וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם המסתמן עם האוצר: שיפור תנאי עובדי הקבלן

ענת שלו

9.2.2012 / 11:00

בהסתדרות הביעו שביעות רצון מעקרונות ההסכם שהושג לאחר מו"מ קדחתני. מההסכם עולה כי עובדי הקבלן במגזר הפרטי יזכו להשוואת תנאים ובמגזר הציבורי תהיה הטבה בתנאים ובשכר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

מסתמן הסכם: משרד האוצר וההסתדרות גיבשו עקרונות להסכם שיביא לסיום השביתה הכללית במשק שנפתחה במחאה על תנאיהם של עובדי הקבלן. על פי ההסכם, המעסיקים הפרטיים והמדינה יעסיקו מספר קטן של עובדי קבלן במסגרת העסקה ישירה ויוגדלו התנאים הסוציאליים והשכר של עובדי הקבלן במשרדי הממשלה באופן משמעותי. בהסתדרות הביעו שביעות רצון מההישגים ושר האוצר, יובל שטייניץ, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, צפויים להציג את ההסכם במסיבת עיתונאים בהמשך היום (חמישי).

מההסכם עולה כי עובדי הקבלן במגזר הפרטי יזכו להשוואת תנאים מלאה, תהיה העסקה ישירה של עובדים במקצועות ליבה, מקצועות המהותיים למוסד המעסיק, כמו אחיות למשל. עוד במגזר הפרטי, צפויה קליטה חלקית של עובדי הניקיון. לצד זאת במגזר הציבורי, במקום בו שני בני אדם אשר עושים אותה עבודה כאשר אחד עובד קבלן והשני מועסק, ייקלטו עובדי הקבלן ותתקיים השוואת תנאים. לצד זאת, הושג הסכם פרטני לעובדי הניקיון שיועסקו באופן ישיר, ויקבלו הסכמי שכר כאשר שכרם יעמוד על 4,500 שקלים וכן תהיה העסקה ישירה של עובדי הניקיון בעשרה מעונות של השירות למפגר.

עוד באותו נושא:
נתב"ג שב לפעילות; מאמצים לסיום השביתה כבר הבוקר
לקראת הסכם? שטייניץ ועיני זומנו לבית הדין לעבודה
נוסעים בנתב"ג: "השביתה עושה בלאגן, אך היא טובה"

שר האוצר יובל שטייניץ ויושב ראש ההסתדרות עופר עיני בפגישה לקראת שביתה כללית במשק, נובמבר 2011. דרור עינב
הושג הסכם פרטני לעובדי הניקיון במגזר הציבורי שיועסקו באופן ישיר, ויקבלו הסכמי שכר. שטייניץ ועיני, אתמול/דרור עינב

המגעים הקדחתניים לגיבוש ההסכם נמשכו גם במהלך הלילה, זאת במטרה למנוע את יומה השני של השביתה הכללית במשק שהחלה אתמול. מוקדם בבוקר עדיין לא הצליחו צוותי המשא ומתן להגיע לפשרה, ועל כן השביתה המשיכה. יחד עם זאת, ההסתדרות הורתה לעובדים בנמל התעופה בן גוריון להתייצב במשמרותיהם, אך אמרו כי לא מדובר בהקלה בשביתה, אלא בוויסות בלבד של העומס בנמלי התעבורה.

"אין לנו בעיה להפסיק את השביתה"

אמש הסתיימה ללא הכרעה פגישתם של בכירי המשק, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלליים שרגא ברוש ושר האוצר, יובל שטייניץ, ולאחר מכן קבעו הצדדים פגישה נוספת לשעות הלילה. צוותי המשא המתן היו אמורים לסיים את פגישתם בשעה אחת בלילה ולהגיש את מסקנותיהם לנשיאת בית הדין ארד, אך ביקשו להמשיך במשא ומתן וקיבלו ארכה עד השעה ארבע בבוקר, ולאחריה האריכו את המגעים בשעתיים נוספות.

בכניסה לדיון אמש, אמר עיני כי ההסתדרות הגיעה להסדר עם המעסיקים הפרטיים, והוא מצפה משר התמ"ת להוציא צו הרחבה. "יש ויכוח קשה שבסופו של דבר ראש הממשלה הוא בעל הבית, אם יגיד ציבורית שהוא תומך – אין לנו בעיה להפסיק את השביתה".

השביתה החלה אתמול בשעה שש בבוקר, לאחר איומים רבים מצד ההסתדרות. במקביל, הודיעו המעסיקים הפרטיים וההסתדרות כי חלה התקדמות לקראת חתימה על הסכם להעסקה ישירה של רבים מעובדי הקבלן המועסקים במגזר הפרטי, אך משלא הבשילו המגעים השביתה במשק החלה.

  • עוד באותו נושא:
  • שביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully