וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה או הביטוח: מי יממן טיפול בנפגעי תאונות?

גלעד גרוסמן

8.2.2012 / 18:44

ע' נפצע באורח קשה בתאונת רכבת לפני 9 שנים. לפני שנתיים קבע בית המשפט כי אכן נפגע בתאונה, ולא ניסה להתאבד כשנעמד על פסי הרכבת. אז האם המדינה צריכה לממן את הטיפול?

לפני כתשע שנים נפצע ע' בן ה-42 באורח קשה בתאונת רכבת. מאז הוא סובל מפגיעה רב-מערכתית, פגיעת ראש, ידו הימנית נקטעה, הוא התעוור ועד היום הוא מאושפז בבית חולים סיעודי. כעת תובעת המדינה כ-700 אלף שקלים מרכבת ישראל וחברת הביטוח "הפניקס", עבור מימון הטיפולים שעבר ואלה שעוד עתיד לעבור.

ע' נפצע כאשר נעמד על פסי רכבת וסימן לרכבת שהתקרבה לעצור. על פי התביעה, שהגיש משרד הבריאות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען כי המדינה, שלא בצדק, נושאת בהוצאות אשפוז רבות. מכיוון שמדובר בתאונת דרכים, על הרכבת לפצות את המדינה, נטען בכתב התביעה.

הגשת התביעה התאפשרה לאחר שלפני כשנתיים קבע בית המשפט, שדן בתביעתו של ע', כי מדובר בתאונה ולא בניסיון התאבדות, כפי שטענה הרכבת. בית המשפט קיבל את טענת פרקליטו של א', עורך הדין אילן קנר, לפיה ע', שסובל ממחלת נפש, לא היה מסוגל לגבש כוונה להתאבד. "בהחלט קיימת אפשרות שהתובע, מתוך שגעונו, התיימר 'לעצור את הרכבת' בשתי ידיו", כתב השופט עמירם בנימיני בהחלטתו. "התנהגות זו מתיישבת יותר עם מחלת נפש פעילה מאשר עם כוונה ורצון להתאבד".

בפרקליטות המדינה הבהירו כי התביעה הינה חלק ממהלך אסטרטגי שבו מגישה המדינה מאות תביעות נגד חברות ביטוח, במקרים שבאחריותן לממן את הטיפול בנפגעי תאונות דרכים. הגשת תביעות אלו נועדה להבטיח תשלום למדינה במקרים בהם המדינה סבורה כי יש להשיב את סכומי הכסף לקופת הציבור.

מהרכבת נמסר בתגובה כי "התביעה טרם התקבלה אצלנו, כשתגיע נלמד אותה ונגיב בהתאם בבית המשפט".

עוד בנושא:
נפצעת בתאונת דרכים? בעיה שלך שיש לך מום
תיעוד: תינוק נפל לפסי רכבת, וחולץ ללא פגע
הפרצוף הכפול של חברות הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully