וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל משלדג נטמן, נסיבות מותו עדיין עלומות

קובי דוד

7.2.2012 / 18:01

חברים לרכיבה ומפקדים ליוו למנוחות את החייל דביר מור, שמת מזיהום חמור במהלך הטירונות ליחידה המובחרת. במשפחתו דורשים מצה"ל לחקור את נסיבות מותו

למעלה מ-2,000 בני אדם השתתפו אחר הצהריים (שלישי) בהלווייתו של החייל דביר מור, בבית העלמין בקיבוץ עמיעד. מור, טירון ביחידת שלדג של חיל האוויר, מת אתמול מזיהום אלים שפרץ בגופו. קודם לכן התלונן על כאבים במשך מספר ימים.

לצד אביו, ארבעת אחיו וחבריו של מור, באו להלוויה קצינים ומפקדים רבים מחיל האוויר. סגן אלוף א', מפקד יחידת שלדג, ספד למור. "שמעתי על הרוגע, השקט נפשי וכוח הרצון שהיו טמונים בך", אמר א', "הותרת אותנו עם כאב גדול והחמצה גדולה עוד יותר. הלכת בטרם עת עוד, לפני שהגשמת את כל שאיפותייך".

קרוב משפחתו של מור, ניסים מעוז, אמר: "אנחנו כואבים את לכתך ופונים לכל המפקדים ולכל הנוגעים בדבר, ומבקשים מהם לבדוק את הנושא לעומק, כדי שמקרה כזה לא יקרה שוב ושלא יפקוד עוד משפחה בישראל". אביו של החייל, רון מור, הביע אתמול כעס רב על כך שלבנו לא הייתה גישה זמינה לרופא במהלך הטירונות שעבר. "אם היה רופא בבסיס, אולי חייו של דביר היו ניצלים", אמר.

החייל, דביר מור אוניקובסקי, למד במגמת תיאטרון בתיכון הקיבוצי-אזורי עמק החולה. לפני גיוסו לצה"ל עשה שנת שירות בקומונה בניצנה, והיה חבר באיגוד האופניים בישראל. מור הצטיין כרוכב, זכה במקום שני באליפות ישראל לנוער ב-2009, ויצא לתחרויות בפולין ובהולנד. כמו כן, השתתף באליפויות באירופה כחבר נבחרת ישראל. חבריו לאיגוד האופניים ספדו לו בהלוויה, ואמרו כי ברצונם להמשיך את אהבת הארץ שהפגין ואת תשוקתו לספורט. הם אמרו כי יקימו עמותה לזכרו.

עוד בנושא:
טרגדיה: טירון התאמן ליחידה מובחרת ו"מת מזיהום"
האב: אם היה רופא בבסיס, חיי בני היו עשוים להינצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully