וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: מאבטח שכח את נשקו בשירותי מכללה בצפון

קובי דוד

3.2.2012 / 9:41

סטודנט במכללה האקדמית כנרת מצא את האקדח בתא השירותים במוסד. המאבטח הוותיק נחקר במשטרה ושוחרר בערבות. יו"ר אגודת הסטודנטים של המכללה: "כמעט אסון"

מאבטח במכללה האקדמית כנרת שכח אמש (חמישי) את נשקו האישי בתא השירותים במוסד. סטודנט שנכנס אחריו נדהם לגלות את הנשק המיותם שנמצא מעל מיכל השטיפה של האסלה, מה שעורר בהלה בקרב הסטודנטים, שהזעיקו כוחות ממשטרת טבריה למקום. המאבטח הוותיק, שעובד כבר עשר שנים במכללה, נחקר במשטרה ושוחרר בערבות.

"זה יכול היה להיגמר באסון". סיפר יושב ראש אגודת הסטודנטים, גיל עציון, בשיחה עם וואלה! חדשות. "הסטודנט שמצא את הנשק עלול היה לפלוט כדור ולגרום לבלגן אחד גדול. יש לא מעט בעיות עם חברת האבטחה הנוכחית, הגיע הזמן להחליף אותה".

"פחדנו שהנשק טעון"

לדברי עציון, הכתובת הייתה על הקיר. "זה לא המקרה הראשון בו מאבטחים במכללה עושים לנו בעיות. לפני כמה חודשים אחד המאבטחים התקוטט עם בוחן והורחק מהעבודה. פנינו לא פעם אל הנהלת המכללה כדי להחליף את חברת האבטחה, אפילו הצענו להם לגייס לתפקידי האבטחה סטודנטים יוצאי יחידות קרביות מהמכללה, אך זה לא עזר".

אחד הסטודנטים שהיה נוכח באירוע הוסיף: "בהתחלה לא ידענו מה לעשות עם הנשק, פחדנו שהנשק טעון וחייבים לפרוק אותו. אחד מהגורמים במחלקת השיווק לקח את הפיקוד והזעיק את כוחות המשטרה".

כאמור, חוקרי תחנת משטרת טבריה עצרו את המאבטח לחקירה בתחנת המשטרה בחשד לרשלנות. מפקד תחנת משטרת טבריה סנ"צ אבי דניאלי הוסיף בתגובה. "המאבטח שכח את נשקו בתא השירותים, ולכן נחקר בחשד לרשלנות. אנו נחליט בימים הקרובים האם להגיש כנגדו כתב אישום על הפקרת נשק".

מהמכללה האקדמית כנרת נמסר כי: "שרותי האבטחה במכללה האקדמית כנרת, ניתנים במיקור חוץ ע"י חברת G4S. אנו מתייחסים למקרה זה בחומרה ובטוחים כי חברת G4S תינקוט בפעולות הנדרשות ותפעל למניעת מקרים אלו בעתיד".

מחברת G4S נמסר כי היא "אחת מחברות האבטחה הגדולות והמובילות בישראל. העובדים בה עוברים מיון קפדני והכשרות מקצועיות הכוללות נוהל טיפול בנשק. ההכשרות מבוצעות על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר ובהתאם לדרישותיה המחמירות של משטרת ישראל. מדובר במקרה של טעות אנוש אשר אינה מעידה על איכות כוח האדם של החברה. המאבטח יוזמן לתחקור האירוע ונפעל בהתאם למסקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully