וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לא לפנות מאחזים במהלך הלילה

פנחס וולף

9.2.2012 / 18:19

ועדת שרים לחקיקה תדון ביום ראשון בהצעת חוק לפיה פינוי מבנים לא חוקיים צריך להיעשות "באופן מכובד", ולא במהלך הלילה. במקביל תדון הוועדה באיסור מוחלט לקבל שירותי זנות

יח"צ - חד פעמי

פינוי מצפה אביחי לפני כחודש (צילום: יש"ע ניוז, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק של חברי הכנסת יעקב כץ (כצל'ה) (האיחוד הלאומי), יריב לוין (הליכוד), ציפי חוטובלי (הליכוד) ודב חנין (חד"ש), לפיה ייאסר על כוחות הביטחון להרוס מבנה לא חוקי מיושב בין השעות 18:00 ל-8:00 בבוקר שלמחרת. בנוסף, הצעת החוק קובעת כי כוחות הביטחון יצטרכו לאפשר למחזיקים בנכס אפשרות לפנות את מטלטליהם בצורה מכובדת.

"ההצעה נולדה לאחר שבמגרון נהרסו עד היסוד שלושה בתי קבע מיושבים, ובאישון לילה התפרצו מן החלונות באכזריות שוטרים ולוחמים לבושי שחורים אל תוך חדרי השנה והבעיתו, באופן שפל ומרושע, את יושבי הבית, ביניהם ילדים רכים ועוללים", הסביר כצל'ה. "אלו הוצאו באגרסיביות מן הבית והושלכו לקור המקפיא. מקרים דומים נעשו על ידי ממשלת נתניהו במקומות שונים ברחבי יהודה ושומרון בשלוש שנות כהונתו".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "לא יעלה על הדעת שאנשים המוצאים מבתיהם בכפייה, גם אם בצדק, ייוותרו בחוץ ללא יכולת סבירה למצוא מחסה. כמו כן, גם אם הנכס שעליו הוצא צו ההריסה אינו חוקי וראוי להריסה, הנכסים שבתוכו אינם הפקר ולכן יש לאפשר לבעל הנכס לשמור עליהם, ולפנותם לפני הריסת הנכס".

דיון נוסף: איסור קבלת שירותי זנות

בתוך כך, ועדת שרים לחקיקה תדון גם בהצעת חוק שונה בתכלית, אך חשובה כשלעצמה – איסור קבלת שירותי זנות באופן מוחלט. לפי הצעת החוק של חברת הכנסת אורית זוארץ (קדימה), עליה חתמו 23 חברי כנסת מתשע סיעות מכל גווני הקשת הפוליטית, צרכני זנות יהיו צפויים לעונש של חצי שנת מאסר. עם זאת, מי שייעצר לראשונה בגין העבירה יוכל להמיר את העונש בטיפול שנקרא "הדרכה ללקוחות". התכנית תכלול תכנים שונים מתחום בריאות הציבור, החוק והמשפט, וכן הרצאות של נשים שעסקו בעברן בזנות ושל גורמים נוספים. אם הוא יצליח לסיים את הטיפול, לא יוגש נגדו כתב אישום, אך אם ישוב לצרוך שירותי זנות – כבר לא יוכל להמיר את עונש המאסר שלו.

"בהצעה זו, מביעה הכנסת את עמדתה כי הזנות הינה תופעה שלילית מיסודה, היוצרת פגיעה בוטה בכבוד האישה וחירותה, בשוויון זכויותיהן של נשים בחברה, ובזכותה של האישה על גופה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "על מנת להיאבק בזנות ובסחר בנשים, לא די במאבקן של רשויות האכיפה בסרסורים ובסוחרים, כי אם יש להקטין את הביקוש לזנות, ולפעול נגד החוליה בשרשרת הזנות שהייתה עד היום סמויה מן העין – צרכן הזנות.

"למרות פגיעתה הקשה והחמורה של הזנות בנשים העוסקות בה, כמו גם בחברה בכללותה, צריכת הזנות הותרה בישראל עד היום, אלא אם הייתה הנערה קטינה. עם זאת, בפועל, גם האיסור על צריכת מין בתשלום מקטינים נאכף לעתים נדירות. הצעת החוק מבקשת להוקיע מציאות בה רכישת שירותי מין בתשלום הפכה להיות נוהג נפוץ".

עוד באותו נושא:
"שלום עכשיו": חבר ב"וועדת המאחזים" פסול לתפקיד
בגין נגד החוק להסדרת מאחזים: "סחיטה באיומים"
תושבי מגרון: מיליון שקל למוכיח בעלות על אדמותינו

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully