וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בנתב"ג: 220 דגים טורפים נמצאו במטען

רמי שני

13.2.2012 / 0:05

פקחי משרד החקלאות גילו בתוך משלוח תמים לכאורה של דגי נוי, את דגי התנין האסורים לייבוא, בשל יכולתם להשמיד אוכלוסיות דגים שלמות. הדגים יועדו להימכר בחנויות בעלי חיים

לא סמים ולא אלקטרוניקה – דגים טורפים עומדים במוקד ניסיון ההברחה האחרון לארץ בנמל התעופה בן גוריון. במהלך ביקורת שגרתית שנערכה אתמול (ראשון) על ידי פקחי אגף הדיג במשרד החקלאות ובשיתוף עם פקחי השירותים הווטרינריים, התגלה משלוח של דגי תנין האסורים לייבוא, שהוברחו לישראל בתוך משלוח תמים, לכאורה, של דגי נוי.

דגי תנין, הידועים בשמם המדעי LEPISOSTEUS OCULATUS, גדלים לרוב בצפון אמריקה וקובה, ואסורים לייבוא לישראל בגלל היותם דגים טורפים המתרבים במים מתוקים, ובשל יכולתם להשמיד אוכלוסיות דגים שלמות. מדובר בדגים גדולים במיוחד המגיעים לאורך של כ-70 עד 100 סנטימטרים ולמשקל של כשלושה קילוגרמים. הדגים שנתפסו היו בגודל של כ-15 סנטימטרים, ולהערכת המשרד הם כבני כחודשיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגים מגיעים לאורך של כ-70 עד 100 ס"מ, ואלו שנתפסו היו ככל הנראה בני חודשיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי פוטנציאל רווח גבוה

המשלוח, שהכיל דגי נוי, הגיע אתמול בבוקר לישראל מסינגפור עם כל המסמכים הנדרשים - רישיונות ייבוא ותעודות בריאות ומשלוח. אולם בין שקיות הדגים שהותרו לייבוא, נמצאה כמות גדולה מאוד, כ-220 פריטים של דגי תנין, האסורים לייבוא לישראל. הדגים הוחרמו על ידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. תחקיר שבוצע במקום העלה כי בעלי החיים הימיים יועדו לממכר בחנויות בעלי חיים.

ממשרד החקלאות נמסר כי נפתח תיק חקירה למקרה, וכי היבואן הודה בכתב על כך שידוע לו שהדגים אסורים בייבוא. דגי התנין נחשבים לנדירים ובעלי פוטנציאל רווח גבוה, היות וחל איסור גורף להבאתם לישראל.

"הכנסת מינים שאינם קיימים בישראל תפגע פגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל ולנזק באוכלוסייה הימית, ומהווה כמובן נזק סביבתי. משרד החקלאות ימשיך לאכוף הברחה של דגים האסורים בייבוא", אמר חגי נויברגר, מנהל יחידת הפיקוח באגף הדיג במשרד החקלאות. הוא קרא לציבור "לדווח על כל חשד לעבירה בתחום הדיג (דיג אסור, מכירת דגים האסורים בייבוא וכו') לטלדג, מוקד 24 שעות ביממה לדיווח על עבירות דיג, בטלפון 073-2211133".

עוד בנושא:
הדג נשך? נעצרה הברחת דגים מסוכנים לארץ
קולומביה: השוטרים לא ניחשו מה נמצא בתא המטען
תאילנד: ברגע האחרון - אלף כלבים ניצלו ממאכל

(עדכון אחרון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully