וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום השנה לחיסול מורניה: הועלתה האבטחה סביב פרס

טל שלו

6.2.2012 / 11:30

הנשיא על הכוונת? ברקע האיומים לפגוע בבכירים ישראלים, גם מאבטחיו של נשיא המדינה העלו כוננות בימים האחרונים, ואתמול עצרו פלסטיני שניסה לתקוף אותם ליד ביתו של פרס

הכוננות הביטחונית לקראת יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה, עימאד מורניה, מורגשת לא רק בנציגויות ישראל בחו"ל - אלא גם בישראל עצמה.

מאבטחיו של נשיא המדינה, שמעון פרס, העלו בימים האחרונים את רמת הכוננות סביב ביתו, בשל ההתרעות מפני כוונות גורמים עוינים לפגוע בבכירים ישראלים לקראת יום השנה לחיסולו של מורניה, החל ביום ראשון הקרוב. אתמול, הם הצליחו לסכל במהירות ניסיון תקיפה של שלושה צעירים פלסטינים, סמוך לדירתו השכורה של הנשיא בכפר דוד בירושלים. השלושה התקרבו לעמדת השמירה של המאבטחים ליד הדירה, תוך שהם מקללים ונוקטים אלימות פיזית. אחד הצעירים הועבר לחקירת משטרה בירושלים, והשניים האחרים נמלטו.

מאז שנרצח מורניה ב-12 בפברואר 2008, הימים והשבועות לקראת יום השנה לחיסולו מהווים תקופה רגישה לכוחות הביטחון הישראליים, הנדרשים לחדד נהלים ולהגביר ערנות מחשש לפיגועי נקמה וניסיונות לפגוע בישראלים בארץ ובחו"ל. בחודש שעבר, אמר הרמטכ"ל, בני גנץ, כי חיזבאללה וגורמים אחרים ינסו לפגוע במטרות ישראליות, ובשבועות האחרונים דווח על סיכול של כמה ניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות ויהודיות, בין היתר בתאילנד ובבולגריה, ועל ניסיון כושל לרצוח את השגריר הישראלי באזרבייג'ן.

עוד בנושא
תקרית אלימה מול בית הנשיא: פלסטיני נעצר
"ישראל חוששת שאירן תפגע ביהודים בארה”ב"
סוכל ניסיון לחסל את שגריר ישראל באזרבייג'ן

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully