וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: האלימות בחברה הערבית - "כמו מערב פרוע"

פנחס וולף

13.2.2012 / 11:12

רה"מ אמר כי "קיבל הארה" והבין שיש להגביר את האכיפה ביישובים הערביים, הסובל מ"טרור אזרחי, רצח, ביזה, שוד ואיומים". השר לביטחון פנים הציג נתוני אלימות מדאיגים במגזר

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

במסגרת דיון בוועדת חקירה פרלמנטרית בנושא "הטרור האזרחי" בחברה הערבית, אמר היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי מדובר ב"מערב פרוע". לדבריו, כדי למנוע אלימות במגזר יש לעשות שני דברים במקביל: שילוב בחברה, בכלכלה ובחינוך של כלל אזרחי ישראל - ואכיפת החוק".

נתניהו סיפר כי בתום דיון 40 חתימות במליאה, בו עולים חברי אופוזיציה ונואמים נגד ראש הממשלה, הוא נשאר לשבת לאחר שהאולם התרוקן, אז נגשו אליו שני ח"כים ערבים וביקשו ממנו עזרה. "תעזור לנו, תביא אכיפה, תביא את שלטון החוק, אנחנו במצוקה גדולה", תיאר נתניהו את השיחה, ואמר ש"קיבל הארה", והבין כי "קרה דבר חשוב". לדבריו, "יש נכונות אמיתית, והגיע הזמן להגביר משמעותית את האכיפה ביישובים הערביים, זה יפוגג חלק גדול מהמתיחויות". בנוסף ציין נתניהו כי "אחד הדברים שאנחנו עושים זה להגביר את ההשתתפות בשירות האזרחי".

במהלך הדיון, עלתה סיהאם אגברייה, ערביה שבעלה נרצח, וניסתה לספר על חוסר הביטחון שהיא חשה מאז הרצח, אך דמעות חנקו את גרונה. "אין לנו אויבים, אף פעם לא סגרתי את הדלת של הבית", אמרה. נתניהו הביע את תמיכתו והתיישב לידה.

נתניהו אמר כי "הנתונים לא משקרים: יש ירידה בטרור האזרחי, אך במגזר הערבי יש עלייה, והוא חי חיים בלתי נסבלים מבחינת פשע, רצח, רצח נשים, ביזה, שוד ואיומים. אנחנו מחויבים לפעול, וזו חייבת להיות גם מחויבות של ראשי הציבור הערבי".

141 אירועי רצח בשנה החולפת, 62 מהם במגזר הערבי

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי האחריות לאלימות בחברה הערבית היא גם של המגזר, וכי יש להציג "גינוי מובהק, חריף ונוקב שלה". עם זאת, הוא הוסיף כי "אי קיומה של אחריות ממשלתית על המתרחש ביישובים הערביים הוא דבר מקומם", וציין כי אחריות הממשלה למתרחש ביישובים אלה היא אחריות ישירה.

בדיון, הציג השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', נתונים על האלימות במגזר הערבי, ואמר כי ב-2011 היו 1,100 אירועי ירי במגזר הערבי, והיו בו כמעט מחצית מאירועי הרצח באותה שנה. "היו 30 מקרי איומים על ראשי רשויות וחברי מועצה ומעל 30% מהאסירים הפליליים הם בני המגזר. מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עומד על 45% מהמגזר, נתון שנובע מבעיית אכיפה ונהיגה לא נכונה", אמר.

עוד על האלימות בחברה הערבית:
חשד לרצח ביפו: בעל מכולת נדקר למוות במהלך קטטה
אישום: הרוצחים מיפו עטו בגדי סנטה קלאוס - ודקרו

לפנייה לכתב pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully