וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תקים בסיס לחיל האוויר על אדמת קפריסין?

7.2.2012 / 11:49

כלי תקשורת בקפריסין מדווחים כי יתכן שמטרת הבקשה הישראלית לאפשר סיורים מוגברים להגנה על אסדות הגז, או לחילופין, לקיים נוכחות קבועה של מטוסים ישראלים על האי

כמו המעצמות: ישראל תבקש מממשלת קפריסין אישור להקים תחנה צבאית עבור מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי, בשטחו של בסיס צבאי על אדמת קפריסין. כך דווח (אתמול) בכלי התקשורת בקפריסין לקראת ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במדינה. על פי הפרסומים, לא ברור אם מדובר בבקשה לנוכחות קבועה של מטוסים וטייסים על האי, או בבקשה להקים תחנת ביניים עבור מטוסים שיוכלו להגביר בזכות הקמתה את תדירות הסיורים האוויריים במזרח התיכון, במטרה לשמור על אסדות הגז וכלי שיט.

עוד נטען בפרסום כי הנושא נדון בין שר הביטחון, אהוד ברק, למקבילו הקפריסאי, שביקר בישראל לפני כחודשיים. גורם צבאי בכיר סירב להתייחס לפרסום באופן ישיר אך אמר כי "יש דיבורים על משהו כללי. לא סוכם שום דבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתכן שמטרת הקמת הבסיס היא לאפשר סיורים מוגברים כדי להגן על משק הגז של ישראל מפני פגיעה. קידוח גז מול חופי ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש הקרוב אמור ראש הממשלה נתניהו לבקר בקפריסין במסגרת הידוק שיתוף הפעולה בין המדינות, על רקע קידוחי הגז שמתבצעים על ידי חברות ישראליות. גורם ביטחוני בכיר ציין כי בשנה האחרונה התהדקה מערכת היחסים הביטחונית בין המדינות ונוצרו שיתופי פעולה יוצאי דופן.

מטוס F-15 של חיל האוויר. AP
נוכחות קבועה בקפריסין? מטוס F-15 של חיל האוויר/AP

יצוין כי שיתוף הפעולה בין קפריסין וישראל, המקבל ביטוי בפעילות של חילות האוויר של שתי המדינות, התחזק על רקע הקרע ביחסים עם טורקיה. החיל הקפריסאי שלח מטוסי כיבוי אש שסייעו בפעולות הכיבוי במהלך השריפה בכרמל ומפקד חיל האוויר, עידו נחושתן, הודה אז לטייסים באופן אישי. בינואר 2009 עצר חיל הים הקפריסאי לבקשת ישראל ומדינות נוספות באירופה ספינה אירנית ועליה אמצעי לחימה שהיו מיועדים עבור הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

עוד על היחסים המתהדקים עם קפריסין
עיתון טורקי: המוסד וקפריסין יעקבו אחרי טורקיה
ארדואן: ישראל וקפריסין ב"טירוף של חיפוש נפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully