וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל גנץ בכנס הרצליה: רוסיה מחמשת את סוריה

1.2.2012 / 18:12

"לא ברור למה רוסיה ממשיכה בכך כשלא ברור מי ישלוט שם. המזרח התיכון הוא האזור המתחמש ביותר בעולם - ואנחנו המטרה", אמר גנץ. על אירן אמר: שכנותיה מודאגות לא פחות מאתנו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, נשא הערב (רביעי) דברים בכנס הרצליה השנתי המתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה, בסימן מאזן החוסן והביטחון הלאומי. "רוסיה ממשיכה לשלוח חימוש לסוריה, אף שלא ברור מי ישלוט שם", אמר גנץ. "המזרח התיכון הוא האזור המתחמש ביותר בעולם - ואנחנו המטרה". בנימה אופטימית יותר הוסיף גנץ כי "מתפתח סדק בציר הרדיקלי בין טהרן, דמשק ורובע הדאחייה בבירות ואלה אכן חדשות טובות".

בדבריו בפני באי הכנס התייחס גנץ לנושא האירני והגדיר את אירן "בעיה עולמית, אזורית וישראלית". גנץ קבע כי "אין ספק שאיראן חותרת לגרעין צבאי" והעריך כי "אם היא תחליט לעשות זאת בתוך תקופה של שנה, היא תוכל לחצות להגיע לספים של יכולת הולכת ומתממשת". "המשטר הזה רוצה לבסס עצמו כחזק, שזוכה לשכבת הרתעה גרעינית שגם אם לא ירצה להפעיל אותה, ינסה להשתמש בה כדי לבצר את מעמדו ולמנוע התערבות בענייניו", טען.

באשר ליחסיה של אירן עם שכנותיה טען גנץ "אם נקשיב למה שקורה במדינות המפרץ נשמע דאגה לא פחות גדולה מזו שאנחנו מרגישים", אך סייג את דבריו והוסיף כי "לצד כל ההסתכלות האזורית והעולמית, אסור לשכוח דבר בסיסי אחד: ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמישהו קורא להשמדתה ובונה את הכלים לעשות זאת. זה לא משהו שאפשר או צריך להתעלם ממנו".

מוקדם יותר היום נשא דברים במסגרת הכנס סגן שר החוץ, דני אילון והתייחס לחשיבות האסטרטגית של יחסי ארה"ב וישראל. בנאומו טען אילון ישראל היא "נכס לארה"ב כשותפה לאידיאל ולמערכת ערכים משותפת". "כעת", המשיך, "האביב הערבי מוכיח כי מקור הצרות במזרח התיכון אינו קשור למדינת ישראל כפי שגורמים מסוימים ניסו וממשיכים לנסות ולהציג". סגן השר הדגיש בדבריו כי "היחסים האסטרטגים עם ארה"ב ימשיכו ויתהדקו גם בעתיד".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, נשאה אף היא דברים בכנס וטענה כי "במדינת ישראל יש שני חזונות פוליטיים שונים המתנגשים אחד בשני". "מדינה אחת", אמרה, "וזו ישראל בעיניי, היא מדינה יהודית לעם היהודי בה כל אחד מהאזרחים שווים, מדינה המכבדת את הזרמים השונים ביהדות וכל אחד יכול לממש בה את זכותו ואת אמונתו. מדינה שיש לה שופטים בירושלים, חילוניים או דתיים בלי קשר לצבע הכיפה על ראשה". לעומת זאת, אומרת לבני, "בצד השני יש מדינת הלכה, שנשים יושבות בה בחלק האחורי של האוטובוס או בכלל לא, מדינה שרק חלק עובדים בה, חלק מתגייסים בה, חלק משלמים מסים ויש בה רב ולא שופטים. לא על המדינה הזו חלמו ההורים שלי וגם אני לא חולמת על מדינה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully