וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן לזקן: חיל האוויר השמיש מסוק יסעור משנות ה-70

11.2.2012 / 14:16

ההחלטה להחזירו לפעילות מבצעית התקבלה לאחר ששני מסוקים התרסקו בתאונות קטלניות בשנים האחרונות. "הוא שכב בהאנגר והעלה אבק אבל נבחר לאחר חקר הנדסי מעמיק"

מסוק חדש-ישן: חיל האוויר משיב לפעילות מסוק יסעור משנות השבעים. טייסת "דורסי הלילה" זכתה אתמול (שישי) לקבל את מסוק היסעור שמספרו 985, לאחר שבמשך כשנה וחצי עמלו מהנדסים וטכנאים של חיל האוויר כדי להחזיר אותו למסלול הטיסה. המסוק הוותיק "שכב" במחסן וברבות השנים הפך להיות מקור לחלקי חילוף עבור שאר המסוקים.

מסוק היסעור 985 חוזר לפעילות. דובר צה"ל
מסוק היסעור שמספרו 985 בטיסת המבחן האחרונה/דובר צה"ל

לפני מלחמת לבנון השנייה הוחלט להוציא מפעילות מבצעית מספר מסוקי יסעור שהצטרפו אל החיל בתחילת שנות השבעים. ההחלטה על החזרתו לשימוש של המסוק בחיל התקבלה לאחר האובדן של שני מסוקי יסעור בשש השנים האחרונות. במלחמת לבנון השנייה איבד צה"ל מסוק יסעור וחמישה אנשי צוות אוויר לאחר ששוגר לעברו טיל על ידי לוחם חיזבאללה. ביולי 2010 התרסק מסוק יסעור במהלך אימון בהרי הקרפטים ברומניה ועמו נספו ארבעה שישה אנשי צוות ומשקיף רומני. חודש לאחר מכן בחנו בחיל האוויר את סדר הכוחות והחליטו להחזיר לפעילות מבצעית את מסוק היסעור שמספרו 985.

ראש ענף מסוקי סער סא"ל אריאל מנור, סיפר "המסוק שכב בהאנגר והעלה אבק אבל נבחר לאחר חקר הנדסי עמוק ביותר. מונה קצין שניהל את הפרויקט משיפוץ כללי של המסוק ועד לטיסת המבחן האחרונה שקבעה כי הוא כשיר לחזור לפעילות מבצעית. הוחלפו לו ממסרים, מערכות שונות, נפרשו בו עשרות קילומטרים של חוטי חשמל, מנוע ואמצעים נוספים שהכשירו אותו לפעול בשירות החיל עד 2025".

מסוק היסעור 985 חוזר לפעילות בחיל האוויר ומשתדרג ליסעור 2025, פברואר 2012\. דובר צה"ל
"הוחלפו לו ממסרים, מערכות שונות, נפרשו בו עשרות קילומטרים של חוטי חשמל, מנוע ואמצעים נוספים שהכשירו אותו לפעול בשירות החיל עד 2025"/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully