וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצהרת כוונות: ניסוי מוצלח נוסף לטיל החץ

10.2.2012 / 13:08

חוד החנית של ההגנה האווירית הישראלית הוכיח שוב את יכולתו, כשזיהה טיל "אנקור כחול" ששיגר מטוס F15. במערכת הביטחון מבהירים: הניסוי תוכנן מראש, כדי לבדוק רכיבים חדשים

ניסוי מוצלח, והצהרת כוונות: ישראל הצליחה לבצע ניסוי מוצלח נוסף בחוד החנית של ההגנה האווירית על ישראל – מערכת טיל החץ. כך אישרו היום (שישי) במשרד הביטחון. במסגרת הניסוי, שנערך על ידי מנהלת חומה של המשרד וחיל האוויר, שיגר מטוס F-15 טיל מסוג "אנקור כחול", המדמה טיל בליסטי (דוגמת השיהאב-3 האירני - א.ב.), ומערכת החץ, בסיוע מכ"ם "אורן נדיר", זיהתה את המטרה ועקבה אחריה. גורם ביטחוני אמר כי "מדובר בניסוי מוצלח שנועד לבחון רכיבים וסנסורים נוספים שהוטמעו במערכת החץ".

שיגור טיל חץ. AP, AP
שיגור מוצלח. טיל החץ/AP, AP

בניסוי נבחנו, בין היתר, יכולות משופרות של מערך הגילוי החדש בהובלת המכ"ם החדש, בהשתתפות מכ"מים נוספים, שפותחו כחלק מתכנית השיפורים למערכת החץ, המשותפת לישראל וארצות הברית.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי "במסגרת הניסוי נבדקו המכ"ם, מערכת ניהול השיגורים ומערכות השליטה והבקרה של ה'חץ' מתוצרת התעשייה האווירית. מדובר בגרסה רביעית לחץ 2 שתימסר בקרוב לצה"ל. בעוד מספר חודשים יבוצע ניסוי ראשון מסוגו במערכת חץ 3 במהלכו ישוגר מיירט כדי לבחון אותו במעופו".

במערכת הביטחון הדגישו כי מדובר בניסוי שתוכנן מראש, על פי תכנית העבודה הרב-שנתית של מערכת הביטחון, והוא מהווה אבן דרך בהשלמת גרסה 4 של מערכת הנשק "חץ", לקראת מסירתה הקרובה לחיל האוויר והינו המשך לניסוי היירוט המוצלח שהתקיים לפני כשנה בארצות הברית. במערכת הביטחון דחו את ההערכה כי יש קשר בין הדיווחים בכלי התקשורת הזרים על תקיפה אפשרית באירן בחודשים הקרובים.

יאיר רמתי, ראש מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון שהיה אחראי על הניסוי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הניסוי הזה חשוב מאוד לגילוי ועקיבה אחר טילי האויב. בזמן הניסוי עקבו אחר הטיל ששוגר מלב הים התיכון מספר רב של מכ"מים של ישראל וארה"ב באופן משולב. אנחנו הכנסנו שיפורים במערכת החץ 2 והניסוי הזה בחן אותם. טיל המטרה נפל לבסוף למים כמו שחזינו. המכ"ם החדש "אורן אדיר" הוא בעל עוצמה רבה יותר. יש לו יכולות לטווח ארוך יותר ולעקוב אחר מספר אובייקטים בו זמנית" גורם ביטחוני בכיר שמעורב בפרטי הניסוי אמר כי הניסוי נועד לבחון הגדלת טווחי הגילוי והעקיבה אחרי טילי אויב ויתרה מזאת אחרי כמה טילים בו זמנית. הגורם הבכיר הוסיף כי "המכ"ם אורן אדיר יידע לעקוב אחר מספר טילים בו זמנית ולנהל את מערכות היירוט באמצעות מחשב מתקדם מאוד. הכל תוצרת כחול לבן".

שר הביטחון, אהוד ברק הודיע כי הוא "מברך את אנשי מנהלת חומה, את אנשי התעשיות הביטחוניות ואת כל הגורמים שנטלו חלק בביצוע הניסוי המוצלח, אשר בוצע הבוקר במסגרת תכנית העבודה רב שנתית בין משרד הביטחון לסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים". ברק אמר כי "זהו הישג טכנולוגי חשוב וצעד חשוב בהתקדמות ישראל בתחום ההגנה הרב שכבתית ובהצבת מערכת חץ בגרסת בלוק 4. הניסוי המוצלח מוכיח שוב את היכולת הטכנולוגית הגבוהה ביותר של מהנדסים, טכנאים ועובדי התעשיות הביטחוניות הישראליות, שהשתתפו בניסוי: תע"א, מל"מ, אלתא, רפאל, תדיראן ואלביט".


לקריאה נוספת
צפו: צילומים ראשונים של שיגור הטיל "חץ-3"
האם ישראל תעמוד במחיר ההגנה מפני טילים?
בנובמבר: ישראל ביצעה ניסוי בשיגור טיל מעל שמי המרכז
"ישראל וארה"ב יקיימו התרגיל הגדול בהיסטוריה"

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully