וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: האם מותר לעשות מקלחת לחתולים?

ריבי מאיר וריני חביב- עמירן

13.2.2012 / 9:17

התנהגות חתולים: האם מותר לעשות מקלחת לחתולים?

חתול רטוב עטוף במגבת אחרי מקלחת. Zhiltsov Alexandr, ShutterStock
חתול רטוב עטוף במגבת אחרי מקלחת/ShutterStock, Zhiltsov Alexandr

בכל פעם שאני מקלחת את החתולה שלי באפי, היא צורחת, שורטת וקופצת מהאמבטיה. כשנגמרת המקלחת, היא מאוד עצבנית. מה לעשות?

תשובה: אין כל צורך ואפילו אסור לרחוץ חתולים. מקלחת מותרת רק במקרה דחוף ובהמלצת וטרינר. אנא בלי מקלחות בבקשה. חתולים מחטאים עצמם כל הזמן - יש להם חומר אנטיספטי ממש בתוך הרוק שלהם, ובכל פעם שהם מנקים עצמם, הם למעשה עושים מקלחת יסודית עם סבון נהדר.

כל פעילות חיצונית של שטיפה במים או עם סבון גורמת לחתולים לנזק נפשי וגם בריאותי לאורך זמן. הניחי לבאפי המתוקה ותני לה רק אהבה ורוך, ואל תכריחי אותה לעשות דבר אף פעם, בטח לא מקלחות.

האם לעזור לחתולה מאוד שמנה לנקות את אחוריה? היא אינה יכולה להתלקק בגלל עודף משקל.

חתול ליד קערת חלב. ShutterStock
חתול ליד קערת חלב/ShutterStock

תשובה: אכן יש צורך לעזור לנקות את החלק האחורי של חתולים שלא יכולים להגיע לאזור הזה. מאוד בעדינות ובסבלנות, בלי להכריח, לנגב עם מגבת לחה עם מים פושרים ומעט סבון תינוקות, ואז לרחוץ שוב עם מגבת ספוגה במים חמימים בלי סבון. בסוף לנגב היטב עם מגבת יבשה. לעשות הכל בתנועות עדינות, ממש כאילו האמא של החתול מלקקת אותו בעדינות רבה.

אסור להכריח את החתולה אם היא לא מוכנה למגע ידכם. לחתולים בעלי שיער ארוך, שחתיכות צואה נדבקות להם לשיער בחלקם האחורי, חשוב לגזור בעדינות רבה, לבד או בעזרת וטרינר, את השערות כדי שלא ייווצר אזור מלוכלך.

חוץ מזה – משחקי חכה יעילים יביאו להורדה במשקל, או יותר מדויק, להפיכת השומן לשרירים ואז לחתול גם יהיה קל ונעים לנקות את עצמו. גם מתקני גירוד גבוהים יעילים לצורך טיפוס והורדת משקל. וזיכרו - אף פעם לא בכוח. כל דבר תמיד עם הרבה סבלנות, אהבה והבנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

יש לי חתול משוגע, ואני רוצה כלב. אנחנו לא יכולים להכניס כלב הביתה, כי החתול לא מוכן לחלוק את הבית עם חיה נוספת. מה לעשות?

כלב קאווליר וגור חתול ראגדול יושבים יחד על כרית. ShutterStock
כלב קאווליר וגור חתול ראגדול יושבים יחד על כרית/ShutterStock

תשובה: מנסיוננו הרב, כשמישהו מציין שיש לו חתול "משוגע", זה אומר שהחתול לא מקבל מענה לצרכיו ההתנהגותיים, ואז הוא מתנהג בצורה לא נעימה. נסו לקרוא יותר ולהבין מהם צורכי החתול מבחינה התנהגותית, ובאופן טבעי כשתספקו מתקני גירוד גבוהים ומדורגים, אפשרות לעלות למקום גבוה תוך טיפוס ומשחק על מדפים, משחקי חכה יעילים וארוכים, חול נקי תמיד ועוד - החתול יהיה רגוע יותר. וגם חובה לסרס כבר בגיל ארבעה חודשים כשהחתול בריא.

כל חתול אוהב להיות עם עוד חיות כל עוד זה בהתאם לצרכיו. אם מדובר בכלב או חתול נוספים, חובה להפריד את החדש לחדר נפרד לתקופה לא קצרה להתאקלמות וכדי שהחתול לא יהיה מאוים. פרטים על כך בכתבה "ואם רוצים עוד?".

חתול תמיד יתקבל בברכה אם תהיה התאקלמות בנפרד למשך זמן ראוי ובצורה הנכונה. באשר לכלב - יש הרבה כלבים הרגילים לחתולים ונינוחים בחברתם. אחרי הפרדה ראויה גם זה יעבוד נפלא. אמצו חיה נוספת מבית מחסה של אחת העמותות, שם ימליצו לכם על הכלב המתאים לחתול שלכם. בהצלחה!

בעלי מתייחס לאחת מהחתולות שלנו יותר מאשר לשנייה. האם היא מקנאה? ממני שתיהן מקבלות יחס נפלא.

כף יד מלטפת ראש חתול. ShutterStock
כף יד מלטפת ראש חתול/ShutterStock

תשובה: חתולים לא מתנהגים בהתאם לרגשות שהם חווים. זו מעלה גדולה! הם חווים קשת של רגשות, ביניהם קנאה, שמחה, כעס, הנאה ועוד, אך התנהגותם מונעת אך ורק מצרכים התנהגותיים או פיזיולוגיים שחשוב להכיר ולהתייחס אליהם.

אם החתולה הפחות מועדפת על בעלך מקבלת את כל צרכיה הרגשיים, ההתנהגותיים והפיזיולוגיים ממך, ואיננה מוזנחת משום בחינה, אז הכל מצוין. כל עוד שתיהן יקבלו את כל הנחוץ להן לחיים נפלאים ומאושרים, תראו זאת בעיניים שלהן.

בן זוגי ואני עברנו לדירת קרקע. הדיירים הקודמים אוהבים מאוד חתולים, וכל חתולי השכונה התנחלו בביתם. הם ביקשו שנאכיל את החתולים, והסכמנו בשמחה. האם יש דרך להמשיך לדאוג להם, ובמקביל לחנכם כי זה כבר לא ביתם?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

תשובה: אתם מקסימים, וכל הכבוד לכם על המשך האכלת החתולים. אנו מקוות שהם מעוקרים ומסורסים כדי שלא יהיו יותר גורים. חתולות מעוקרות זקוקות לפחות מזון יחסית מאשר חתולות בהריון. ניתן לארגן עיקור וסירוס דרך "תנו לחיות לחיות" (טלפון: 03-6241776).

ארגנו להם מקומות נעימים בחוץ כדי להתחבא מהקור, למשל קרטונים יבשים עם עיתונים או מגבות בתחתית. אם יהיו להם אוכל יבש, מים ומקומות להתחמם בהם, לא יהיה להם צורך להיכנס אליכם הביתה, חוץ מאשר לאהבה, ואת זה תוכלו לתת להם בחוץ, אם תרצו. אם תהיו ברורים במסר שלכם בנושא: חלונות סגורים, ובמקביל תדאגו לצרכיהם, הם יבינו את המסר - שעדיין אוהבים אותם והכל בסדר.

חתולים נלחצים משינויים, אך כשיבינו שאתם אנשים טובים ואין סכנה לחייהם, הם יזרמו איתכם בכיף. חשוב כמובן להמשיך להאכילם באופן סדיר גם אם הם עדיין נכנסים הביתה, כי אלו שני דברים נפרדים. נשמח להמשיך לייעץ כדי שלא תתייאשו. אנחנו מעודדות האכלה וטיפול בחתולים ברחוב כחלק מאיכות החיים והסביבה של כולנו, בני האדם והחיות כאחד.

צילומים: ShutterStock

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully