וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמות כיפת ברזל: "גרות במאורת העישון של הבסיס"

7.2.2012 / 9:16

בצה"ל גאים בשירות לוחמות בכיפת ברזל, אך בעת שהותן בפעילות מבצעית, חדריהן הופכים ל"מאורת שתייה, כשאלמונים פורצים את הדלת". נציב קבילות החיילים: "רואים זאת בחומרה"

חיילות המשרתות ביחידת "כיפת ברזל" ומוצבות בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ סיפרו להוריהן כי המגורים שיועדו להן הפכו ל"מאורת עישון ושתיית אלכוהול עבור חיילי הבסיס". מגורי החיילות, המשרתות כמפעילות סוללת "כיפת ברזל", טענו כי במבנים נעקרו חלונות, הקירות מתקלפים ומלוכלכים, בחלק מהחדרים נפרצו דלתות ובאחרים אין כלל דלתות. הלכלוך בכניסה לחדרים כולל ציוד שהושחת, בקבוקי אלכוהול וזוהמה, שלא זוכה לטיפול של מנהלת הבסיס, זאת בניגוד לשירותים לשאר מגורי החיילים בשירות סדיר.

אחת החיילות סיפרה להוריה כי "אנחנו כל הזמן נמצאות בפעילות מבצעית בכל מיני אזורים וכשאנחנו חוזרות לישון אנחנו מגלות שפורצים לנו לחדרים, מעשנים בתוכם, מלכלכים ועושים דברים שהשתיקה יפה להם. זה הפך למקום מסתור של חיילים על חשבוננו. מנצלים את העובדה שאנחנו לא בבסיס כדי להשתלט על החדרים לכל מיני צרכים. פנינו מספר פעמים למפקדים והם הבטיחו לטפל - אבל שום דבר לא השתנה. בהתחלה זה היה סיוט ואחר כך עבר להשפלה. מתגאים בנו בכלי התקשורת ובביקורי אורחים, אבל כשאנחנו הולכות לישון אנחנו מרגישות שמתייחסים אלינו כמו אל כלבים וזה קשה במיוחד כי חורף".

ביקור הרמטכ"ל, בני גנץ בפיקוד דרום, במקום הצבתה של מערכת כיפת ברזל, מרץ 2011. דובר צה"ל
קצינה באתר פרישת סוללת כיפת ברזל, בעת ביקור הרמטכ"ל/דובר צה"ל

למרות התלונות של החיילות בפני המפקדים, לא טופלה הבעיה ומבדיקה של קצינים שנעשתה בנושא התברר כי ישנם חילוקי דעות בין מערך ההגנה האווירית בחיל לבין מפקדת הבסיס על עלויות האחזקה של המבנים ולכן הבעיה לא נפתרת. גורמים בפלוגת כיפת הברזל הסבירו לחיילות כי בכדי למנוע את הפריצה למגורים יש להציב אבטחה קבועה ולכן אין ביכולתם לטפל במקרה. לכן החליטו החיילות להגיש מספר קבילות לנציב קבילות חיילים.

מנציב קבילות החיילים נמסר בתגובה כי "הנושא עלה בקבילה שהוגשה לנציב קבילות חיילים, האלוף במיל' יצחק בריק שרואה את המקרה בחומרה רבה את ההתנהלות בנושא, לאחר שאף אחד מהגורמים לא לקח אחריות על הטיפול בנדון. נציב קבילות חיילים הורה לגורמים לתקן את הליקויים בנדון תוך עשרה ימים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מפקדת יחידת 'כיפת ברזל' הוצבה בבסיס חצור, בו נעשתה עבודת תשתית ושיפוץ, והוקצו מבני מגורים זמניים עד להשלמת הקמת מבנה הקבע. קבילת החיילים התקבלה ופרטיה מטופלים".

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully