יכול להיות ממקור התנהגותי או על רקע של בעיה כלשהי כמו דלקת של העורלה ואיבר המין. רצוי לבדוק אצל הווטרינר אם יש לו דלקת של העורלה. לרוב מלווה בהפרשה בכמות גדולה בצבע צהוב. לעתים יש קשר לבעיית אלרגיה או בעיית עור כלשהי, ייתכנו פרעושים או אף שעמום וחוסר מעש.
נסו לשחק איתו יותר ולעייף אותו מעט, וכאמור להיבדק אצל רופא ולוודא כי אין דלקת או אלרגיה.

יש לי זוג ארנבות מסוג ננסי. רציתי לדעת איך אפשר לזווג אותן, ואילו ירקות מומלץ לתת להן.

אילוסטרציה. ShutterStock
איך מזווגים ארנבות?/ShutterStock

תשובה: על מנת לזווג בין הארנבות כדאי פשוט להעניק להם סביבה נוחה ושקטה. רצוי מספר מקומות מחבוא כמו כדי חרס, צינורות פלסטיק גדולים או קופסה המשמשת כמחסה ומחבוא.

חשוב לדעת כי תזונת ארנבות מבוססת הרבה על חיידקי המעיים המצויים במעי הגס ומבצעים חלק מתהליך העיכול. לארנבת חשוב לקבל אספקה שוטפת וטרייה של אספסת ירוקה ואיכותית. ניתן לגוון בירקות כמו מלפפון או גזר, רצוי להימנע מכרוב, עגבניות ואבוקדו. אספסת היא הירק החשוב ביותר לחיה זו. מעבר לכך יש כופתיות מיוחדות לארנבות המכילות גם מולטי ויטמינים וחלבון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לכלבה שלי יש תולעים, הן נושרות לה ממש מפי הטבעת. בנוסף, בעבר היתה לה יציאה אחת ביום ועכשיו יש לה ארבע ביום. מה לעשות? היא יכולה למות מזה? זה מדבק? יש לי ילדים.

כלב מקבל זריקה. drashka-a, ShutterStock
אמאל'ה, תולעים/ShutterStock, drashka-a

תשובה: העובדה שרואים כבר תולעים בפי הטבעת מעידה לרוב על נגיעות גבוהה. אלו ככל הנראה תולעי סרט (דיפילידיום) הנגרמות מליקוק עצמי ונגיעות בפרעושים. חשוב לטפל בפרעושים ולבצע הדברה גם בכלבה וגם בסביבת הכלבה. בנוסף יש לתת טיפול נגד תולעים בכדורים על פי הנחיית הווטרינר. תולעי סרט לרוב לא גורמות לנזק משמעותי, אך במקרים מסוימים עלולות להדביק גם אדם ובעיקר ילדים. בכלל, תולעי מעיים הן לא דבר רצוי. יש עוד סוגים של תולעים, וחלקן עלול לעבור גם לאדם.

מזון איכותי עשיר בחלבון עשוי לחזק את המערכת החיסונית ולמנוע הדבקה על ידי תנגודת פנימית של הכלב.

יש לי פאג בן שנה וחצי. בבוקר אנו בעבודה והילדים בביה"ס, והכלב נשאר לבד עד שאחד הילדים חוזר. האם להשאיר לו מים ואוכל כשהוא לבד או לתת לו רק כשחוזרים בצהריים? כשאנחנו בבית איתו בערב, להשאיר לו אוכל ומים באופן קבוע?

אילוסטרציה. ShutterStock
אפשר קצת מים בבית הזה?/ShutterStock

תשובה: פאג בן שנה וחצי נחשב לבוגר, ואין צורך לתת לו מזון יותר מאשר פעם עד פעמיים ביום. עם זאת מי שתייה רצוי שיהיו זמינים כל היום. אפשר להשאיר צעצועי לעיסה או משחקים המכילים מזון כדי להפיג שעמום ולמנוע בעיות התנהגות. יש צעצועים המשחררים כופתית אחת בכל פעם ומסייעים לכלב להישאר בתעסוקה ולמנוע נזקים או ליקוק עצמי מוגבר.

לכלב שלי, מעורב בין שש, החל לנשור שיער באזור עצם הראש. האם הוא מתקרח?

כלב מלקק וטרינר בחלוק לבן. onika Wisniewska, ShutterStock
תודה לך, דוקטור, הצלת אותי מפדיחה גדולה/ShutterStock, onika Wisniewska

תשובה: נשירה ממוקדת עשויה להיות על רקע של בעיית עור כלשהי, ואפשר לגשת לווטרינר לאבחון אפשרויות כמו:
1. פטרת: עלולה להגיע ממגע עם חתולי חצר או סביבתם, וגורמת למוקדי התקרחות, עשויה לעבור גם לאדם.
2. אלרגיה: לרוב מלווה בגירוד.
3. בעיית אוזניים: לרוב מלווה בגירוד הראש ובחיכוך מוגבר.
4. דלקת עור חיידקית: לרוב תלווה גם בפצעים.
5. בעיה הורמונלית.
6. חוסר תזונתי.

בדיקה וטרינרית יסודית תכלול התבוננות ובדיקה גופנית מקיפה. בדיקת העור יכולה לכלול מגרד, בדיקת שיער, תרבית למעבדה ואולי בדיקת דם למצוא רמות הורמוני בלוטת התריס או בלוטת יותרת הכליה.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully