וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון למנוע השביתה: דיונים עד שש בבוקר

ענת שלו

9.2.2012 / 1:50

צוותי המשא ומתן ביקשו וקיבלו ארכה להמשיך בדיונים עד השעה שש בבוקר, אז יעבירו דיווח על ההתקדמות לשופטת בית הדין לענייני עבודה, נילי ארד, שתכריע אם השביתה תתקיים

גדעון צנטנר

השביתה ממשיכה, כנראה: צוותי המשא ומתן, שהיו אמורים לסיים את פגישתם הלילה (חמישי) בשעה 1:00, האריכו את פגישתם עד לשעה 4:00, אז הודיעו על הארכה בשעתיים נוספות. בתום הפגישה הם ידווחו טלפונית לנשיאת בית הדין, נילי ארד, על ההתקדמות במשא ומתן. בעקבות הדיווח תחליט ארד אם לאפשר להסתדרות להמשיך בשביתה, ואם כן, תחת אילו מגבלות. לפי שעה, מסתמן כי קיימת אפשרות שהמתווה עליו הסכימו נציגי ההסתדרות ולשכת איגוד הארגונים הכלכליים, יאומץ גם על ידי האוצר.

בבית הדין לעבודה בירושלים הסתיימה אמש פגישתם של בכירי המשק – יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש ושר האוצר, יובל שטייניץ, יחד עם נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, ללא הכרעה.

שטייניץ ועיני נפגשו: "מקווים להגיע להסכם". דניאל בוק
תוצאות - בשש בבוקר. שטייניץ ועיני/דניאל בוק

בכניסה לדיון אמר עיני כי ההסתדרות הגיעה להסדר עם המעסיקים הפרטיים והוא מצפה משר התמ"ת להוציא צו הרחבה. "יש ויכוח קשה שבסופו של דבר ראש הממשלה הוא בעל הבית, אם יגיד ציבורית שהוא תומך - אין לנו בעיה להפסיק את השביתה". הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין אמר כי "עדיין לא הגענו לכדי הסכם אך הממשלה מתכוונת לשפר מהותית את השכר והתנאים של העובדים בקניית שירותים". לדבריו, "אין מקום לשביתה ופגיעה במשק כדי להסדיר את הבעיה שיש תמימות של כולם שצריך לשפר את התנאים של אותם עובדים. אנחנו לא רוצים לדבר בסיסמאות אלא בהסכם עם תקצוב ועם גיבוי. כל הדיבורים של המעסיקים זה רק דיבורים ולא ראיתי שום נייר כתוב. אנחנו מאוד מקווים שזה לא יסתבר כדרך להימלט משיפור תנאים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

השביתה החלה בבוקר, תימשך גם היום?

השביתה החלה בשעה 6:00 בבוקר לאחר שהמגעים הליליים בין שטייניץ לעיני נכשלו. במקביל, הודיעו המעסיקים הפרטיים וההסתדרות כי חלה התקדמות לקראת חתימה על הסכם להעסקה ישירה של רבים מעובדי הקבלן המועסקים במגזר הפרטי.

על פי פרטי ההסכם שהתגבש לפנות בוקר בין המעסיקים להסתדרות, ייקלטו כעובדים מן המניין עובדי קבלן מקצועיים שאינם מוגדרים נותני שירותים, לצד עובדי ניקיון ועובדים במקצועות המקבילים לעובדים קבועים, ותנאיהם יושוו לאלה של עובדים שכירים. גם עובדי הקבלן שלא יעברו להעסקה ישירה אמורים לזכות להשוואת תנאים לאלה של העובדים הקבועים. על פי הערכת ההסתדרות, מדובר בעשרות אלפי עובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully