וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובוס הזנב: אוגי הוא הכוכב האמיתי של "הארטיסט"

כרמי צדוק

7.2.2012 / 9:20

הסרט האילם "הארטיסט" עומד ככל הנראה לקטוף את האוסקר בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר", אך הכוכב האמיתי של הסרט הוא הכלב אוגי, שעושה את כולו. מאין צץ ואיך אולף?

הסרט האילם "הארטיסט" בבימויו של מישל הזנוויצוס ובכיכובו של השחקן הצרפתי ז'אן דוז'רדן הפתיע את העולם וכבש אותו בסערה. הסרט כבר זכה בשלל פרסים חשובים, ביניהם גלובוס הזהב, וכפי הנראה כרגע, יקטוף גם את פרסי האוסקר של 2012 ל"סרט הטוב ביותר" ול"שחקן הטוב ביותר". עבור מי שצפה בסרט, דווקא הכלב אוגי, המשתתף בסרט בתפקיד כלבו של גיבור הסרט, הוא הכוכב האמיתי, הגונב את ההצגה בכל סצינה בה הוא משתתף ומשאיר את הצופים משתאים ותוהים איך מאלפים כלב לעשות את כל מה שהוא עושה.

חייו של אוגי, ג'ק ראסל טרייר בן עשר המתגורר בצפון קליפורניה, ארצות הברית, לא תמיד היו כה זוהרים. הוא החליף שני בעלים לפני שהגיע לבעליו השלישי והאחרון. בעליו הקודמים טענו שהוא פראי מדי ולכן החליטו למוסרו. הוא כמעט הגיע למקלט לכלבים נטושים, אך ברגע האחרון החליט עומר וון מולר, מאלף כלבים במקצועו, לשמש לו כמשפחת אומנה זמנית. וון מולר נשבה בקסמיו, אימץ אותו באופן קבוע, ובכך קבע למעשה את גורלו.

"הוא נוחר בקול רם ומפריע לישון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה שיזכו באוסקר, גם השחקן וגם הסרט. ז'אן דוז'רדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרט "הארטיסט" איננו ההופעה הראשון של אוגי על המסך הגדול. מדובר בשחקן בעל ניסיון אשר החל את הקריירה בתור כוכב פרסומות, בהמשך הקריירה שלו הוא הופיע גם בדרמה הרומנטית "מים לפילים" בכיכובם של רוברט פטינסון וריס וויתרספון על תקן כלב פעלולים בקרקס בשם קוויני. התפקיד היווה אבן דרך חשובה בדרך להזנקת הקריירה הקולנועית שלו.

וון מולר, שהשתתף באילוף אוגי לסרט, טוען שבניגוד לכלבים רבים, הוא לא מפחד להיות על הסט בסרטים בהם הוא משתתף: "הוא עובד מאוד קשה ולא עושה בעיות בכלל. הדבר ה'רע' היחיד שאני יכול לומר עליו זה שהוא מפריע קצת לישון מכיוון שהוא נוחר בקול רם". לדברי וון מולר, "האילוף של עוגי דרש הרבה מאוד עבודה, אבל זה היה הכלב הנכון לתפקיד, באנו בגישה נכונה והתמדנו".

כשוון מולר אומר "הכלב הנכון" הוא מתייחס גם לגזעו. כאמור, אוגי הוא ג'ק ראסל טרייר, הנחשב לאחד החכמים בקרב גזעי הכלבים. הוא מתאפיין בנאמנות מוחלטת לבעליו, במזג עליז במיוחד, בצייתנות ובעיקר באומץ.

אוגי בסצינת ארוחת הבוקר ב"הארטיסט"

אילוף עם נקניקים וחטיפים בלבד

לפני תחילת הצילומים, העביר אוגי שעות ארוכות עם השחקנים, כדי להתרגל אליהם ולהכירם איש איש בנפרד. הוא עבר אימונים מיוחדים במהלכם הושמעו לו קולות רבים כדי שיתרגל לרעשים הקיימים על סט הצילומים. נערכו חזרות רבות, ולמעשה הוא עבד כמו שחקן אמיתי - הבמאי לא ויתר לו על אף סצינה עד שהיתה מדויקת. בין צילומי הסצינות אוגי נח בחדר מיוחד שהוכן עבורו, ממש כמו שאר השחקנים.

לצד הבעלים וון מולר התייצבה למלאכת האימון גם המאלפת שרה קליפורד. "בצילומי הסצינה בה מכוונים אקדח לעבר הדמות הראשית", סיפרה קליפורד בראיון, "אוגי ממש נבהל וחשב שבאמת עומדים להרוג אותו. הוא קפץ על האדם שהחזיק באקדח, וניסה לקחת לו אותו. זה היה פשוט מדהים לראות את זה. בכל הקריירה שלי בתור מאלפת, מעולם לא נתקלתי בכלב מיוחד כמו אוגי". בסרט הוא גם נאלץ לבצע את התרגיל "Play Dead" כשמכוונים אליו אקדח ב"כאילו". לדברי מאלפיו, אוגי התקשה מאוד לבצע את התרגיל מפורסם, אך מדגישים כי התרגיל הזה, כמו כל השאר, נלמד בשיטת ההתניה החיובית. זאת אומרת שלאחר ביצוע התרגיל בצורה נכונה, הוא קיבל תמריץ בדמות נקניקים וחטיפים מיוחדים לכלבים, וכמובן מחמאות וליטופים. מדובר בשיטה ידידותית, שאין בה שימוש באלימות מילולית או פיזית כלפי בעל החיים.

טריקים אוגיים

אלן דג'נרס נותנת פקודות

לגבי תפקידו של הכלב הנאמן בסרט, אמר הבמאי הזנוויצוס: "רבים אמרו שהם אהבו את הדמות הראשית, של ג'ורג' ולנטין (השחקן ז'אן דוז'רדן), בזכות הכלב שלו. ג'ורג' הוא אדם שלילי, אנוכי ובעל אגו מנופח, ועדיין, הכלב אוהב אותו, וזאת הסיבה שהקהל אוהב את ג'ורג'. החלטנו שצריך כלב בסרט הזה, כי הכלב עוזר להבין את הדמות הראשית טוב יותר. לולא אוגי הסרט לא היה כה מצליח. הוא כוכב גדול שעשה את הסרט, ואני מאוד שמח שאנשים אהבו אותו כל כך. ראיתי כמה אהבה הוא קיבל באינטרנט, זה מצחיק ומטורף".

מתברר כי אוגי מחזיק בעמוד מעריצים בפייסבוק המונה (נכון ל-7 בפברואר 2012) 10,655 מעריצים. בטוויטר הרשת גועשת לא פחות, לעוגי יש 3,000 עוקבים. בהופעות הפומביות של אוגי רשומות שלל פרמיירות בהן נכח לטובת קידום הסרט, תוכניות מפורסמות ברחבי העולם - אחת מהן היא תוכנית האירוח הפופולרית של אלן דג'נרס, אליה הוא נכנס כשהוא רוכב על סקייטבורד, ואפילו טקס גלובוס הזהב ה-84 בלוס אנג'לס. בטקס אוגי לבש עניבת פפיון שחורה בהתאם למעמדו ככוכב עולה. לאחרונה פורסם כי סיימון קאוול, מפיק העל הבריטי ושופט "ה-X פקטור", האיש שהחתים את קלי קלארקסון וסוזן בויל, מעוניין להחתים את הכלב אוגי על חוזה. לדבריו, הוא חיכה זמן רב להכיר כלב כל כך מוכשר שיוכל להחתימו.

משאלתו של סיימון כנראה כבר לא תתגשם, זאת בשל גילו המתקדם של אוגי, שהגיע לגיל פרישה ומוגדר כפנסיונר במונחים כלביים. "יכול להיות שהוא יעשה עוד כמה תפקידים קטנים פה ושם", אומר וון מולר, "אבל אני לא רוצה שהוא יעבוד שעות ארוכות כמו בעבר. הוא כבר בן עשר, יש מאחוריו שנים רבות של עבודה, והוא מתעייף מהר, רוצה לנוח בבית".

"הוא חמוד, אבל הוא לא באמת שחקן"

בפסטיבל קאן האחרון זכה אוגי בפרס The Palm Dog Award, פרס אלטרנטיבי המוענק לכלב הכי טוב בסרט, על תפקידו ב"הארטיסט", ובקרוב יתקיים לראשונה בלוס אנג'לס טקס חדש, בו יוענק פרס Golden Collar לכלב הטוב ביותר בסרט. מיותר לציין כי אוגי מועמד מוביל לזכות בתואר. עם זאת, מעריצים נלהבים במיוחד דורשים שיקבל גם את פרס האוסקר, פרס שלא קיים עבור כלבים. כבר לפני כ-80 שנה הוחלט שכלב לא יוכל לזכות בפרס המכובד, זאת בעקבות דרישה דומה להעניק את הפרס לרועה הגרמני רין טין טין (1918-1932) שכיכב ב-23 סרטים. בעקבות אותה דרישה הוחלט כי תימנע זכיית בעלי חיים באוסקר.

"הוא מאוד חמוד, אבל הוא לא באמת שחקן", מקלקל הבמאי הזנוויצוס את המסיבה, "הוא רק הולך מנקודה A לנקודה B לפי פקודה. לגבי כל נושא הפרסים, אל תשכחו שעוגי הוא כלב, לא אכפת לו מהפרס, הוא רק רוצה נקניקים".

אוגי זוכה עם הסרט 'הארטיסט' בגלובוס הזהב, , קליפורניה, 15.1.2012. רויטרס
אוגי עם פרס "הסרט הטוב" בטקס גלובוס הזהב 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully