וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מיוחד בצפת - תלמידי תיכון ילמדו רפואה

קובי דוד

6.2.2012 / 20:49

50 תלמידי כיתות י' בצפת חולמים להיות רופאים כשיהיו גדולים. המכינה הקדם רפואית בפקולטה בצפת פותחת להם את הדלת. "גם לתלמידים מהפריפריה יש את הזכות להתקדם"

50 תלמידי כיתות י' בצפת עמדו הערב (שני) נרגשים בחלוקי רופאים לבנים, על בימת טקס החניכה של פרויקט "פרחי רפואה" בעיר, במסגרתו ייחשפו התלמידים אל עולם הרפואה במשך שלוש שנות למידה אינטנסיביות.

הפרויקט החדשני, שמתחיל את צעדיו דווקא בעיר צפת, בה מתגוררות משפחות רבות ממצב סוציו-אקונומי נמוך, יכלול ביקור שבועי של התלמידים בפקולטה החדשה לרפואה, כאילו היו סטודנטים מן המניין.

התלמידים, מבית הספר הרב תחומי על שם בגין, יעברו הכשרה במחלקות שונות בבית החולים "זיו" בצפת, כמו חדר המיון, מחלקת טראומה ומחלקת מיילדות, וכן ילמדו על מכשירים רפואיים מתקדמים. בתום הלימודים, כך מקווים בפרויקט, יזכו "פרחי הרפואה" ליתרון משמעותי בהליך הקבלה הנוקשה לפקולטות הרפואה השונות בארץ.

"להיות רופא זה לא מה שהיה פעם"

בעיריית צפת רואים בפרויקט את ספינת הדגל של מערכת החינוך המקומית. באגף החינוך מעריכים כי מתוך סך כל המתקבלים ינשרו מספר לא קטן של תלמידים, בשל הקושי הרב והמחויבות הנדרשת מהלימודים, אולם "פרחי הרפואה" שכן יסיימו בהצלחה הבטיחו להישאר להתגורר בפריפריה ובכך לצמצם את המחסור ברופאים באזור.

"זה מאוד מרגש להגיע אל הפקולטה בידיעה שניפגש עם סטודנטים, דוקטורים ופרופסורים, זה מוכיח לנו שגם לתלמידים מהפריפריה יש זכות להתקדם" אומרת "פרח הרפואה" עדן אבי, בת לרופא מומחה בתחום האורטופדיה. אבי מבקשת להמשיך את דרכה של אביה, אך בתחום שונה. "כשאהיה גדולה, אני אהיה רופאה בתחום הקרדיולוגיה", היא אומרת. לדבריה, אביה ייעץ לה ללכת עם הלב, אבל אימה מנסה לשנות לה את הייעוד. "אחרי שביתת הרופאים הגדולה כולם הבינו שלהיות רופא בישראל זה לא מה שהיה פעם, לא השכר הזעום ולא היחס המזלזל שלעיתים מקבלים מחולים" סיפרה אבי, "אמא עדיין מתעקשת שלא כדאי לי להיות רפואה, אבל לא נראה לי שזה יעזור לה".

יכול לשים את צפת על המפה

חיידק הרפואה הגיע לתלמידה לינוי חמו בצורה אחרת. "אבא שלי עובד במפעל ואמא שלי בגן ילדים, אנחנו משפחה ממוצעת", היא אומרת, "דרך התוכנית יש לי הזדמנות להגשים את החלום שלי ולהיות רופאה. ניתנת כאן הזדמנות שווה לתלמידים שחיים בפריפריה ולא גרים במרכז הארץ. הבשורה האמתית תגיע דרך הדור הצעיר שחי בצפון ושואף למצוינות". חמו עצמה כבר יודעת איזה תחום רפואי מעניין אותה. "מה שמעסיק אותי זה תחום הלידות וההיריון של האישה", היא מספרת.

מנהל בית הספר, עופר זפרני, הוסיף כי "העיר צפת מדורגת במקום נמוך מאוד בסולם הכלכלי חברתי. אני מאמין שפרויקט כזה יכול לשים את צפת על המפה", אמר, וציין גם כי "ישנם תלמידים שמגיעים ממשפחות שאין באפשרותן להעניק לילדיהם את כל הכלים וההדרכה לעתיד בטוח ואקדמי, ובתוכנית הזו ניתנת אפשרות לכל התלמידים מכל שכבות האוכלוסייה ללימוד ולהשפיע".

לפניות לכתב - davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully