וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: קליעים נמצאו באצטדיון; הפגנות נגד "הטבח"

ניר יהב

2.2.2012 / 15:30

העימות הקשה בין אוהדי "אל-אהלי" ו"אל-מסרי", בו נהרגו 74 בני אדם, גרר שורת פיטורים בקרב הגורמים האחראים. בתהלוכת האבל דרש ההמון להעביר השלטון לידיים אזרחיות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

יממה אחרי המהומות במגרש הכדורגל בפורט סעיד, שגבו את חייהם של 74 בני אדם, הסערה במצרים מסרבת לשכוך, ואולי רק גוברת: אלפי בני אדם באו היום (חמישי) לתהלוכת אבל בקהיר ואלפים אחרים השתתפו בהפגנה דומה בפורט סעיד. צוותי חקירה שהגיעו לאצטדיון איתרו בו קליעים של אש חיה שנורו במהלך המהומות. לא ברור אם מדובר בקליעים שנורו מאש אנשי הביטחון שהגיעו למקום כדי לפזר את המפגינים, או בנשק שחלק מהמתפרעים הביאו בעצמם.

במסגרת עריפת הראשים אחרי האסון, מושל פורט סעיד התפטר מתפקידו, וגם אחראי הביטחון בעיר הנמל פוטר. ראש ההתאחדות לכדורגל סולק אף הוא מתפקידו. בפרלמנט גוברים הקולות הקוראים לראש הממשלה להדיח גם את שר הפנים ואת הפרקליט הראשי.

כ-3,000 בני אדם השתתפו בצהריים בתהלוכת אבל בקהיר לזכר 74 ההרוגים, שנספו בהתנגשות אלימה בין שתי הקבוצות היריבות באצטדיון הכדורגל. בתהלוכת האבל נטלו חלק גם מאמן נבחרת מצרים בכדורגל - בוב בראדלי, בני משפחתו ושחקני כדורגל מפורסמים. המשתתפים קראו קריאות נגד "הטבח", כלשונם, ודרשו מהמועצה הצבאית העליונה במצרים להעביר בהקדם את השלטון לידיים אזרחיות. המשתתפים הניפו דגלים שחורים, ורבים מהם תרמו דם למאות המצרים שנפצעו אתמול בעימותים, שמספרם נאמד בכאלף.

הפגנת מחאה נגד שלטונות מצרים בבירה קהיר, בעקבות אסון אצטדיון הכדורגל בעיר פורט סעיד, 2 בפברואר 2012. Amr Nabil, AP
בתהלוכת האבל קראו "להעמיד לדין את פורט סעיד". ההפגנות במצרים, היום/AP, Amr Nabil

ראש ממשלת מצרים, כמאל גנזורי, אמר היום כי הוא מקבל את התפטרותו של מושל פורט סעיד, ופיטר את יו"ר ההתאחדות לכדורגל, סמיר זאהר, ואת כל חבריה. בפורט סעיד נערכו הפגנות שגינו את המהומות האלימות אתמול, והמפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "תושבי פורט סעיד מבכים את מות הקורבנות" ו-"פורט סעיד חפה מפשע".

בשטח המגרש נמצאו קליעי אש חיה

המהומות פרצו אמש בתום משחק כדורגל בין הקבוצה המקומית "אל-מסרי" שגברה במפתיע על קבוצת הפאר מקהיר "אל-אהלי". אוהדי הקבוצה המנצחת פרצו למגרש, רדפו אחרי שחקני ואוהדי "אל-אהלי" והשליכו אבנים לעברם.

פרקליט המדינה של מצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, הורה לחקור את מושל פורט סעיד המתפטר ואת אחראי הביטחון במחוז, שפוטר מתפקידו. מחמוד בא לפורט סעיד בלוויית צוות חוקרים ממשרדו, ובחן את המגרש שבו נהרגו 74 האוהדים. לפי דיווחים בתקשורת המצרית, צוות הפרקליטות מצא קליעי כדורים של אש חיה שנורו במהלך המהומות.

עוד בנושא
האחים המוסלמים: אנשי מובארק אשמים באסון
הלם במצרים: מעל 70 הרוגים במשחק כדורגל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

אוהדי קבוצת "אל-אהלי" שבים לבירת מצרים קהיר אחרי האסון באצטדיון הכדורגל בעיר פורט סעיד, 2 בפברואר 2012. רויטרס
אוהדים שבים מפורט סעיד לקהיר, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully