וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בחוק טל: גם השמיניסטים מצטרפים למחאה

12.2.2012 / 7:10

מכתב שמיניסטים נוסף? כחלק מהמחאה הציבורית המתוקשרת נגד הארכת "חוק טל", המאפשר את דחיית גיוסם של תלמידי ישיבות, הכריזה היום (ראשון) קבוצה המציגה את עצמה כיוזמת "מכתב השמיניסטים 2012" כי תפגין השבוע נגד הארכת החוק מול קריית הממשלה בתל אביב.

בשנת 2002 נכנס לתוקף "חוק טל" המגדיר את תנאי הגיוס של תלמידי ישיבות בעקבות מסקנות "ועדת טל" שהוקמה על מנת למצוא פתרון לשיעור העולה של חרדים שגיוסם נדחה כחלק מהסדר "תורתו אומנותו". מאז נחקק, כבר הוארך חוק טל בחמש שנים נוספות, על אף שרבים הגדירו אותו ככישלון. השנה צפוי תוקפו של החוק לפוג בשנית וסערה ציבורית התעוררה בעקבות שאלת הארכתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפגין חוסר עקביות בנוגע לעתידו של החוק כאשר תמך בתחילה בהארכת החוק בחמש שנים מלאות, אך חזר בו לאחר ששר הביטחון, אהוד ברק, הודיע כי יתמוך בהארכת החוק בשנה אחת בלבד. נתניהו עדיין נמנע מלהביע עמדה חד משמעית בנושא אך הצהיר מוקדם יותר השבוע כי בכל מקרה לא יאריך את החוק בחמש שנים.

עיקר המחאה נגד החוק מונהג על ידי תנועת הפורום לשווין בנטל ו"מחנה הפראיירים" שהוקם מול תחנת רכבת מרכז בתל אביב. בניגוד למכתבי שמיניסטים מן העבר, "מכתב השמיניסטים 2012", שיוזמיו הצטרפו לאחרונה למחאה, לא מזוהה דווקא עם הצד השמאלי של המפה ולא קורא לסרבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully