וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הצנחנים הנערץ, אהרון דוידי, מת בגיל 84

12.2.2012 / 11:26

תת אלוף דוידי היה קצין חי"ר וצנחנים הראשון בצה"ל ושמו נקשר במורשת הקרב המפוארת של החטיבה. בשנת 55' הוענק לו עיטור העוז והוא התקדם בדרגות צה"ל במקביל לאריאל שרון

תת אלוף (מיל') ד"ר אהרון דוידי, ממקימי חטיבת הצנחנים וממפקדיה הנערצים ביותר, מת אתמול (שבת) כשהוא בן 84. דוידי היה קצין חי"ר וצנחנים ראשי הראשון בצה"ל ושמו נקשר במורשת הקרב של החטיבה והתפשט בקרב לוחמי החטיבה לדורותיהם. סיפורי הגבורה בהם היה מעורב הועלו על הכתב בספר שחולק לאורך השנים ללוחמים הצנחנים. על אחד הקרבות קיבל דוידי את עיטור העוז. באתר אגף כוח האדם נכתב כי את עיטור העוז קיבל על השתתפותו במבצע "חץ שחור" לאחר שביום ה-28 בפברואר 1955, בקרב בעזה, נהרג מפקדו ורב סרן אהרון דוידי החליט לארגן את הכוח ולהסתער על האויב תוך כדי שהוא חשוף לאש כבדה עד לחיסול האויב בשטח.

דוידי נולד בתל אביב להורים שעלו מסרביה ואת פעילותו הביטחונית החל בשורות נוער ההגנה. לפני קום המדינה פעל כאלחוטן לשיבוש הרדיו הבריטי, בהמשך שירת בפלמ"ח ולאחר מכן הצטרף להקמת חטיבת הנגב בצה"ל. דוידי יצא לקורס הקצינים הרביעי של צה"ל, וכלוחם השתתף בכיבוש העיר באר שבע.

את תחילת הקריירה הצבאית שלו עשה דוידי תחת פיקודו של מוטה גור כמפקד מחלקה וקצר שבחים רבים ממפקדיו. אחרי שירות כמפקד מחלקה ומפקד פלוגה בבה"ד 1 הצטרף לחטיבת הצנחנים כמפקד פלוגה ולקח חלק בפעולות התגמול באזור חאן יונס, גבול מצרים וחופה המזרחי של הכנרת. דוידי התקדם בשורות הצבא ומונה למפקד גדוד 890 בחטיבת הצנחנים לצד מפקד גדוד 202 בחטיבה, אריאל שרון.

"היה יהודי של עשייה אמיתית"

במורשת הקרב של החטיבה מוזכר שמו כמי שנלחם בקרב על המיתלה בסיני. בהמשך מונה לקצין חי"ר וצנחנים ראשי הראשון. בתחילת מלחמת ששת הימים הוזעק להחליף את מפקד חטיבת הצנחנים רפאל איתן שנפגע בראשו ועמה כבש את העיירה קונטרה באזור תעלת סואץ. בתום המלחמה נבחר דוידי על ידי בכירי מערכת הביטחון להיות אחד מיועציו של מוסטפא ברזאני, מנהיג המורדים הכורדים בעיראק. בשנת 1972 הוא פרש מצה"ל בדרגת תת אלוף. ד"ר דוידי רכש את השכלתו האקדמית באוניברסיטת לונדון ולימד באוניברסיטת תל אביב. במותו הותיר אחריו אישה ושתי בנות.

"אני הייתי מ"פ צעיר בחטיבת הצנחנים", סיפר אלוף (מיל') יורם (יא יא) יאיר, על היכרותו עם דוידי, "ולקחתי חלק בתחקיר בראשות קחצ"ר אהרון דוידי. קצינים דיברו בתחקיר והוא לא אהב את מה שהיה שם. הוא עמד ואמר 'בצנחנים אין מקום לשופכי התחמושת, רואי הדמויות ומדווחי השקר'. את המשפטים הללו לקחתי איתי קדימה והשתמשתי בהם כל הזמן כמ"פ, מג"ד ומפקד חטיבת הצנחנים על משקל - המביא דברים בשם אומרים מביא גאולה לעולם. אני זוכר אותו לאחר פרישתו מהצבא כמקים ארגון 'שר-אל' שמביא מתנדבים מהארץ ומהעולם להתנדב לפעילות בימ"חים עבור חיילי צה"ל. הוא היה יהודי של עשייה אמיתית ולא חיפש אחר יחסי ציבור ותהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully