וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשים מקלים בפרשיות הסחיטה החמורות ביפו

גלעד גרוסמן

12.2.2012 / 18:58

עשרות נאשמים שהלוו כסף "בשוק האפור" וגבו באמצעים אלימים, יזכו לעונשים קלים במסגרת הסדרי טיעון. פרקליטו של אחד הנאשמים: "ההסדר מייצג את חולשת הראיות"

פרשיות הסחיטה החמורות ביפו מסתיימות בהסדרי טיעון: בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (ראשון) שורה של הסדרי טיעון שגובשו עם הנאשמים בפרשה שכונתה "עץ הרימון" במסגרתה סחטו ותקפו הנאשמים אזרחים ואנשי עסקים, בהם הכדורגלן עמרי קנדה, במטרה לגבות כספים שהלוו בריביות גבוהות. על פי כתב האישום, שנסמכים על עדויותיהם של שני עדי מדינה, מקרי האלימות כוללים השלכת רימון לעבר בית, הצתת רכב ופציעת אדם ברגלו. כחלק מההסדר, ביקשה הפרקליטות לגזור על האחים דוד וחי עזרא, שהיו בין הנאשמים, עונשים של חמש וארבע שנות מאסר בהתאמה.

מחר יוצגו בבית המשפט הסדרי טיעון בחלקה השני של הפרשה, במסגרתו תקפו שבעה מהנאשמים אנשי עסקים - בהם גם שלי נרקיס, המכונה "מלך השוק האפור" - סחטו דמי חסות וניסו להשתלט על שוק ההלוואות באזור המרכז. בהסדר המתגבש מבקשת הפרקליטות לגזור תשע שנים על הנאשם המרכזי, עיזאת חאמד, שלטענת המשטרה עומד בראש ארגון פשיעה. פרקליטו של חאמד, עורך הדין איתן און, ביקש לגזור עליו רק שש שנות מאסר. על יתר הנאשמים מבקשת הפרקליטות לגזור עונשים קלים יותר. לטענת עורך הדין און, "ההסדר מייצג כראוי את ההוכחות והראיות בתיק שבסופו של יום נתגלו כחלשות יותר ממה שטענה הפרקליטות תחילה".

עוד בנושא:
הפועל תל אביב: אלמונים הגיעו לאימון לגבות צ'קים מקנדה
השוק האפור: ריבית של 403%, אין עורכי דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully