וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: צריך להשאיר לחתולים אור כשיוצאים מהבית בערב?

ריבי מאיר וריני חביב- עמירן

8.2.2012 / 8:30

וגם: מה עושים כשהבעל לא מסכים לישון עם החתולים במיטה, אבל הם מתעקשים? כדאי לעקר חתולה שכלל לא יוצאת מהבית? ומה עושים עם חתול צומי?

חתול בבדיקת וטרינר. Amanda Perkins, ShutterStock
כדאי לעקר חתולה שלא יוצאת מהבית?/ShutterStock, Amanda Perkins

יש לנו חתולה כבת ארבע. היא חיה בבית ולא יוצאת החוצה, לכן לא עיקרנו אותה. החתולה לא ידידותית לסביבה, ונוטה לנשוך ולשרוט אחרי כמה ליטופים. האם עיקור יעזור להרגעתה?

תשובה: ודאי. עיקור בהחלט יוכל להרגיע אותה במובנים פיזיים וגם התנהגותיים, וככל שתקדימו לבצעו, ההשפעה תהיה גדולה ומהירה יותר. אנא דאגו לעקר לא בזמן ייחום.

יחד עם זאת, זו לא הסיבה היחידה לחוסר שקט ולהתנהגות אגרסיבית. לעניין חוסר הידידותיות - יש לכך סיבות רבות, וחשוב שתלמדו את שפת גופה, כדי להבין מתי היא אומרת
"די" בעת הליטוף. כמו כן קיימות אפשרויות מעולות לפריקת אגרסיות עבור חתולים: משחקי חכה יעילים וארוכים למיניהם (כמו חכת Da bird המעולה), מתקני גירוד גבוהים ויציבים, אפשרות לטפס על מדפים מדורגים ולהתחבא בתוך קרטונים נקיים עם פתחים משני צדדים על המדפים הגבוהים, ואפשרות להביט מהחלון על הנעשה בחוץ באופן רגוע וממקום גבוה ובטוח, מה שעוזר מאד לחתולים אשר פחות אוהבים חברה. בהצלחה!

יש לי שני חתולים בני ארבע, מסורסים ומסתדרים נפלא. מאז שהיו גורים הם ישנים איתנו. לבעלי נמאס, אבל אני לא מצליחה לגמול אותם. קניתי להם מיטת פוך ושמתי בה בגדים שלי, אני בריב יומיומי עם בעלי וגם לא ישנה טוב, כי הם מכסחים את הדלת ופותחים אותה כדי לישון במיטה

שני חתולים. Francesco Carta fotografo, ShutterStock
דורשים לחזור למיטה/ShutterStock, Francesco Carta fotografo

תשובה: גם הם הילדים שלך, וקשה להם בלעדייך. למעשה חתולים יישארו תמיד ילדים בני שנתיים-שלוש. הכי כיף בעולם זה לישון עם חתולים וגם להם זה הזמן הכי מדהים במשך היום, והשינה המשותפת מאוד חסרה להם.

נסו אולי לישון בסלון איתם בהחלפות? או תאפשרו להם לישון עם אחד הילדים שאוהב אותם ורוצה להתכרבל איתם? כל אפשרות שלילית, כלומר שינה בלי האדם האהוב עליהם, מאוד קשה להם, ודאי אחרי שהתרגלו לשינה משותפת במשך שנים.

אנחנו מאחלות לך ובעיקר לבעלך להבין כמה טוב לישון עם חתולים, גם מבחינות בריאותיות (זה מרגיע ומוריד לחץ דם), ולשמוח על האהבה והאמון שהחתולים שלכם נותנים לכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

יש לי חתול בן עשר. למרות שאני שמה לו אמפולה אחת בחודש, יש לו פרעושים. איך אני יכולה לעזור לו לקטול את הפרעושים?

חתול ג'ינג'י מלקק את כף רגלו. Martin Smith, ShutterStock
אחרי "הכינה נחמה", בקרוב "הפרעוש אלישע"/ShutterStock, Martin Smith

תשובה: חשוב להבין שיש חומרים שכבר אינם יעילים נגד פרעושים. התייעצי עם הווטרינר של חתולך באשר לחומר אחר מזה שיש ברשותך, המיועד לחתולים (אסור בהחלט להשתמש בחומר חדש ללא אישור וטרינר).

בנוסף, חובה גם לרחוץ הבית כדי לקטול את ביצי הפרעושים שכבר התרבו בסביבה. ניתן לעשות זאת בצורה ידידותית לסביבה – דלי מים בתוספת כוס חומץ וכף שמן קינמון פעם בשלושה שבועות. זה למעשה פותר את הבעיה לחלוטין. בינתיים, אם החתול מאפשר, נסי להוריד את הפרעושים ידנית בעזרת מסרק צפוף.

האם יש צורך להשאיר אור לחתולים כשיוצאים מהבית בערב? זה משנה להם? הם רואים גם בחושך?

אילוסטרציה. ShutterStock
אני יודע מה עשית בלילה האחרון/ShutterStock

תשובה: ממש אין צורך. יחד עם זאת חשוב להבין שאמנם חתולים רואים היטב בחשיכה, אך לא בחשיכה מוחלטת. אם יש חלונות פתוחים ללא תריסים או כל מקור אור אחר, זה בסדר לכבות את כל האורות בבית.

יש לי חתול בן 13. הוא כל הזמן הולך אחרי, ממש כמו צל. כל הזמן צריך תשומת לב. עובר איתי לכל חדר, מתיישב עלי כשרק אפשר, מחכה שארים ואלטף אותו. איך לגרום לו לא להיות כזה צומי?

חתול לבן. Linn Currie, ShutterStock
אפשר קצת יחס?/ShutterStock, Linn Currie

תשובה: קודם כל, הוא אוהב אותך, אז תן לו את לבך והוא ידרוש פחות. שב איתו בסלון כחצי שעה פעם-פעמיים ביום, בלי לצפות בטלוויזיה, ורק התמקד בחתול ובמה שעושה לו כיף – משחקים, ליטופים, סירוקים וכדומה – זה יעזור לחתול להיות רגוע יותר.

שים לב בבקשה גם לכך שארגז החול שלו יהיה נקי בכל עת, דאג למים טריים ואוכל טרי וטעים כולל שימורים בכלים נקיים. לעתים קרובות חתולים הולכים אחרינו ו"מנדנדים" כי משהו מציק להם והם למעשה מבקשים עזרה. שים לב ונסה להיות פנוי רגשית להבין אם יש בעיה.

אם יש משהו חריג גם מבחינה פיזית קח את החתול לבדיקה וטרינרית, כי ייתכן והבקשה לתשומת הלב נובעת מכאב פיזי כלשהו, זה בהחלט ייתכן בגיל 13, אולי בעיות שיניים ועוד אפשרויות אשר ניתן לאתר בקלות אצל וטרינר.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully