וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במגעים למניעת השביתה במשק

ענת שלו וטל שלו

8.2.2012 / 0:27

שר האוצר הציע להקציב יותר מ-200 מיליון שקלים לשיפור שכרם של עובדי הקבלן. המעסיקים הפרטיים קרובים לחתימה על הסכם העסקה ישירה לעשרות אלפי עובדים והשוואת תנאים לאחרים

במקביל למגעים הליליים בין שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, קרובים המעסיקים הפרטיים וההסתדרות לחתימה על הסכם להעסקה ישירה של רבים מעובדי הקבלן המועסקים במגזר הפרטי - כך דווח לפני זמן קצר (רביעי) ברשת ב'. על פי פרטי ההסכם, ייקלטו עובדים מקצועיים שאינם נותני שירותים, עובדי ניקיון וכן העובדים במקצועות מקבילים לעובדים קבועים, ותנאיהם יושוו לאלו של עובדים מן המניין. גם עובדי הקבלן שלא יעברו להעסקה ישירה יזכו להשוואת תנאיהם לאלו של העובדים הקבועים. על פי הערכת ההסתדרות, מדובר בעשרות אלפי עובדים.

בתוך כך, משרד האוצר וההסתדרות ממשיכים לדון במטרה למנוע את השביתה הכללית במשק המתוכננת להתחיל הבוקר. האוצר הודיע כי יקציב יותר מ-200 מיליון שקלים לשיפור שכרם של עובדי הקבלן. אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון, המשק הישראלי צפוי לחוות, החל משעה 6:00, את אחת השביתות הגדולות ביותר שידע בשנים האחרונות.

המגעים בין המעסיקים להסתדרות נעשית מול לשכת הארגונים הכלכליים, המייצגת כ-50% מעובדי הקבלן, כשהיתר מועסקים על ידי המדינה. לשכת התיאום היא גוף השייך ללשכת התעשיינים, ומאגד ארגוני מעבידים במגזר הפרטי, שלפי דרישת ההסתדרות, הם אלה שצריכים לקלוט את עובדי הקבלן כעובדים מן המניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבנקים ישבתו - זכרו למשוך כסף מהכספומטים./מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי השביתה המסתמנת לא תפתור את בעיית עובדי הקבלן. "ניתן לשפר את תנאי העסקתם מבלי להשבית את המשק ולשבש את חיי האזרחים", אמר, "אין פתרון קסם לבעיות ההעסקה שנוצרו כאן במשך עשרות שנים, ואפשר לפתור את הנושא בהידברות. המשק הישראלי נמצא במצב רגיש, וזה לא הזמן לסכן את יציבות שהשגנו בעמל רב, ובשיתוף פעולה בין הממשלה להסתדרות, מול קריסת כלכלות מובילות בעולם".

טרם הפגישה, תקפו שטייניץ ועיני זה את זה. בריאיון לערוץ 2, אמר עיני כי אמנם הושגו הסכמות עם המגזר העסקי, אולם הבהיר כי במשא ומתן עם האוצר לא חל שינוי של ממש. "הייתי רוצה להגיע להסכמה גם עם הממשלה, אבל כנראה שר האוצר החליט להיות בבונקר", אמר יו"ר ההסתדרות. לדברי עיני, ההסתדרות תתקדם במגעים עם המגזר העסקי, במקביל למשא ומתן עם האוצר. עוד הבהיר עיני כי נכון לרגע זה, השביתה איננה מוגבלת בזמן.

שר האוצר שטייניץ ציין כי הוא תומך בשיפור תנאי עובדי הקבלן, אולם לדבריו "אסור לשחק באש" באמצעות שביתה כללית, כלי שיגרום נזק רב למשק. "אנחנו מסכימים שיש בעיה, אך הפתרון הוא ללכת קדימה ולא לקלקל את המשק אלא לשפר אותו", הבהיר השר, "אנחנו מוכנים לעשות תיקון גדול גם בשכר עובדי הניקיון והתחזוקה אבל התיקון צריך להיות במודלים המקובלים. אי אפשר להפוך את ישראל למדינה היחידה בעולם המפותח שבו ראש עיר לא יכול לקנות שירותי תחזוקה", סיכם השר שטייניץ.

שביתה כללית במשק - כותרות אחרונות:
לקראת השביתה הכללית במשק: מי עובד ומי ישבות
ההסתדרות הכריזה על שביתה מיום רביעי

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully